PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaLink4 ma przeprosić agentów ubezpieczeniowych

Link4 ma przeprosić agentów ubezpieczeniowych

Ubezpieczenia 23.02.2011 (07:00)

22.02. Warszawa (PAP) – Towarzystwo ubezpieczeniowe Link4 ma do 8 marca przeprosić w prasie i telewizji agentów ubezpieczeniowych za reklamy naruszające dobre obyczaje – poinformowała we wtorek Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.

22.02. Warszawa (PAP) – Towarzystwo ubezpieczeniowe Link4 ma do 8 marca przeprosić w prasie i telewizji agentów ubezpieczeniowych za reklamy naruszające dobre obyczaje – poinformowała we wtorek Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.
Ponadto firma ma wpłacić 100 tys. zł na rzecz Zamku Królewskiego w Warszawie. We wtorek sąd apelacyjny w Warszawie utrzymał tym samym wyrok sądu gospodarczego z 8 stycznia 2010 r. – czytamy we wtorkowym komunikacie Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.
„Sąd apelacyjny podzielił zdanie sądu okręgowego, że reklamy Link4 stanowiły czyn nieuczciwej konkurencji, co do naruszenia dobrych obyczajów. Podtrzymał też zakaz emisji większości reklam podważających profesjonalizm agentów ubezpieczeniowych i ukazujących ich w negatywnym świetle. Podzielił, bowiem pogląd sądu okręgowego, że skoro Link4 nadal działa na tym samym rynku, istnieje niebezpieczeństwo, że powtórzy swoje nieetyczne działania” – wyjaśniła Izba.
Reklamy firmy Link4, która sprzedaje ubezpieczenia samochodowe przez telefon, przedstawiały płaczliwych, zrozpaczonych mężczyzn, a ich bezradność podkreślano hasłami: „nie daj wziąć się na litość”, „w całej Polsce agenci ubezpieczeniowi bardzo cierpią, ponieważ już 300 tysięcy kierowców porzuciło ich dla Link4”.
„Jedna z serii reklam sugerowała też, że agenci cieszą się z tzw. podatku Religi, który podniósł ceny polis, mimo że w rzeczywistości środowisko pośredników protestowało przeciwko wprowadzeniu tego podatku” – podano w komunikacie.
W związku z tym Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych postanowiła wytoczyć proces Link4 w obronie godności tej grupy zawodowej oraz domagała się sprostowania nieprawdziwych faktów.
Sąd apelacyjny uznał m.in., że reklamy miały charakter obraźliwy i zagrażały pozycji komercyjnej pośredników ubezpieczeniowych oraz naruszały dobre obyczaje w obrocie gospodarczym.
Firma Link4 – jak podkreśliła Izba – sugerowała w reklamach, że jej produkty są tańsze, ponieważ nie płaci prowizji pośrednikom ubezpieczeniowym. „Tymczasem badania wykazały, że ceny polis w Link4 nie należały do najtańszych, a przedstawiciel Link4 sam przyznał w toku sprawy, że firma płaci prowizje od umów, ale pracownikom” – napisano.
Członek zarządu Link4 Marcin Niewiadomski podkreślił w przesłanym PAP komunikacie, że firma jest bardzo zadowolona z wyroku sądu, który „potwierdził słuszność jej argumentacji dotyczącej kluczowych kwestii sporu”.
„Sąd apelacyjny podtrzymał wyrok sądu okręgowego, potwierdzając, że przekaz reklamy zawierający informacje o prowizji agentów oraz o tym, że ubezpieczenia w Link4 mogą być tańsze, nie wprowadza konsumentów w błąd. Sąd apelacyjny podzielił stanowisko Link4, że konsumenci są ludźmi rozważnymi i świadomie dokonują wyboru oferty ubezpieczeniowej” – czytamy w komunikacie Link4.
Niewiadomski zaznaczył, że jego firma nie zgadza się jedynie z oceną sądu w sprawie sposobu prezentacji agentów ubezpieczeniowych w jej reklamach. „Spór dotyczy historycznej już reklamy emitowanej w 2008 roku. Od tamtego czasu zmienił się właściciel naszej spółki. Obecnie jesteśmy częścią międzynarodowej grupy RSA, mamy nowy zarząd, a nasza strategia zakłada konkurowanie jakością usług i ceną” – ocenił Niewiadomski.
Link4 ma obowiązek trzykrotnie opublikować w czasopismach „Auto Świat”, „Newsweek Polska”, „Dzienniku”, „Gazecie Wyborczej”, „Wprost” i „Forum”, a także w I programie Telewizji Polskiej (między 18.00 a 22.00) ubolewanie z powodu prowadzenia reklamy swych usług w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami oraz przeprosiny dla pośredników ubezpieczeniowych – poinformowała Izba. (PAP)
dol/ amac/ gma/

Ponadto firma ma wpłacić 100 tys. zł na rzecz Zamku Królewskiego w Warszawie. We wtorek sąd apelacyjny w Warszawie utrzymał tym samym wyrok sądu gospodarczego z 8 stycznia 2010 r. – czytamy we wtorkowym komunikacie Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.

„Sąd apelacyjny podzielił zdanie sądu okręgowego, że reklamy Link4 stanowiły czyn nieuczciwej konkurencji, co do naruszenia dobrych obyczajów. Podtrzymał też zakaz emisji większości reklam podważających profesjonalizm agentów ubezpieczeniowych i ukazujących ich w negatywnym świetle. Podzielił, bowiem pogląd sądu okręgowego, że skoro Link4 nadal działa na tym samym rynku, istnieje niebezpieczeństwo, że powtórzy swoje nieetyczne działania” – wyjaśniła Izba.

Reklamy firmy Link4, która sprzedaje ubezpieczenia samochodowe przez telefon, przedstawiały płaczliwych, zrozpaczonych mężczyzn, a ich bezradność podkreślano hasłami: „nie daj wziąć się na litość”, „w całej Polsce agenci ubezpieczeniowi bardzo cierpią, ponieważ już 300 tysięcy kierowców porzuciło ich dla Link4”.

„Jedna z serii reklam sugerowała też, że agenci cieszą się z tzw. podatku Religi, który podniósł ceny polis, mimo że w rzeczywistości środowisko pośredników protestowało przeciwko wprowadzeniu tego podatku” – podano w komunikacie.

W związku z tym Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych postanowiła wytoczyć proces Link4 w obronie godności tej grupy zawodowej oraz domagała się sprostowania nieprawdziwych faktów.
Sąd apelacyjny uznał m.in., że reklamy miały charakter obraźliwy i zagrażały pozycji komercyjnej pośredników ubezpieczeniowych oraz naruszały dobre obyczaje w obrocie gospodarczym.

Firma Link4 – jak podkreśliła Izba – sugerowała w reklamach, że jej produkty są tańsze, ponieważ nie płaci prowizji pośrednikom ubezpieczeniowym. „Tymczasem badania wykazały, że ceny polis w Link4 nie należały do najtańszych, a przedstawiciel Link4 sam przyznał w toku sprawy, że firma płaci prowizje od umów, ale pracownikom” – napisano.

Członek zarządu Link4 Marcin Niewiadomski podkreślił w przesłanym PAP komunikacie, że firma jest bardzo zadowolona z wyroku sądu, który „potwierdził słuszność jej argumentacji dotyczącej kluczowych kwestii sporu”.

„Sąd apelacyjny podtrzymał wyrok sądu okręgowego, potwierdzając, że przekaz reklamy zawierający informacje o prowizji agentów oraz o tym, że ubezpieczenia w Link4 mogą być tańsze, nie wprowadza konsumentów w błąd. Sąd apelacyjny podzielił stanowisko Link4, że konsumenci są ludźmi rozważnymi i świadomie dokonują wyboru oferty ubezpieczeniowej” – czytamy w komunikacie Link4.

Niewiadomski zaznaczył, że jego firma nie zgadza się jedynie z oceną sądu w sprawie sposobu prezentacji agentów ubezpieczeniowych w jej reklamach. „Spór dotyczy historycznej już reklamy emitowanej w 2008 roku. Od tamtego czasu zmienił się właściciel naszej spółki. Obecnie jesteśmy częścią międzynarodowej grupy RSA, mamy nowy zarząd, a nasza strategia zakłada konkurowanie jakością usług i ceną” – ocenił Niewiadomski.

Link4 ma obowiązek trzykrotnie opublikować w czasopismach „Auto Świat”, „Newsweek Polska”, „Dzienniku”, „Gazecie Wyborczej”, „Wprost” i „Forum”, a także w I programie Telewizji Polskiej (między 18.00 a 22.00) ubolewanie z powodu prowadzenia reklamy swych usług w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami oraz przeprosiny dla pośredników ubezpieczeniowych – poinformowała Izba. (PAP)

dol/ amac/ gma/

Źródło: PAP

link4 reklama ubezpieczenia zadośćuczynienie 2011-02-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: link4 reklama ubezpieczenia zadośćuczynienie

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców