PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkWojciech BoczońMarka AIG Bank znika z rynku. Co z BZWBK?

Marka AIG Bank znika z rynku. Co z BZWBK?

Wojciech Boczoń Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 01.03.2011 (14:19)

Pierwszego marca AIG Bank Polska połączył się z hiszpańskim Santander Consumer Bankiem. Rebranding placówek ruszył pełną parą, a z sieci zniknęła już niebiesko-biała strona AIG Banku. Kolejnym bankiem, który za moment przejmą Hiszpanie jest BZWBK. Santander ma już zgodę nadzoru na przeprowadzenie transakcji.

Santander jest największą grupą finansową w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej. Jest także jednym z największych banków w strefie euro. W Polsce Hiszpanie są obecni od 2001 r., najpierw poprzez spółkę AKB, a obecnie jako Santander Consumer Bank. Pierwszego marca 2011 polski oddział Santandera przejął działający w segmencie consumer finance AIG Bank Polska. Jednocześnie pełną parą ruszył rebranding niebieskich placówek bankowych, które po zmianach przyjmą nowe, czerwone barwy klubowe.

 

 

Działający w Polsce AIG Bank został wystawiony na sprzedaż przez American International Group w 2008 roku, na skutek problemów finansowych ubezpieczyciela, który rozpoczął wyprzedaż aktywów. Tę okazję wykorzystał Santander, który zdecydował się na zakup AIG i połączenie obu banków działających na naszym rynku. Połączona spółka będzie posiadać 250 placówek, portfel kredytów o wartości 3,2 mld euro i depozyty na kwotę 1 mld euro. Marka AIG zaczyna już znikać z naszego rynku.

Santander na zakupach

Hiszpanie po raz kolejny wykorzystali sezon wyprzedaży kilka miesięcy temu. Irlandzki Allied Irish Banks, mimo że do ostatniej chwili zapewniał, że nie pozbędzie się swojej perły w koronie, wystawił na sprzedaż BZWBK. Wyścig o BZWBK przegrał z Santanderem PKO Bank Polski. Kilka dni temu Komisja Nadzoru Finansowego wyraziła zgodę na dokonanie transakcji. Czy możemy się zatem spodziewać, że także i ta marka zniknie z rynku?

Na pewno nie od razu. Hiszpanie już kilkakrotnie na łamach prasy zapewniali, że na razie nie zamierzają rezygnować marki Banku Zachodniego WBK. Za każdym razem podkreślają jednak „na razie”. Problemem dla rebrandingu BZWBK jest bardzo duża rozpoznawalność marki, z której szkoda byłoby rezygnować. Taka operacja może być delikatna i trudna do przeprowadzenia. Co nie znaczy, że niemożliwa. W przypadku AIG Hiszpanie nie mieli skrupułów i błyskawicznie zadecydowali o likwidacji starego brandu.

W dłuższej perspektywie wariant rebrandingu BZWBK może być jednak prawdopodobny. Hiszpanie mogą podjąć decyzję, że utrzymywanie dwóch odrębnych marek nie będzie leżało w ich interesie. Przypomnijmy, że bez większych problemów w roku 2009 zwinęli swoją sieć blisko 50 oddziałów. Pracę straciło wówczas 200 osób. Hiszpanie niemal z dnia na dzień zrezygnowali też ze sprzedaży kredytów mieszkaniowych. Krótko, szybko i bez zbędnych ceregieli.

Rebranding może się opłacić

Po co zmieniać markę? – Trudno w zasadzie podać przykłady negatywnego wpływu zmiany marki pod warunkiem, że podmiot przeprowadzający proces jest do tego dobrze przygotowany i uniknie błędów. Nowa marka to nowa jakość, pozytywny wpływ jest odczuwalny w wynikach sprzedaży – uważa Dariusz Sobczak z firmy Galposter, która specjalizuje się w rebrandingu marek. Według niego odpowiednim okresem pomiędzy zmianami logo jest około 5 lat. – Po takim czasie znak „zużywa się” i potrzebuje odświeżenia. Zazwyczaj korporacje wykorzystują ten proces do wzmocnienia promocji nowych produktów, ofert, otwierania się na nowych odbiorców czy rynki.

Nie można zatem wykluczyć, że za kilka lat zielony BZWBK dojrzeje do koloru czerwonego. Co wcale nie musi oznaczać zmiany nazwy samego banku. Po przejęciu banku Abbey National w 2004 roku Hiszpanie dopiero w 2010 r. zdecydowali się na zmianę kolorystyki placówek, zachowując przy tym nazwę Abbey.

Idzie nowe

BZWBK w oczekiwaniu na nowego właściciela rozpoczął porządki w cenniku. Zdecydował się uprościć tabelę opłat i wycofać z oferty niektóre produkty. Nie wszystkie zmiany mogą okazać się korzystnie dla klientów. Na przykład od pierwszego kwietnia zniknie konto Prestiż24, co oznacza, że w ofercie banku nie będzie już zwykłego konta z bezpłatnymi przelewami (nie licząc rachunków Konto

Zobacz również: Co dalej z Polbankiem? Czy marka zniknie z rynku?

