Oddział Lloyds TSB w centrum Manchesteru będzie oferował swoje usługi zagranicznym klientom. W Manchesterze najdynamiczniej rosnącą zagraniczną społeczność stanowią Polacy. Przy St Mary’s Gate w dziale obsługi klienta zatrudnieni zostali polskojęzyczni pracownicy. Dodatkowo przygotowano polskie wersje broszur informacyjnych oraz formularzy niezbędnych do otwarcia rachunku bankowego.
Już w grudniu bank Lloyds TSB uprościł procedury związane z identyfikacją. Teraz od nowych klientów otwierających rachunek bieżący wymagany jest tylko dokument identyfikacyjny. Może to być paszport lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość, akceptowany w krajach Unii Europejskiej. Jest to wyjątkowo korzystne uproszczenie dla osób, które dopiero przyjechały do Wielkiej Brytanii i nie posiadają tzw. utility bills – czyli rachunków np. za prąd, gaz, telefon, które dotychczas były wymagane.
Przygotowując nowe usługi, Lloyds TSB zapytał ponad 1000 respondentów rozważających wyjazd z Polski do Wielkiej Brytanii o ich największe troski związane z wyjazdem. 21% pytanych wskazało na uporządkowanie spraw finansowych jako największy problem, z kolei 23% respondentów wyraziło zaniepokojenie w związku z koniecznością otwarcia rachunku bankowego.
Wyniki badania jasno wskazały na potrzebę zapewnienia dodatkowej pomocy i uproszczenia procedur związanych z otwarciem konta. Ponad 80% respondentów przyznało, że woli dokumenty i formularze w języku polskim. Również osiem na dziesięć osób przyznało, że preferowałoby bank który ma ofertę dostosowaną do ich potrzeb.
Gerrard Schmid, dyrektor ds. transakcji bankowych Lloyds TSB, powiedział: „Nasz nowy międzynarodowy oddział banku na pewno pomoże osobom przybyłym z zagranicy, które mają obawy związane z korzystaniem i otwieraniem kont bankowych w Wielkiej Brytanii. Obecnie jest duże zapotrzebowanie na specjalne oferty usług bankowych. By sprostać tym wymaganiom, staramy się dostosować do oczekiwań i jak najbardziej upraszczać nasze procedury związane z otwarciem rachunku bankowego. W tym roku zamierzamy stworzyć kolejne wyspecjalizowane oddziały banku na terenie Wielkiej Brytanii”.
W ostatnich dwóch latach do Wielkiej Brytanii przybyło ponad 400 tys. pracowników. Około 265 tys. z nich to Polacy, co stanowi 62% wszystkich aplikacji z Czech, Estonii, Węgier, Łotwy, Litwy, Polski, Słowacji oraz Słowenii.
Najbardziej popularne wśród zagranicznych klientów banku są rachunki Lloyds TSB Classic oraz Select. Polacy stanowią dużą i stale rosnącą liczbę klientów otwierających nowe rachunki bieżące.