PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekMann, Majewski i poirytowani klienci

Mann, Majewski i poirytowani klienci

Tomasz Jaroszek 14.06.2011 (06:51)

Wojciech Mann nie będzie już gospodarzem porannej, piątkowej audycji w Trójce. Wszystko przez reklamę konta w Kredyt Banku. Zaczynają się denerwować również stali klienci banków. Wojna na rachunki trwa w najlepsze, ale korzystają na niej tylko nowi klienci. Tymczasem bez celebrytów pozostali już nieliczni.

Po wycieku informacji z PKO BP o kwocie przeznaczonej na wynagrodzenie dla Szymona Majewskiego, do mediów doszła informacja, że Wojciech Mann przez reklamowanie banku nie będzie już prowadził piątkowego poranku z publicystami – wynika z informacji Rzeczpospolitej. Banki nie oszczędzają na znanych twarzach, jednak sytuacja nie wygląda już tak różowo. Na szczęście dla banków, polscy klienci dużo mówią, ale zdecydowanie za mało robią. Stali klienci banków nie mają ani łatwej, ani bezpłatnej drogi jeśli chcą zamienić swój płatny rachunek na ten darmowy, reklamowany od rana do nocy w ciągu ostatnich tygodni.

Majewski w lodówce

Sądząc po ilości spotów, jakie nakręcono w PKO Banku Polskim z Szymonem Majewskim, kampaniapromocyjna szybko się nie skończy. Chociaż kontrowersyjna osoba satyryka budziła sporo wątpliwości, to jednak ilość rachunków jakie otwiera cały czas PKO BP robi wrażenie. Już samo przebicie 100 tys. nowych kont odrobiło stratę z ostatnich miesięcy, kiedy to klienci jednak wędrowali do konkurencji.

Wyciek informacji do redakcji Pulsu Biznesu jeszcze rozkręcił całą kampanię i dodał jej większego zainteresowania ze strony branży. Z perspektywy klienta może być frustrująca wysoka gaża satyryka, bo w świadomości szerokiej klienteli – są to pieniądze bezpośrednio z ich opłat za usługi. Jak widać, nie przesądziło to jednak o ruchu niezadowolonych klientów. Milionowa rzesza posiadaczy kont w największym banku nadal za nie płaci, podczas gdy nowi klienci mają wszystko za darmo. Temat kończy się jednak na narzekaniach w Internecie. Klienci, którzy z banku rezygnują są niewidoczni w statystykach, giną w lawinie nowych rachunków.  Chociaż zaczynamy odnosić     wrażenie, że otwierając lodówkę ujrzymy wyskakującego z niej Szymona Majewskiego, który zaproponuje nam posiłek za 0 zł, bank nie zwalnia tempa.

Kpiący mBank

Trzeba przyznać, że ostatnia rywalizacja pomiędzy kontem z twarzą Szymona Majewskiego, a rachunkiem na 7 proc. przysłoniła oferty mniejszych banków, które samymi produktami często przewyższają reklamowane konta. BGŻ ze swoim kontem z podwyżką daje klientom realnie zarobić. Silne wejście miał również Bank Millennium ze swoim Dobrym Kontem. Wszystko przykryła jednak kampania giganta, na którą dopiero teraz odpowiada mBank. Podobnie jak w akcji „przeciekającego melonika”, internetowy bank próbuje wykorzystać ruch konkurencji na swoją korzyść. Czy potrzebujemy gwiazdora do wyboru konta?

Abstrahując od samej kampanii, to pytanie jest kluczowe przy budowie wizerunku banku w ostatnich latach. Miażdżąca większość instytucji finansowych wspiera się znanymi twarzami, a Polacy rozróżniają aktorów, ale już samych ofert – niekoniecznie. Dynamika otwierania rachunków mBanku jest stabilna i imponująca na tle konkurencji. Prawdziwym testem dla popularności konta będzie wprowadzona ostatnio cena – 2 zł za kartę dla nieaktywnych klientów. Nie chodzi o samą kwotę, ale o złamanie głównego założenia: internetowe konto musi być za darmo.  

Wizerunek broni się sam?

Trudno sobie wyobrazić żeby zagraniczna gwiazda nałożyła melonik Alior Banku i zaczęła reklamować nowe konto. Wizerunek wyższej kultury bankowości, chociaż często komentowany ironicznie ze względu na wysoką opłatę za konto i problemy techniczne bankowości elektronicznej, zadomowił się jednak na stałe w świadomości klientów. Najlepszym przykładem na skuteczną politykę tworzenia wizerunku jest ogromne zainteresowanie usługami private banking, chociaż nie był to strategiczny obszar dla banku. Dodatkowy gwiazdor byłby zbędnym wydatkiem, podczas gdy zamieszanie wokół zatrudnianych celebrytów i ich wynagrodzenie stało się tak „lotnym” tematem dla wielu mediów.

Czy epoka reklamowych skończy się wraz z ruchem niezadowolonych klientów? A może do puli gwiazd dołączą bardziej kontrowersyjne postaci? Swojego banku dorobił się już Maleńczuk, ale wśród plotek w bankowości pojawia się nawet Doda. Eksperci od reklamy będą musieli zweryfikować gdzie jest granica reklamowania usług finansowych i jaka jest skala ryzyka. Niezadowoleni klienci to z kolei młyn na wodę mBanku i ostatnich, którzy nie dorobili się gwiazd w spotach, ale dysponują solidną ofertę. Chociaż kampania mBanku to piękny przykład marketingu i zarazem trafna riposta w stronę całego sektora, to jednak trudno nie zgodzić się z fundamentalnym jej założeniem. Każdy klient powinien przed wyborem konta, porównać produkty i zapytać: czy potrzebuje gwiazdy doboru produktu, jakim jest konto?

Źródło: PR News

hydepark reklama tomasz jaroszek 2011-06-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: hydepark reklama tomasz jaroszek

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców