Na rozpoczynającej się dziś Piątej Dorocznej Europejskiej Konferencji MasterCard, poświęconej kartom debetowym, MasterCard gromadzi kluczowych przedstawicieli świata finansów i urzędów regulacyjnych na dyskusji dotyczącej strategii rozwoju sektora kart debetowych i postępu we wprowadzaniu Jednolitego Europejskiego Obszaru Płatniczego (SEPA).
W czasie uroczystej inauguracji konferencji dr Alexander Labak, Prezes MasterCard Europe podkreślił, że „Nadszedł czas, aby przejść od słów do czynów, by Jednolity Europejski Obszar Płatniczy (SEPA) stał się rzeczywistością. Dzięki 258 milionom użytkowników kart Maestro® w Europie i obecności znaku akceptacji Maestro® na większości krajowych kart debetowych, używanych na Starym Kontynencie, system MasterCard dysponuje wiedzą i doświadczeniem, niezbędnymi do wsparcia sektora kart płatniczych, w globalnym planowaniu i lokalnym działaniu, by zapewnić system zgodny z wymogami SEPA.”
W konferencji zapowiedziało udział ponad 200 specjalistów. Spotkanie jest okazją do wymiany poglądów na temat wdrożenia SEPA i omówienia najnowszych strategii oraz innowacji w zakresie kart debetowych.
Prelegentami na konferencji są między innymi Gerard Hartsink, Przewodniczący Europejskiej Rady Płatniczej (European Payment Council, EPC); Jean-Michel Godeffroy, Dyrektor Generalny ds. Płatności w Europejskim Banku Centralnym; Bernhard Friess, Szef Działu Usług Finansowych Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji Komisji Europejskiej; David Deacon, Szef Działu Handlu, Polityki Konsumenckiej i Systemów Płatniczych Dyrekcji Generalnej ds. Handlu Wewnętrznego i Usług Komisji Europejskiej; dr Laura Rinaldi z Centrum Studiów Ekonomicznych Katolickiego Uniwersytetu w Leuven oraz przedstawiciele BarclayCard, ABN Amro i McKinsey & Co.
Podczas spotkania przedstawiciele MasterCard International oraz MasterCard Europe prezentują najnowsze rozwiązania w zakresie kart debetowych oraz omawiają możliwości ekonomiczne, związane z wprowadzeniem SEPA. Konferencja jest okazją do podzielenia się informacjami na temat nowych produktów oraz przeprowadzenia warsztatów marketingowych, poświęconych kartom debetowym.