Ich pomysły okazały się najlepsze spośród 823 firm, które zgłosiły się do konkursu. Na zwycięzców czekają dwa pakiety nagród o wartości 110 tys. zł każdy, które pomogą im rozwinąć skrzydła w e-commerce. Kolejne sześć firm zdobyło nagrody drugiego stopnia, o wartości 19 tys. zł.
Konkurs zrealizowano w ramach kampanii społecznej mBanku – Cyfrowe Rewolucje, która wspiera firmy z sektora MSP w sprzedaży w sieci. Aby wziąć w nim udział należało opisać swój biznes, uzasadnić dlaczego ma szansę odnieść sukces w e-commerce i jak firma zamierza wykorzystać nagrody. Uczestnicy rywalizowali w dwóch kategoriach dochodowych: firmy o obrotach do 10 mln zł oraz od 10 do 50 mln zł.
Laureaci otrzymają pakiet nagród o łącznej wartości 325 tys. zł, które pozwolą im na zwiększenie zysków, dzięki e-sprzedaży. Za jakość przeprowadzonej cyfrowej rewolucji odpowiadać będzie doświadczony menedżer i biznesmen – Maciej Filipkowski, który wesprze zwycięzców jako mentor.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiły się 823 firmy – o ponad 300 więcej niż w 2020 roku. W kategorii firmy o obrotach do 10 mln zł najlepszy okazał się pomysł Doroty i Darka z Warszawy, właścicieli HOUSE TO GO, którzy produkują mobilne domki letniskowe. Rodzina miała już dość mieszkania na działce w przyczepie, więc zaprojektowała i zbudowała swój własny mini domek, podpatrzony w programie telewizyjnym. A dziś sprzedaje w internecie kolejne mobilne domki.
Nagrody drugiego stopnia otrzymali natomiast:
Wielorazówka – sklep internetowy zero waste oraz producent wielorazowych produktów tj. torebki, worki na żywność czy waciki do demakijażu;
S-Labs – firma stworzyła markę Appartme – autorski system automatyki mieszkaniowej do budynków wielorodzinnych, dzięki któremu za pomocą jednej aplikacji można zarządzać oświetleniem, elektrycznością, wodą oraz ogrzewaniem;
Ollineck – sklep internetowy, w którym można kupić klocki konstrukcyjne z całego świata.
W kategorii firmy o obrotach od 10 do 50 mln zł najlepszy okazał się WObit, rodzinna firma z Wielkopolski, która zajmuje się m.in. produkcją mobilnych robotów. Już wkrótce będzie można je kupić także przez internet.
A nagrody pocieszenia trafią do:
Miramar – właściciela marki Olini.pl – rodzinnej olejarni, która produkuje oleje, zakwasy, octy, masła orzechowe i mydła z własnych olejów;
Hand – firmy, która od ponad 25 lat zajmuje się sprzedażą olejów i smarów dla motoryzacji, rolnictwa i przemysłu, i której ambicją jest zostanie olejowym Oponeo;
Profilpol System – producenta i sprzedawcy elementów oraz profili aluminiowych wysokiej jakości do budowy nadwozi użytkowych.
Partnerami konkursu są: Ceneo, Cube, DIMAQ, DPD Polska, IdeoForce, Gessel, Lex Secure, mElements, Samito, Sky Shop. Partnerem strategicznym i fundatorem nagród głównych jest Mastercard.
W jury zasiadali:
Maciej Cebertowicz – odpowiedzialny za rozwój platformy sklepów internetowych Sky-Shop.pl;
Maciej Filipkowski – mentor biznesowy, prowadzący audycję Zaprojektuj swoje życie;
Bernadeta Kasztelan-Świetlik – wspólnik, radca prawny w Kancelarii GESSEL;
Magdalena Markowska – dyrektor ds. Zarządzania Relacjami z Partnerami w Mastercard w Mastercard;
Dariusz Nalepa – dyrektor Departamentu Bankowości Transakcyjnej w mBanku;
Ewa Opach – dyrektor certyfikacji i edukacji w IAB Polska;
Joanna Rogosz – kierownik działu sprzedaży w Ceneo;Marta Sarnecka – kierująca działem Account w Samito;
Piotr Teodorczyk – dyrektor departamentu klienta firmowego w mBanku, członek Rady Nadzorczej LeaseLink;
Łukasz Zembowicz – dyrektor sprzedaży i marketingu oraz członek zarządu DPD Polska.
Źródło: mBank