mBank robi porządki w kartach kredytowych. Z oferty wycofuje dwie kolejne karty partnerskie – wpKartę Visa Classic i Compensę Visa Classic. Od czerwca przyszłego roku nie będzie też przyjmował nowych wniosków o kredytową Visę Electron.
mBank poinformował swoich klientów o zamiarze wycofania z oferty dwóch partnerskich kart kredytowych: wpKarty Visa Classic oferowanej wspólnie z portalem Wirtualna Polska i Compensy Visa Classic, której partnerem jest Towarzystwo Ubezpieczeń Compensa SA. Karty przestaną być wydawana od czerwca 2012, ale już od stycznia klienci nie będą mogli wnioskować o duplikaty w miejsce zgubionych lub zastrzeżonych kart. Klientom, których karty tracą ważność z końcem lutego 2012 r. lub później, nie zostaną wysłane wznowienia kart. Pozostałym klientom bank zaproponuje inne produkty.
Od czerwca 2012 roku bank nie będzie też wydawał nowym klientom karty kredytowej Visa Electron. Duplikaty, wznowienia oraz nowe karty w miejsce zastrzeżonej będą wydawane bez zmian, do odwołania.
Kredytowe wpKarta Visa Classic i Compensa Visa Classic, to już kolejne karty partnerskie, które bank wycofuje z oferty. Wcześniej bank zakończył współpracę z siecią drogerii Rossmann, z którą oferował Visę Rossmann, wycofał z oferty kartę Euro
– Wycofanie z oferty mBanku kart co-brandowych wiąże się ze strategią budowania przejrzystej oferty w zakresie kart płatniczych – tłumaczy Kinga Wojciechowska z biura prasowego mBanku. – Ponadto, obserwujemy, że karty własne mBanku cieszą się większym zainteresowaniem klientów – dodaje. Zapewnia jednocześnie, że bank pracuje nad dalszym uatrakcyjnieniem programu lojalnościowego dla posiadaczy kart własnych banku. Dzięki temu klienci będą mogli korzystać z promocji i zniżek u wielu partnerów, a nie tylko u jednego, dedykowanego do karty.
Ten kierunek można zaobserwować także w innych bankach. Coraz więcej instytucji skupia się na rozszerzaniu współpracy z nowymi sieciami handlowymi w ramach jednej karty, niż nawiązuje umowy z jednym partnerem. Podobnie jak mBank, część banków również wycofała już z oferty wybrane karty co-brandowe.
Źródło: PR News