W loterii, która rozpoczęła się w połowie kwietnia br., mogą brać udział wszyscy, którzy dokonają krajowej transakcji bezgotówkowej którąkolwiek z kart systemu Visa wydaną w Polsce i zarejestrują tę transakcję. Można to zrobić za pośrednictwem strony internetowej www.visa.pl, wiadomości tekstowej SMS, wysyłając kupon pocztą a teraz także poprzez komunikator Gadu-Gadu, najbardziej popularny komunikator w Polsce, z którego wg informacji Gadu-Gadu korzysta miesięcznie ok. 6 mln osób, tj. co drugi internauta.
Ten ostatni sposób rejestracji transakcji jest możliwy dzięki aplikacji bot specjalnie zaprojektowanej na potrzeby promocji olimpijskiej Visa Europe. Boty, czyli aplikacje działające w oparciu o napisaną w języku C++ platformę BotAPI i naśladujące człowieka w kontaktach z użytkownikami – umożliwiają sprawniejszą komunikację w relacjach człowiek-maszyna. Po dodaniu do listy kontaktów specjalnego numeru Gadu-Gadu – 33339 – internauta poprzez interakcję z botem, który służy jako formularz zgłoszeniowy, zyskuje możliwość szybszego i łatwiejszego rejestrowania transakcji dokonanych kartą Visa; dzięki temu rozwiązaniu nie musi wpisywać wszystkich informacji, które są wymagane przy rejestracji transakcji poprzez promocyjną stronę internetową. Dodatkowo bot z numerem zgłoszeniowym jest zawsze „pod ręką” na liście kontaktów Gagu-Gadu; wystarczy do niego „zagadać” (jak się to zwyczajowo określa), a sam kontakt swoją obecnością na liście przypomina o dokonywaniu rejestracji zawartych transakcji. Elementem bota jest też widoczny dla użytkownika opis, dzięki czemu Visa może kierować do internauty dodatkowe komunikaty w postaci tekstów – np. informując, że pozostał już tylko tydzień do zakończenia promocji – lub linków wspomagając komunikację marki.
Jest to pierwsza kampania wykorzystująca taki mechanizm w działaniach promocyjnych. Pomysłodawcami projektu są departamenty mediów interaktywnych: Saatchi&Saatchi – Saatchi-Interactive, które odpowiadało za część programistyczną i kreatywną oraz Mediaedge:cia – MEC Interaction, które odpowiedzialne było za planowanie i zakup mediów dla kampanii w Internecie. Promocja organizowana przez Visa Europe wspólnie z blisko 40-ma polskimi bankami członkowskimi potrwa do połowy lipca br.
„Cieszymy się, że dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu posiadacze kart Visa, których wielu jest w gronie ponad 6 mln użytkowników Gadu-Gadu będą mogli szybciej i w prosty sposób rejestrować swoje transakcje – co ułatwi im udział w olimpijskiej promocji Visa i ewentualne wygranie nagród” – stwierdziła Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor generalna Visa Europe w Polsce.
Olimpijska Promocja Visa, wspierana kampanią prowadzoną na łamach prasy oraz w Internecie, zachęca do płacenia kartą Visa zamiast gotówką. Organizacja Visa jest nieprzerwanie od 1986 r. wiodącym sponsorem olimpijskim; jest również partnerem polskiej reprezentacji olimpijskiej.
Promocja przebiega w dwóch etapach: zarejestrowane transakcje bezgotówkowe dokonane do 31 maja br. biorą udział w losowaniu głównych wygranych – pięciu dwuosobowych wyjazdów na Igrzyska w Pekinie, natomiast zarejestrowane płatności kartą Visa dokonane od 1 czerwca br. do 13 lipca br. wezmą udział w losowaniu 20 telewizorów plazmowych Panasonic oraz 100 aparatów cyfrowych Kodak. Dodatkowo organizowany jest konkurs, w którym każdego tygodnia są nagradzani najszybsi i najaktywniejsi posiadacze kart Visa biorący udział w promocji.
Kampania wspierająca promocję prowadzona jest w prasie oraz w Internecie (portale zasięgowe, dodatkowo wsparcie mailingiem); promocji towarzyszą także działania BTL.
Od momentu rozpoczęcia promocji informacje na jej temat są zamieszczone na stronie www.visa.pl, za pośrednictwem której można także rejestrować transakcje.