Rola Internetu w kształtowaniu polityki informacyjnej firm i instytucji wzrasta. Coraz częściej wybierając produkt czy usługę użytkownicy sieci zasięgają opinii innych Internautów. Biorąc pod uwagę fakt, że z Internetu korzysta coraz więcej osób, grupy dyskusyjne stają się potężnym źródłem wiedzy na temat marek. Firma Media Explorer opracowała nowoczesny system monitorujący opinie, pojawiające się na forach dyskusyjnych.
Autorski program Media Explorer umożliwia monitoring grup dyskusyjnych zgodnych ze standardowym protokołem news, Usenet’u oraz grup dyskusyjnych w największych portalach internetowych, takich jak: onet.pl, wp.pl, interia.pl oraz gazeta.pl. Klient definiuje listę monitorowanych fraz oraz zakres tematyczny monitorowanych grup. Frazy te nie muszą być dokładne, co do znaku – umożliwia to śledzenie słów w formie odmienionej. (np. hasło „Klient”, zaś w dyskusji pojawia się słowo „Klienta, Klientowi” itp.). System monitorujący dokonuje cyklicznego, automatycznego przeglądu wybranych grup dyskusyjnych. Po zakończeniu każdego przeglądu generuje raport w formie e-mailowej. W raporcie znajdują się opinie zawierające monitorowane frazy wraz z informacjami o nich (grupa dyskusyjna, autor opinii, data i godzina nadania). Media Explorer jest jedyną instytucją w Polsce wśród firm zajmujących się profesjonalnym monitorowaniem mediów, która posiada takie narzędzie.
Dodatkowym atutem systemu Media Explorer jest bezpieczna i wygodna archiwizacja danych, a wyszukiwarka pozwala na szybkie znalezienie interesujących wątków. Takie rozwiązanie przyspiesza analizę informacji i pozwala na błyskawiczną reakcję w przypadku ewentualnych problemów.