Tylko jeden telefon na bezpłatną infolinię wystarczy, aby potencjalny klient mógł założyć rachunek w banku jeszcze przed wyjazdem z Polski.
Lloyds TSB uruchomił specjalne centrum telefoniczne obsługiwane przez polskojęzycznych konsultantów. Wystarczy zadzwonić na infolinię 00 800 55 69 55 69 żeby uzyskać numer konta bankowego i umówić się na spotkanie w wybranym oddziale banku w Wielkiej Brytanii, w celu dopełnienia formalności.
Marta Sudomirska, pracująca w nowym centrum telefonicznym banku Lloyds TSB mówi:
“Załatwienie spraw finansowych w związku z wyjazdem jest dla wyjeżdżających dość stresujące. Możliwość otwarcia konta jeszcze przed wyjazdem z Polski i obsługa w języku polskim zdecydowanie zmniejszy stres i obawy dotyczące poradzenia sobie z procedurami bankowymi.
Polskojęzyczny zespół banku Lloyds TSB jest w zasięgu zaledwie jednego telefonu i służy pomocą w przypadku wszelkich pytań”
Chcąc poinformować klientów o swoim centrum telefonicznym Lloyds TSB rozpoczął również kampanię reklamową w Polsce.
Caroline Brady z banku Lloyds TSB mówi: „Rosnąca społeczność Polaków w Wielkiej Brytanii jest dla nas bardzo ważna, dlatego robimy wszystko co możliwe, aby zapewnić Polakom specjalny serwis z którego mogą korzystać zanim jeszcze przyjadą do Wielkiej Brytanii. Centrum telefoniczne, którego siedziba znajduje się w Glasgow w Szkocji, umożliwia założenie konta bankowego w sposób szybki, prosty i bezpieczny oraz daje poczucie dobrego przygotowania do podróży. Procedury i czas potrzebny na otwarcie rachunku bankowego zostały zredukowane do minimum i jest to kolejny przykład na to, że Lloyds TSB pomaga Polakom jak najsprawniej przygotować się do wyjazdu.
Wielu Polaków nie jest świadomych jak ważne jest posiadanie rachunku bankowego, kiedy mieszka się i pracuje w Wielkiej Brytanii. Caroline mówi: „Większość pracodawców w UK nalega, by pracownik miał rachunek bankowy, na który można będzie przesyłać wynagrodzenie. Otwarcie dwujęzycznego centrum telefonicznego oznacza, że osoby przygotowujące się do wyjazdu nie będą musiały dłużej martwić się o ten aspekt podróży”.
Lloyds TSB wprowadził już konto Silver Account, idealnie dostosowane do potrzeb osób przyjeżdżających do Wielkiej Brytanii, w tym dla stale rosnącej liczby Polaków. Opłata za Silver Account, przez pierwszy kwartał wynosi 2,00 GBP miesięcznie (standardowa opłata w dalszych miesiącach wynosi 7,95 GBP). Podstawową zaletą konta jest karta „Money Transfer Card” ułatwiająca transfer pieniędzy do kraju w uproszczony i bezpieczny sposób. Karta może być przesłana do wybranego członka rodziny lub innej osoby. Naładowaną kartą można wypłacać pieniądze z bankomatu lub płacić wszędzie tam, gdzie karty VISA są akceptowane. Karta może być doładowywana przez właściciela konta do trzech razy dziennie.
W ciągu ostatniego roku Lloyds TSB zaoferował szereg rozwiązań w odpowiedzi na rosnące oczekiwania Polaków w Wielkiej Brytanii. Na początku 2007 roku został otwarty pierwszy międzynarodowy oddział banku, specjalizujący się w obsłudze obcokrajowców. Ponadto Lloyds TSB zatrudnił ponad 180-ciu polskojęzycznych pracowników w swoich oddziałach na terenie UK i jest jedynym bankiem, w którym można otworzyć rachunek bankowy na podstawie tylko jednego dokumentu identyfikacyjnego ze zdjęciem.
Wymagania dotyczące dokumentów identyfikacyjnych zostały uproszczone do minimum. W większości przypadków od potencjalnych klientów wymaga się tylko jednego dokumentu identyfikacyjnego – np. paszportu lub dowodu. Jest to istotne ułatwienie dla osób które przyjechały do Wielkiej Brytanii, i nie posiadają jeszcze tzw. utility bills (rachunków za gaz, prąd, itp.). Dodatkowo w 250 najpopularniejszych wśród Polaków oddziałach banku dostępne są polskojęzyczne broszury.
Lloyds TSB jest również jednym z pierwszych banków w UK oferujących udogodnienia kredytowe dla przyjezdnych z zagranicy. Obcokrajowcy mogą ubiegać się o obie karty: kredytową i debetową. Jeżeli klient spełnia określone wymagania, może otrzymać kartę w ciągu trzech miesięcy od otwarcia rachunku.