PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Who is who
  • Wydarzenia
  • Praca
  • Forum
  • Alert
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćKto kogo zrobi w trąbę?

Kto kogo zrobi w trąbę?

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Nasz gość 06.09.2012 (08:03)

 

Nawet najlepsza komunikacja, jeśli jest oparta na fałszu, prędzej czy później doprowadzi do odejścia klienta. Kilka dni temu zgłaszałem reklamację w jednej z instytucji finansowych. Servis level na oszałamiającym poziomie (nie usłyszałem nawet jednego sygnału dzwonka) uśpił moją ostrożność. Dałem się namówić na darmowy produkt oszczędnościowy. Łatwy psychologiczny manewr, pani była miła jak składałem reklamację, to i ja byłem miły.

 – Jak za darmo, to proszę odpalić w systemie transakcyjnym – zgodziłem się. A dziś ze zdumieniem widzę, że moje konto zostało obciążone złotówką. Mało? Dla mnie tak, ale dla firmy, która właśnie nadszarpnęła swoje zaufanie, strata może być o wiele większa. Zwłaszcza, jeśli chciałbym wykorzystać jeden z trzech sposobów, jakie współczesna technologia daję do rąk rozczarowanym klientom. Oto jak najprościej napsuć krwi za złotówkę:

Sposób na forum – zacząć wypisywać na wielu forach (odpowiednio udramatyzowaną) wersję mojej straconej złotówki. Jeszcze kilka lat temu opinie w Internecie nie miały większego znaczenia. Takie myślenie pokutuje do dzisiaj. Słyszę często w dyskusjach, że może faktycznie straty wizerunkowe są przykre, ale trudno policzalne. Tymczasem konkretne oszczędności/zyski firm ryzykujących reputację w zamian za „drobny druczek”, są wymierne. Z wieloma zerami. To oczywista bzdura, ale funkcjonująca zadziwiająco często.

Sposób na media – zmora piarowców, którzy z czasem zamieniają się w biuro reklamacji
i zarazem nadzieja nabitych w butelkę. Nadzieja często efektywna, bo instytucja chcąc uniknąć negatywnego rozgłosu jest skłonna załatwić problem klienta w tzw. trybie szybkiej ścieżki. Na pewno znalazłaby się jakaś redakcja, która zawalczyłaby ze mną o złotówkę w imię transparentnych promocji. Zwłaszcza, że dzisiaj (po miesiącach życia z reklam Amber Gold) wszystkie media, jak jeden mąż, przywdziały szaty szlachetności.

Sposób towarzyski – szybka akcja na moim prywatnym profilu facebookowym, która przestrzeże przyjaciół przed korzystaniem z produktu X firmy Y. Brzmi infantylnie, ale potrafi być kłopotliwe – jednym kliknięciem trafiam z negatywnym przekazem bezpośrednio do kilkuset osób. A pośrednio? Strach liczyć.

Mechanizm niedopowiedzenia, ukrywania pewnych niewygodnych marketingowo faktów (opisywany wielokrotnie, jako „gwiazdka” lub „drobny druczek”) jest dla firm kuszący. Zwłaszcza, jeśli mamy akurat moment kampanii, promocji i trzeba szybko wypracować założone cele sprzedażowe. Banki i ubezpieczyciele od zawsze narzekają na fakt, że klienci nie czytają umów.  Ale dla mnie to bzdurny argument. Jeśli stykam się z instytucją, która z założenia buduje swój biznes na zaufaniu (w opisywanym przypadku niemal 10-cio letnim) i słyszę ofertę podczas nagrywanej dla mojego bezpieczeństwa (sic!) rozmowy, to nie zakładam, że będę zrobiony w trąbę. W sumie, gdyby się zastanowić, to obietnicę nadzwyczajnych zysków (Marcin P.) i obietnicę produktu za darmo (Pani X.) łączy ufność klienta. A zawiedziona ufność, łatwo przekształca się we wściekłość. To może się skończyć fatalnie dla firmy.

