PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkPaweł LipiecMało internetowe banki internetowe

Mało internetowe banki internetowe

Paweł Lipiec 26.03.2012 (07:17)

Nasze „internetowe banki” po bliższej analizie okazują się mało internetowe. Wedle analiz catNapoleon.com dziesiątka największych stron banków na facebooku skupia 210 tysięcy użytkowników tego serwisu. Nie jest to dużo.

Kiedy zestawimy to z danymi o liczbie rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych wynik ten staje się śmiesznie mały. W tych samych bankach klienci korzystali w ostatnim kwartale z ponad 14,5 miliona ROR-ów. Jeśli porównamy te dwie wielkości to liczba „fanów” stanowi mniej niż 1,5% wszystkich klientów.

Przyczyny tego stanu rzeczy mogą być co najmniej dwie: taki serwis społecznościowy jak Facebook nie jest dobrym środowiskiem dla banków lub banki nie radzą sobie z komunikacją na „fejsie”. Można postawić trzecia tezę – klienci banków nie korzystają z tego serwisu. Jednak biorąc pod uwagę popularność FB jest to mało prawdopodobne. Użytkownicy ROR-ów nie są specyficzną grupą pod względem konsumpcji mediów czy Internetu jako takiego. Dlatego też wydaje się, że tak duża różnica między dwoma wspomnianymi wartościami jest efektem jednego z dwóch wymienionych powodów.

Jeśli przyjrzymy się poszczególnym bankom widać, że ten prosty wskaźnik, który wyliczyliśmy na początku na 1,44% osiąga dużo większe wartości. Dobrym przykładem może być BZ WBK. Porównując dane catnapoleon.com oraz Bankier.pl dotyczące odpowiednio liczby „fanów” na facebooku oraz liczby prowadzonych przez bank kont okazuje się, że 2,3% klientów polubiło bank w serwisie społecznościowym. Jednocześnie jest to 20% wszystkich fanów z zestawienia „Top 10”. Wskaźnik 2,3% nadal nie powala, ale jest to znaczne odchylenie od średniej.

Czy można zwiększyć ten współczynnik jeszcze bardziej? Okazuje się, że można i nie wymaga to karkołomnych rozwiązań. Sposób jest stosunkowo łatwy. Komunikacja nie wprost. Zamiast informować o swojej ofercie i szeroko pojętej działalności banku można robić to przy okazji. Mamy tu dwa dobre przykłady.

BGŻ postawił na rowerzystów i kolarstwo prowadząc stronę „Kocham Rower”. Polbank natomiast wspiera się swoją ambasadorką marki – Justyną  Kowalczyk. Obie marki angażują klientów poprzez rozmowy o sporcie a jak doskonale wiemy na sporcie w Polsce znają się wszyscy, więc o dyskusje nie trudno. W efekcie łatwiej też budować realne zaangażowanie i pozytywne skojarzenie z marką.

Według aplikacji catNapoleon.com w sumie obie strony zebrały 200 270 fanów. Czyli niewiele mniej niż cała pierwsza dziesiątka próbująca zainteresować internautów swoimi usługami pod własnym szyldem.

W przypadku BGŻ fani stanowią 23% ilości kont prowadzonych w tym banku. Dla Polbanku ten współczynnik wynosi 13%. Tutaj widać ogromną różnicę, wręcz przepaść, między tymi dwoma bankami a powyższym „Top 10”.

Kryzys? Jaki kryzys?!

Całkiem niedawno, bo 10 marca w Gazecie Wyborczej ukazał się artykuł o detektywie wynajętym przez ubezpieczyciela banku do śledzenia studentki, którą ciężko ranił kawałek gzymsu oderwany z kamienicy banku BZ WBK w Poznaniu. Na Facebooku zawrzało. W jednym dniu pojawiło się 329 wpisów i 467 komentarzy internautów na fan page’u BZ WBK – ogromna większość krytycznych wobec banku. Według catNapoleon.com w ciągu całego ostatniego roku (od 1 marca 2011) bank nie przeżywał takiego ostrzału krytyki. Drugim pod względem intensywności dyskusji był 20. luty 2012 r. Tego dnia moderatorzy musieli przyjąć falę oburzenia awarią systemu.

Pomimo tych niełatwych dni w szerszym ujęciu, od początku roku fan page BZ WBK polubiło 9 958 osób – to największy wzrost fanów w całym zestawieniu.

Nie wszystkie instytucje finansowe walczą o polubienie na facebooku. Nawet wśród banków bywają wyjątki – na przykład Bank Pekao S.A. w ogóle nie ma swojego oficjalnego profilu. Jest to świadomy wybór banku, który cały czas przygląda się temu środowisku jednak jeszcze nie podjął decyzji czy w ogóle zamierza się tam pojawić. Jak udało nam się ustalić bank prowadzi analizy mające na celu sprawdzenie, czy FB faktycznie jest pożądanym przez klientów kanałem komunikacyjnym z instytucją taką jak bank.

Od początku 2012 roku 249 107 fanów zostawiło na nich 13 806 komentarzy i 16 124 razy klikali “lubię to”.

Aktywność na 20 największych stronach banków.

Paweł Lipiec
Redaktor Prowadzący
eCommerce.edu.pl

Źródło: PR News

banki facebook hydepark internet Paweł Lipiec portale społecznościowe social media 2012-03-26
Redakcja PRNews.pl
Tagi: banki facebook hydepark internet Paweł Lipiec portale społecznościowe social media

Sprawdź także:

a 0 Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej
14.11.2025 (03:40) – informacja prasowa

Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej

Aż 87% księgowych w Polsce rozszerza obowiązkowe ubezpieczenie OC zawodowe ponad ustawowe minimum – wynika z …

a 0 Santander Bank Polska z EFFIE AWARDS 2025 za kampanię MSP
14.11.2025 (03:39) – informacja prasowa

Santander Bank Polska z EFFIE AWARDS 2025 za kampanię MSP

Statuetka trafiła do banku za kampanię dla przedsiębiorców „Konto firmowe za 0 zł na zawsze” wspartą cyklem „O …

a 0 Bank Pekao będzie współpracował z BGK na krajowym i zagranicznym rynku obligacji
14.11.2025 (03:30) – informacja prasowa

Bank Pekao będzie współpracował z BGK na krajowym i zagranicznym rynku obligacji

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) podpisał z Bankiem Pekao SA umowę o współpracy przy emisjach obligacji BGK. …

a 0 „Świętuj po swojemu” - nowa kampania Twisto, dodatkowe zniżki na zakupy ratalne
14.11.2025 (03:28) – informacja prasowa

„Świętuj po swojemu” - nowa kampania Twisto, dodatkowe zniżki na zakupy ratalne

Twisto startuje ze świąteczną kampanią „Świętuj po swojemu”, w ramach której przyznaje dodatkowe zniżki na zakupy …

a 0 Uniqa ponownie sponsorem strategicznym biegu z misją “Biegiem Pomagam”
14.11.2025 (03:22) – informacja prasowa

Uniqa ponownie sponsorem strategicznym biegu z misją “Biegiem Pomagam”

W Mikołajki, 6 grudnia, odbędzie się czwarta edycja „Biegiem Pomagam” – biegu pomocników Św. Mikołaja. UNIQA w …

a 0 Bankowość na fali inwestycji – nowy raport Banku Pekao analizujący rynek kredytów dla przedsiębiorstw
13.11.2025 (13:49) – informacja prasowa

Bankowość na fali inwestycji – nowy raport Banku Pekao analizujący rynek kredytów dla przedsiębiorstw

Bankowość korporacyjna w Polsce wchodzi w nową fazę dynamicznego rozwoju. Po latach ograniczonego popytu na kredyt …

PRNews.pl

Zobacz również

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Czytelnik skarży się na wypowiedzenie umowy przez…

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior Bank rozpoczął nową promocję kont osobistych…

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Doszło do wycieku danych z platformy sky-shop.pl,…

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

InPost rozpoczyna instalację paczkomatów w placówkach Banku…

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Szykuje się kolejny rebranding na Polskim rynku.…

Who is who

Aneta Stelmaszczyk

Aneta Stelmaszczyk

Aneta Stelmaszczyk, Dyrektor Biura Komunikacji i Relacji Inwestorskich…

Maciej Jeleński

Maciej Jeleński

Specjalista, PKO Leasing SA Jest absolwentem warszawskiej…

Kinga Wojciechowska-Rulka

Kinga Wojciechowska-Rulka

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Kinga…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Maciej Zamysloski:

Ciekawi mnie, czy Ci młodzi ludzie pamiętają o odprowadzaniu podatków od inwestycji na …

wt., 9 wrz 2025 (10:32) • Revolut Money Report: młodzi Polacy wolą inwestować w akcje, niż preferowane przez starsze pokolenia nieruchomości

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców