135 mln zł składki przypisanej brutto i 54-proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku – to wyniki Liberty Direct po I półroczu br. W samym II kwartale br. firma zebrała 72 mln zł składki przypisanej brutto osiągając w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku 49% wzrost.
Na szybki rozwój firmy największy wpływ ma rozwój sprzedaży w multiagencjach. Równocześnie firma utrzymuje wysokie wyniki sprzedaży w kanałach directowych. Na koniec czerwca Liberty Direct ubezpieczało 376 tys. pojazdów, czyli o 60% więcej niż rok wcześniej.
Przypis składki Liberty Direct z OC komunikacyjnego zwiększył się o 63%, a z tytułu Autocasco o 15%. Wysoki wzrost firma zanotowała również w przypadku NNW (52%) oraz Assistance (53%). Z kolei sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych zwiększyła się o 37% w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku.
„Dynamiczny rozwój Liberty Direct jest efektem konsekwentnej realizacji przyjętej przez nas strategii, w ramach której na bieżąco optymalizujemy procesy operacyjne oraz inwestujemy w podnoszenie jakości obsługi Klientów, w tym również w obszarze likwidacji szkód. Dzięki efektywnemu zarządzaniu osiągamy w tych obszarach ponadprzeciętne wyniki. Potwierdzają to badania satysfakcji Klientów, z których wynika, że ze świadczonych przez nas usług zadowolonych jest ponad 90% Klientów. Możemy także pochwalić się najniższym – wśród ubezpieczycieli wywodzących się z directu – wskaźnikiem skarg kierowanych do Rzecznika Ubezpieczonych za I kw. 2012r.” – mówi Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct. „Duży nacisk kładziemy na odpowiednią taryfikację i ocenę ryzyka. Jest to możliwe między innymi dzięki integracji naszej platformy informatycznej z bazą danych UFG” – dodaje Kwieciński.
“W minionym półroczu intensywnie rozwijaliśmy sieć współpracujących multiagencji, dzięki czemu nasza oferta dostępna jest już u ponad 3,5 tysiąca agentów w całej Polsce. Inwestowaliśmy również w narzędzia IT usprawniające współpracę z multiagencjami, w tym zaawansowany panel do odnowień polis ubezpieczeniowych. Do systematycznego wzrostu składki przyczynia się ponadto stała współpraca z komisami, a także z bankiem BNP Paribas oraz porównywarkami” – komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct. „W obszarze marketingu koncentrujemy się na rozbudowanych działaniach reklamowych w internecie. Cyklicznie prowadzimy ponadto reklamowe kampanie telewizyjne” – dodaje Karski.
Ważniejsze dane dotyczące likwidacji szkód
– 20% szkód likwidowanych jest w ramach szybkiej ścieżki
– Wypłata środków w ramach szybkiej ścieżki następuje w ciągu 3-4 dni
– Decyzja o wypłacie należnego odszkodowania z AC zapada w 80% przypadków szkód w terminie do 7 dni
– Kontakt z rzeczoznawcą odbywa się w ciągu 24h od zgłoszenia szkody
I półrocze z pozytywnym wynikiem zamknęła również Liberty Mutual Holding Company SA wraz ze spółkami zależnymi. Grupa wypracowała w II kwartale br. zysk netto w wysokości 139 milionów dolarów oraz 598 milionów dolarów w I półroczu br. Tym samym w II kwartale br. firma zwiększyła zysk o 318 milionów dolarów, oraz o 413 milionów dolarów I półroczu br., w porównaniu do analogicznych okresów 2011 roku.
Liberty Direct