Źródło: BrandScope

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
public relations 2012-09-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: public relations

Sprawdź także:

0 Credit Agricole rusza z kolejną akcją. Startuje Górska Odyseja
15.01.2021 (14:08) – informacja prasowa

Credit Agricole rusza z kolejną akcją. Startuje Górska Odyseja

23 stycznia w Ustrzykach Górnych rozpocznie się #GórskaOdyseja – 700-kilometrowy marsz szlakami Karpat i Sudetów, …

0 Polacy kupili rządowe obligacje za ponad 28 miliardów
15.01.2021 (13:47) – informacja prasowa

Polacy kupili rządowe obligacje za ponad 28 miliardów

Jeszcze nigdy nie kupowaliśmy tylu detalicznych obligacji skarbowych, co w 2020 roku. Zakupy były tak obfite, że w …

0 Brytyjscy posłowie chcą uregulować firmy "buy now, pay later". Na razie się nie udało
Michał KisielMichał Kisiel
15.01.2021 (13:40)

Brytyjscy posłowie chcą uregulować firmy "buy now, pay later". Na razie się nie udało

Podczas epidemii w Wielkiej Brytanii na popularności zyskały firmy oferujące odroczone płatności. Grupa …

0 Prezes UOKiK z nowymi uprawnieniami – czy przedsiębiorcy mają się czego bać?
15.01.2021 (12:58) – artykuł nadesłany

Prezes UOKiK z nowymi uprawnieniami – czy przedsiębiorcy mają się czego bać?

Jesienią 2020 roku opublikowany został projekt nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Proponowane …

0 Ercin Eksin, Lidya: Jak prowadzić firmę, gdy kontrahenci odraczają płatności?
15.01.2021 (12:39) – artykuł sponsorowany

Ercin Eksin, Lidya: Jak prowadzić firmę, gdy kontrahenci odraczają płatności?

Opóźnione płatności od zawsze stanowią wyzwanie dla kontrahentów. Kryzys gospodarczy spowodowany pandemią COVID-19 …

0 Eric Demuth, CEO Bitpanda: Czy regulacja Bitcoina ma sens? Komentarz do stanowiska Christine Lagarde
15.01.2021 (12:35) – artykuł nadesłany

Eric Demuth, CEO Bitpanda: Czy regulacja Bitcoina ma sens? Komentarz do stanowiska Christine Lagarde

Christine Lagarde ma słuszne uwagi odnośnie regulacji oraz potrzeby wyeliminowania nieuczciwych i nielegalnych …

PRNews.pl

Zobacz również

Zwolnienia grupowe w Nest Banku. „Szybkie cięcie” 200 osób

Zwolnienia grupowe w Nest Banku. „Szybkie cięcie” 200 osób

Kolejny bank szykuje zwolnienia grupowe. Tym razem…

Glapiński: Banknot o nominale 1000 zł zostanie wprowadzony

Glapiński: Banknot o nominale 1000 zł zostanie wprowadzony

– W pewnym momencie wprowadzony zostanie banknot…

Chciała „zainwestować w kryptowaluty” – została oszukana na 130 tys. zł

Chciała „zainwestować w kryptowaluty” – została oszukana na 130 tys. zł

Mieszkanka powiatu obornickiego (Wielkopolskie) straciła 130 tys.…

Nowy internetowy sklep spożywczy wchodzi do Polski

Nowy internetowy sklep spożywczy wchodzi do Polski

Internetowy sklep spożywczy Barbora, należący do litewskiego…

Latkowski: Za powstaniem Amber Gold stała lokalna grupa przestępcza

Latkowski: Za powstaniem Amber Gold stała lokalna grupa przestępcza

Telewizja Polska wyemitowała w środę film Sylwestra…

Praca

Starszy specjalista ds. PR

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Krystian Patyk:

Ja nie czekałem ze złożeniem pozwu… O moje interesy zadbała jedna z kancelarii …

pt, 15 sty 2021 (09:23) • Czy „frankowicze” powinni śpieszyć się z pozwami?

Janeczek:

Polecam, można zrobić zakupy i zapłacić za nie nawet ponad miesiąc później. By …

czw, 14 sty 2021 (11:39) • Blisko połowa klientów Twisto korzysta z możliwości przesunięcia płatności na następny miesiąc. Fintech podał garść statystyk

Darek:

Fajna inicjatywa, ciekaw jestem jak to będzie w życiu wyglądało …

śr, 13 sty 2021 (12:10) • ERGO Hestia uczy pracowników programowania

Kniada:

Polecam, można zrobić zakupy i zapłacić za nie nawet kilka tygodni później. By …

śr, 13 sty 2021 (09:54) • Twisto udostępniło płatności Apple Pay

gbartosz83:

czy klienci IdeaBank podzielają ten pogląd? ;) …

pon, 11 sty 2021 (14:50) • Najlepszą infolinię ma Bank Pekao. Wyniki badania ARC Rynek i Opinia

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców