9 marca mBank udostępni klientom nową stronę internetową. Strona ma się szybciej ładować dzięki temu, że jest zbudowana w chmurze. Powstała z myślą o urządzeniach mobilnych (mobile-first by design). Co ważne, bank nie zmienia wyglądu strony logowania do serwisu bankowości internetowej.
Jak czytamy w materiałach prasowych, co miesiąc strona informacyjna mBanku notuje średnio 12 mln odsłon. Klienci znajdują tam informacje o ofercie produktowej i nowościach. Nowa strona została zaprojektowana w oparciu o najnowsze trendy. Sposób prezentacji treści ma być spójny i przejrzysty. Witryna będzie dostępna w dwóch trybach – jasnym i ciemnym. Stronę zbudowano z myślą o urządzeniach mobilnych.
Zmianie ulegnie nie tylko warstwa wizualna, ale również tekstowa strony, którą opracowano według standardu prostego języka. Dzięki temu nawet skomplikowane zagadnienia związane z bankowością mają być przedstawione w sposób przystępny i zrozumiały.
Nowa strona została zbudowana w chmurze. Dlatego ma działać szybciej i być mniej narażona na spowolnienia związane ze zwiększoną liczbą logowań oraz awarie, które dopadają czasem tradycyjne strony oparte na naziemnych serwerach.
Nowa wersja naszej strony internetowej to krok milowy w kierunku lepszego doświadczenia użytkowników. Dzięki nowoczesnym technologiom i designowi dostosowanemu do urządzeń mobilnych, nasi klienci będą mogli korzystać z naszych usług w sposób jeszcze bardziej wygodny i efektywny – mówi Monika Pabich, wicedyrektor departamentu Omnichannel w mBanku
W pracach nad nową stroną internetową www.mbank.pl, zespół zadbał o to, by była dostosowana do aktualnych wytycznych WCAG 2.2. Dzięki temu, korzystanie z niej ma być bardziej przyjazne dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Strona powstała we współpracy z firmą Univio, która dostarczyła technologię, oraz mServices, odpowiedzialnym za design.
Bank podkreśla, że tylko jedna nie została zmieniona – strona logowania. To ważne w kontekście potencjalnych cyberataków na klientów. Oszuści mogą przekonywać, że konieczne jest zalogowanie się na nowej stronie i podanie wrażliwych danych. Należy zachować czujność.
Źródło: mBank