PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjemBank z Językowym Znakiem Jakości
mBank

mBank

mBank – bank uniwersalny, założony w 1986 r. jako Bank Rozwoju Eksportu, czwarta pod względem wartości aktywów instytucja finansowa w Polsce.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/mbank

mBank z Językowym Znakiem Jakości

Informacje 13.10.2021 (11:49) informacja prasowa
Marketing mBank

Znak ma formę pieczątki. Przyznała go Fundacja Języka Polskiego, która wzięła pod lupę treści zamieszczane na stronie internetowej banku i sprawdziła je m.in. pod kątem poprawności językowej. Jeśli na danej stronie jest pieczątka oznacza to, że tekst jest napisany w sposób przyjazny, prosty i zrozumiały dla każdego.

fot. mBank

W sektorze finansowym, mBank jest prekursorem upraszczania komunikacji z klientami. Pierwsze działania w tym kierunku podjął siedem lat temu. W banku wprowadzono wtedy mKanon, czyli zbiór siedmiu zasad prostej komunikacji. Zgodnie z nim, wszystkie treści jakie powstają, niezależnie czy są to umowy, regulaminy czy maile do klientów powinny być napisane w sposób jasny, poprawnie językowo, krótko, w pierwszej osobie liczby mnogiej (typu „my”), powinny być szczere, empatyczne i wyczerpująco omawiać daną sprawę.

– Zależy nam na tym, aby klient poczuł, że jego pytanie, sprawa lub potrzeba są punktem wyjścia. Że to on jest najważniejszy. mKanon jest sztuką mówienia tego, co jest ważne dla odbiorcy, a nie wyłącznie dla nadawcy przekazu – mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej.

Bank uczy tej sztuki swoich pracowników. W ciągu trzech lat przeprowadził ponad 150 szkoleń, w których udział wzięło ponad 3 tys. osób. Stworzył też autorski algorytm, który pomaga pisać poprawnie. Narzędzie to wyłapuje formy językowe niezgodne z mKanonem. Komunikaty, które wysyłane są do klientów muszą mieć co najmniej 70 proc. zgodności z algorytmem.

Teraz przyszedł czas na stronę internetową banku. Obecnie przechodzi ona audyt językowy. Treści są dokładnie analizowane i poprawiane wszędzie tam, gdzie mogą być trudne do zrozumienia czy niepoprawne językowo. Praca ta trwa już od kilku miesięcy. Dzięki niej dziś, w Międzynarodowym Dniu Prostego Języka, bank może pochwalić się, że zasługuje na „piątkę z plusem” i Językowy Znak Jakości. Tam, gdzie klienci zobaczą na stronie pieczęć, to znak, że treści są napisane prosto i potwierdza to sama Fundacja Języka Polskiego.

Jaka jest komunikacja zgodna z mKanonem:
Jasna. Komunikacja jest czytelna i zrozumiała dla odbiorcy. Struktura przekazu jest klarowna. Zdania są proste i nie zawierają żargonu bankowego.
Wyczerpująca. Komunikacja jest kompletna i w pełni wyjaśnia przyczyny oraz skutki, a także dalsze kroki i konsekwencje. Podkreśla także to, co najważniejsze dla klientów i kluczowe w procesie.
Krótka. Komunikacja jest zwięzła. Zdania w komunikatach są krótkie.
Poprawna językowo. Komunikacja jest zgodna z zasadami języka polskiego. Nie zawiera zwrotów w języku angielskimi wyrażeń specjalistycznych, o ile nie jest to konieczne.
Szczera. Komunikacja jest partnerska, komunikaty zawierają wszystkie kluczowe informacje i pokazują szczerość intencji mBanku. Drobny druk jest zarezerwowany dla informacji dodatkowych, w tym wymaganych przepisami prawa.
Empatyczna. Komunikacja jest przyjazna i pomocna. Nadawca identyfikuje się z klientem i jego sytuacją. Jest otwarty na klienta i dialog z nim.
Typu „My”. Komunikacja zawiera formy pierwszej osoby liczby mnogiej i zawsze podkreśla, że mBank to zespół ludzi, którzy wspólnie pracują dla klientów.

Źródło: mBank

2021-10-13
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Wojciech Rabiej dołącza do zarządu Uniqa w Polsce
23.06.2025 (15:35)

Wojciech Rabiej dołącza do zarządu Uniqa w Polsce

Od lipca 2025 roku Wojciech Rabiej będzie członkiem zarządu UNIQA w Polsce. W nowej roli przejmie zarządzanie …

a 0 Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów Mercedes-Benz
23.06.2025 (15:30)

Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów Mercedes-Benz

Autopay umożliwia cyfrowy zakup e-winiet do Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier. Rozwiązanie …

a 0 Se(a)ns sztuki – nowy autorski cykl filmowy Zachęty i Fundacji Banku Millennium
23.06.2025 (15:26)

Se(a)ns sztuki – nowy autorski cykl filmowy Zachęty i Fundacji Banku Millennium

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki wraz z Fundacją Banku Millennium zapraszają na nowy cykl filmowy Se(a)ns sztuki – …

a 0 Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP
23.06.2025 (09:59)

Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP

W obliczu rosnących kosztów życia i niepewności gospodarczej Polacy wciąż muszą zachować rozwagę w planowaniu …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym
23.06.2025 (09:33)

Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym

393,6 tys. pożyczek udzieliły instytucje pożyczkowe w maju 2025 r. Udział nowych klientów pozostaje w trendzie …

a 0 Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”
23.06.2025 (09:28)

Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”

W „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie” bank zdobył 100% punktów we wszystkich kategoriach, które wskazał jako …

PRNews.pl

Zobacz również

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców