Tanie konto internetowe z bezpłatnymi przelewami ma w swojej ofercie już prawie każdy bank. Gdy cena powoli przestaje być wyróżnikiem, banki muszą zadbać o to, by w inny sposób zachęcić klientów do skorzystania z oferty. Jednym ze sposobów budowania przewagi konkurencyjnej jest wdrażanie nowinek technologicznych i usprawnianie systemów bankowości internetowej.
Dwa dni temu pisaliśmy o tym, że Inteligo wprowadza zaawansowaną wyszukiwarkę transakcji. Użytkownik konta będzie mógł w prosty sposób przeszukiwać historię wykonanych operacji, wprowadzając dowolne zwroty czy ciągi cyfr. Wyszukiwarka będzie działać w podobny sposób jak zwykłe wyszukiwarki internetowe, czyli bez konieczności ustawiania zaawansowanych filtrów czy definiowania typów operacji. mBank chce dać natomiast swoim klientom możliwość decydowania o wyglądzie systemu transakcyjnego i wprowadza możliwość przełączania motywów graficznych, czyli tzw. skórek. Takie rozwiązanie jest dobrze znane internautom chociażby z systemu pocztowego Gmail.
Aktualizacja systemu transakcyjnego zostanie przeprowadzona 5 września. Wówczas bank odświeży obowiązującą obecnie szatę graficzną systemu i wprowadzi całkiem nowy motyw graficzny nawiązujący kolorystyką do podstawowej strony mBanku. W „klasycznym” niebiesko-żółtym systemie, który funkcjonuje od początków mBanku, zmiany będą mało inwazyjne. Na stronie logowania pojawi się nowy nagłówek, szare tło, na którym umieszczone będą przyciski i większa czcionka. Po zalogowaniu do systemu uwagę klientów zwróci niewątpliwie naprzemienne kolorowanie wierszy z rachunkami, inna kolorystyka lewej nawigacji i zmienione ikonki punktorów przy linkach.
W ustawieniach konta pojawi się dodatkowo nowa opcja – Wygląd i działanie. I tu klienci dostaną możliwość włączenia zupełnie nowego layoutu strony, utrzymanego w biało-czerwonych barwach. Na początek do wyboru będą zatem dwie wersje kolorystyczne – odświeżona niebiesko-żółta i całkiem nowa nawiązująca barwami do strony głównej mBanku. Będzie to pierwszy tak duży lifting systemu transakcyjnego od początku istnienia banku.
Dwie skórki to niewiele w porównaniu chociażby do Inteligo, które oferuje cztery motywy graficzne. mBank zamierza jednak kontynuować projekt i w drugim etapie umożliwić klientom zaprojektowanie kolejnych skórek dla systemu transakcyjnego. Ogłosi konkurs, który pozwoli wyłonić najciekawsze prace. W konkursie będą mogli wziąć udział klienci z Polski, Czech i Słowacji. Wybrane prace zostaną poddane głosowaniu klientów, a najlepsze wdrożone do systemu. Premierowy biały layout, który pojawi się za kilka dni w systemie, także został skonsultowany z przedstawicielami mRady.
Wprowadzenie możliwości personalizacji systemu będzie niewątpliwie mocno nagłośnione marketingowo, zwłaszcza że zbiega się w czasie z 10 urodzinami mBanku. Instytucja ta pozostaje nadal największym bankiem internetowym w Polsce, więc można przypuszczać, że decyzja ta nie zostanie bez wpływu na rynek. Oczywiście ruch mBanku nie spowoduje od razu masowego wdrażania motywów graficznych przez inne banki, ale niewątpliwie zwróci uwagę na fakt, że system transakcyjny może być także atrakcyjny wizualnie i dostosowany do indywidualnych preferencji użytkownika. Nie jest zatem wykluczone, że mBank otworzy nowy obszar, w którym banki zaczną rywalizować o względy klientów. Zwłaszcza że w przypadku kont internetowych cena przestaje być już wyróżnikiem, w oparciu o który można budować przewagę konkurencyjną.
Źródło: PR News