MasterCard Worldwide otrzymał Nagrodę Roku od Frost & Sullivan za globalne wyniki swego produktu – kart bezstykowych MasterCard® PayPass™. Swoją wiodącą pozycję na światowym rynku płatności zbliżeniowych kartami z mikroprocesorem MasterCard zawdzięcza intensywnemu rozwojowi swojego biznesu, konkurencyjnej strategii, wysokiej jakości i obsłudze klientów świadczonej na wysokim poziomie.
Posiadający wiodącą pozycję na rynku płatności zbliżeniowych, MasterCard na całym świecie wdrożył wiele rozwiązań płatności kartami bezstykowymi w oparciu o ekstensywną analizę użytkownika końcowego oraz dogłębne badania i rozwój. Dysponując rozległą wiedzę na temat użytkowników kart oraz doświadczenia detalistów odnośnie transakcji, MasterCard był w stanie dostarczyć przejrzystą innowacyjną mapę drogową dla innych graczy na rynku płatności bezstykowych. Obecnie – po pierwszym kwartale 2009 roku, posiadający prawie 55 milionów użytkowanych urządzeń PayPass oraz ponad 146 000 punktów handlowo-usługowych na całym świecie, MasterCard wywiera znaczny wpływ na to, jakimi metodami klienci dokonują płatności, dając im możliwość dokonywania transakcji w sposób prosty, szybki i bezpieczny.
„Rynek płatności zbliżeniowych wykazuje wyraźne oznaki wzrostu, a dzieje się tak w dużej mierze dzięki wysiłkom MasterCard oraz innowacyjnej myśli firmy” – powiedział Shyam Krishnan, z firmy Frost & Sullivan. „Pracując z partnerami na całym świecie firma odegrała wiodącą rolę w rozwoju rynku, potwierdziła swoją pozycję lidera i wykazała wielką efektywność.”
„Czujemy się uhonorowani nagrodą, potwierdzającą naszą pozycję lidera na rynku płatności zbliżeniowych, gdzie wdrażamy bezpieczne, wygodne i wartościowe innowacje w systemach płatności, które przyczyniają się do sukcesu wszystkich naszych partnerów.”- powiedziała Cathleen Conforti, Globalny Manager Produktu PayPass, MasterCard Worldwide. „Jesteśmy zdecydowani kontynuować dalsze wdrażanie nowych innowacyjnych metod płatności bezstykowych i dostarczanie klientom alternatywnych dla gotówki metod płatności, wykorzystujących breloczki, telefony komórkowe czy inne rozwiązania. Rozwijamy sieć akceptacji systemu PayPass w nowych lokalizacjach, takich jak automaty sprzedające i transport publiczny, rozszerzamy też system PayPass na nowe rynki na całym świecie.”
Rozwój PayPass na całym świecie
Circle K będzie akceptował MasterCard PayPass:
MasterCard ogłosił, że Circle K, jeden z najpopularniejszych i odnoszących największe sukcesy operatorów sklepików spożywczo-przemysłowych w Ameryce Północnej, będzie akceptował MasterCard PayPass w wybranych sklepach w całych Stanach Zjednoczonych.
Barclaycard urzeczywistnia bezstykowość dla ponad miliona brytyjskich klientów:
Barclaycard posiada ponad milion kart kredytowych Barclaycard z logo MasterCard PayPass
w Wielkiej Brytanii. Ponadto Barclaycard i Orange niedawno ogłosiły partnerstwo strategiczne celem umożliwienia klientom korzystania z telefonów komórkowych do płacenia za towary i usługi
w punktach handlu detalicznego poprzez zbliżenie swojego telefonu do czytnika – ten program skierowany jest do 28 milionów brytyjskich konsumentów. MasterCard zapewni możliwości płatnicze dla tych transakcji bezstykowych.
Sukces próbnego programu bezstykowych płatności NFC w Kanadzie:
MasterCard pracuje także z Bell Mobility celem wprowadzenia telefonów komórkowych NFC
z wbudowaną funkcjonalnością płatniczą PayPass dla klientów abonamentowych Bell. Projekt ogłoszono w połowie 2008 roku i był to zamknięty program próbny. Podczas tego projektu posiadacze abonamentu mieli możliwość dokonywania bezpiecznych zakupów przy pomocy swoich telefonów
w każdej lokalizacji akceptującej PayPass w Kanadzie.
MasterCard i globalny lider detalu – Carrefour – uruchamiają PASS MasterCard:
Kastomizację usług, elastyczność użytkowania i najnowsze technologie kartowe, w tym też funkcjonalność bezstykowa MasterCard PayPass Tap & Go™, włączono do nowego programu kartowego opracowanego specjalnie dla klientów sieci Carrefour. Ponadto karty te łączą w sobie cechy karty kredytowej i debetowej, tak, więc konsumenci sami mogą decydować, w jaki sposób chcą płacić za swe zakupy.
Delta City i Banca Intesa wdrażają kartę upominkową Maestro® PayPass™ w Serbii:
Delta City i Banca Intesa we współpracy z MasterCard rozpoczęły sprzedaż pierwszych w kraju kart upominkowych, umożliwiających doładowanie i posiadających także wbudowaną technologię Maestro PayPass. Karty te są dostępne w stanowiskach Delta City Info-desk, jak również w 40 oddziałach Banca Intesa w całej Serbii.
MasterCard odnotowuje sukcesy PayPass na stadionach:
W listopadzie 2008, Baden-Württembergische Bank (BW-Bank) oraz VfB Stuttgart wdrożyły multifunkcyjną kartę kibica na niemieckim stadionie Mercedes-Benz Arena w Niemczech. Karta ta pozwala kibicom na dokonywanie zakupów zarówno wewnątrz jak i poza stadionem, dzięki czemu więcej czasu zostaje im na wspieranie ulubionej drużyny.
MasterCard wdraża system TaiwanMoney Card w środkach transportu masowego miasta Kaohsiung:
MasterCard we współpracy z zarządem miasta Kaohsiung oraz Przedsiębiorstwem Transportu Szybkiego Kaohsiung ogłosił, że TaiwanMoney Card – pierwsza na świecie karta z podwójnym interfejsem – stykowym i bezstykowym – do transportu i płacenia za codzienne wydatki – weszła oficjalnie do użytku w systemie masowego szybkiego transportu miasta Kaohsiung (KMRT).
Źródło: MasterCard