Sieć akceptacji płatności zbliżeniowych w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Do grona akceptantów technologii MasterCard PayPass dołączyła właśnie sieć stacji LOTOS. Dzięki temu jej klienci, podobnie jak dotychczas klienci stacji Shell, będą mogli płacić szybko i wygodnie, nie tracąc cennego czasu na stanie w kolejkach na ponad 300 stacjach w całej Polsce.
Na stacjach benzynowych czas jest szczególnie cenny. Tankowanie trudno odłożyć na później, gdy wskaźnik paliwa zbliża się do zera. Gdy zdarzy się to w godzinach szczytu, w kolejce do kasy można spędzić nawet 15 minut. Dzięki zainstalowaniu czytników zbliżeniowych ta sama kolejka może zostać obsłużona ponad dwa razy szybciej.
Stacje paliw LOTOS są dogodnie zlokalizowane w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży.
„Cieszymy się z wdrożenia technologii PayPass w sieci stacji Lotos. To idealna recepta na problem, jakim jest brak czasu, w szczególności na stacjach benzynowych. Dlatego jestem pewien, że ta forma płatności pomoże Grupie Lotos budować przewagę konkurencyjną, a jej podróżującym klientom skrócić tankowanie paliwa do minimum” – mówi Sebastian Krzyk, szef departamentu sieci akceptacji MasterCard Polska.
MasterCard PayPass umożliwia realizowanie transakcji zbliżeniowych na dowolną kwotę. Płatności poniżej 50 PLN nie wymagają autoryzacji. Aby wykonać transakcję, wystarczy jedynie przyłożyć kartę w technologii PayPass do czytnika. Jeśli operacja przekracza tę kwotę, dodatkowo zatwierdzamy ją, podając kod PIN. Dzięki MasterCard PayPass płacić można nie tylko kartą debetową czy kredytową, ale również za pomocą specjalnych, kolorowych zegarków wyposażonych w technologię PayPass, breloczków czy naklejek.
„Klienci indywidualni Pekao mają w swoich portfelach ponad 1,8 mln kart z technologią PayPass. Są wśród nich karty debetowe, kredytowe oraz prepaid, w tym te dedykowane ważnym wydarzeniom, jak np. UEFA EURO 2012, czy Przystankowi Woodstock. Wszystkie one umożliwiają szybkie płatności zbliżeniowe. Z perspektywy naszych klientów wartością samą w sobie jest powiększanie grona akceptantów tego typu płatności. Cieszy nas to tym bardziej, że Pekao zapewnia terminale płatnicze stacjom Lotos już od 2004 roku – mówi Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor Biura Relacji z Mediami i Komunikacji Zarządu Banku Pekao.
Wdrożenie technologii zbliżeniowej MasterCard PayPass to wygoda zarówno dla klientów, jak pracowników stacji. Możliwość płacenia zbliżeniowo sprawi, że więcej osób będzie dokonywać transakcji kartą, a minimalizacja obrotu gotówkowego przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo pracowników stacji. To także dla wszystkich ogromna oszczędność czasu. – podkreśla Sebastian Krzyk.
Źródło: MasterCard