BZWBK nie jest jedynym bankiem, który może zmienić barwy klubowe. Także Polbank EFG zmieni w tym roku właściciela, którego nowym nabywcą będzie Grupa Raiffeisen. Tu sytuacja jest podobna – Austriacy przyznają, że marka Polbank jest bardzo rozpoznawalna na naszym rynku. Nie jest więc wykluczone, że na razie zdecydują się ją zachować, utrzymując dwie odrębne marki. Co będzie później? Być może scalenie. Niedawno rynek obiegła także informacja o możliwej sprzedaży Banku Millennium. Bank zdementował taką plotkę, ale warto mieć na uwadze, że BZWBK jeszcze rok temu robił dokładnie to samo.

Kolorystyka placówek zmienia się już w placówkach Lukas Banku, który mocniej akcentuje swój związek z Credit Agricole. Niedługo z rynku zniknie Allianz Bank przejęty przez Getin Holding. W ubiegłym roku doszło do zmian w akcjonariacie DnB Nord. Nie wiadomo także, czy UniCredit nie zdecyduje się ingerować w markę Pekao SA. Pojawiają się także plotki o tym, że do liftingu przymierza się poważnie PKO Bank Polski.  

Źródło: PR News

aig bz wbk polbank rebranding santander wojciech boczoń 2011-03-01
Wojciech Boczoń
Tagi: aig bz wbk polbank rebranding santander wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 PayEye rusza z pilotażowym programem płatności online
03.10.2023 (12:42) – informacja prasowa

PayEye rusza z pilotażowym programem płatności online

Branża płatności jest jedną z najszybciej rozwijających się w Polsce. Jak wynika z ostatniego raportu cashless.pl …

a 0 Santander Leasing z nową ofertą "Dodatkowa gotówka dla lekarzy"
03.10.2023 (12:40) – informacja prasowa

Santander Leasing z nową ofertą "Dodatkowa gotówka dla lekarzy"

1 października br. przypadał Międzynarodowy Dzień Lekarza – z tej okazji Santander Leasing przygotował zupełnie …

a 0 Volkswagen Financial Services zasadzi 15 tys. drzew w ramach akcji „Kup polisę online – zasadź drzewo”
03.10.2023 (12:38) – informacja prasowa

Volkswagen Financial Services zasadzi 15 tys. drzew w ramach akcji „Kup polisę online – zasadź drzewo”

Volkswagen Financial Services wspólnie z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych zapraszają do udziału w akcji, która ma …

a 0 Pierwszy samochód od Link4 ma już nowego właściciela
03.10.2023 (12:37) – informacja prasowa

Pierwszy samochód od Link4 ma już nowego właściciela

Szczęśliwy uczestnik Loterii Jubileuszowej LINK4 wyjechał z salonu samochodowego w Łodzi swoją nową Toyotą Yaris …

a 0 Adyen otwiera nowe biuro w Pradze
03.10.2023 (12:35) – informacja prasowa

Adyen otwiera nowe biuro w Pradze

Adyen, globalna platforma technologii finansowych, otwiera kolejne Europejskie biuro, tym razem w Czeskiej Pradze. …

a Analizy 0 Inflacja, zmiany demograficzne i kryzys klimatyczny to kluczowe czynniki kształtujące przyszłość sektora ubezpieczeń
03.10.2023 (12:34) – informacja prasowa

Inflacja, zmiany demograficzne i kryzys klimatyczny to kluczowe czynniki kształtujące przyszłość sektora ubezpieczeń

Inflacja, ryzyka geopolityczne oraz zmiany regulacyjne, demograficzne i klimatyczne powodują, że branża …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Klienci coraz chętniej płacą mobilnie

Klienci coraz chętniej płacą mobilnie

Nest Bank we współpracy z Fiserv rozszerzył…

Proponują „leasing z tarczą”. Chcą przekonać branżę do nowego rozwiązania

Proponują „leasing z tarczą”. Chcą przekonać branżę do nowego rozwiązania

W ostatnim czasie koszty obsługi kredytów i…

Tak wygląda nowa aplikacja Santander Banku Polska

Tak wygląda nowa aplikacja Santander Banku Polska

Santander Bank Polska testuje nową aplikację mobilną.…

Zobacz również

Wakacje kredytowe 2.0? „Będzie próg dochodowy, ale obejmie większość kredytobiorców”

Wakacje kredytowe 2.0? „Będzie próg dochodowy, ale obejmie większość kredytobiorców”

Kryterium dochodowe w ustawowych wakacjach kredytowych, które…

Banki na plusie. Zysk sektora w górę o blisko 125 proc. między styczniem a sierpniem

Banki na plusie. Zysk sektora w górę o blisko 125 proc. między styczniem a sierpniem

Zysk netto sektora bankowego w okresie styczeń-sierpień…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

Choć działający od trzech miesięcy program „Bezpieczny…

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Kredyty hipoteczne z okresowo stałym oprocentowaniem wywalczyły…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” cieszy się wzięciem. ZBP pokazał nowe dane

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” cieszy się wzięciem. ZBP pokazał nowe dane

Banki podpisały prawie 12 tys. umów w…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

wiczkax:

na pewno, w końcu to dość popularny temat …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

wszystko jest klarowne i łatwo się to ogarnia …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

zdecydowanie, żeby potem nie zostać z ręką w nocniku …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no wiesz czasami to różnie bywa, niestety :c …

czw, 28 wrz 2023 (14:03) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no nie, nikt nie będzie ponosił takiej odpowiedzialności …

czw, 28 wrz 2023 (13:55) • Inflacja jest niekorzystna nawet dla obligacji zabezpieczonych przed inflacją

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • zgarnijpremie.pl
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców