Michelin uruchamia w Internecie ogólnoświatowy serwis turystyczny – Michelin Travel, który daje podróżnym możliwość przygotowania i wydrukowania ich własnego przewodnika, pełnego map, zdjęć i wizualizacji.
Do końca 2010 roku w serwisie zostanie opisanych 90 krajów, a w nich tysiące wartych odwiedzenia miejsc, 36 000 stron internetowych związanych z turystyką, 57 000 restauracji i 100 000 hoteli. Wszystkie informacje będą dostępne w pięciu językach: angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i hiszpańskim. Internetowy przewodnik Michelin Travel będzie stopniowo rozwijany o kolejne wersje językowe. Adres serwisu to: http://travel.viamichelin.com/
Nowy serwis ma ułatwić planowanie wszystkich aspektów podróży – od tych najbardziej podstawowych – jak jedzenie, czy nocleg, aż do pomocy przy wyborze zabytków, które warto zobaczyć.
Cyfrowa technologia popularnego już serwisu planowania drogi – ViaMichelin jest w nowej usłudze zintegrowana z wiedzą zawartą w Zielonych Turystycznych Przewodnikach Michelin. Umożliwi to najszerszy możliwy dostęp do bazy informacji turystycznej. W nowym systemie podróżni będą mogli m.in. tworzyć własne „osobiste” przewodniki. Dostępna będzie również nowa funkcja wizualizacji podróży. Podróżni, którzy korzystali wcześniej z gastronomicznych przewodników Michelin, skorzystają także i z listy polecanych przez Michelin restauracji, na całym świecie. Internauci odnajdą serwisie Michelin Travel szczegółowe mapy, zdjęcia satelitarne i kalkulator tras – funkcję znaną im ze strony ViaMichelin.
Michelin, który słynie z produkcji opon jest od ponad 100 lat znanym wydawcą map i przewodników, a portal. ViaMichelin jest pomocny przy ustalaniu trasy, niezależnie czy podróżuje się pieszo, na rowerze czy samochodem. Podróżujący chętnie korzystają z zawartych na nim map i wskazówek dotyczących restauracji i hoteli.
Stworzony na początku XX wieku przewodnik Michelin od ponad 100 lat jest źródłem inspiracji dla rozwoju turystyki na świecie. Wszystko zaczęło się od braci Edouarda i André Michelin, założycieli Grupy Michelin i ich błyskotliwego pomysłu stworzenia niewielkiego, czerwonego przewodnika. Założenie było proste – „umożliwienie podróżnym znalezienia restauracji i zakwaterowania”. W 1919 roku firma Michelin zorganizowała Biuro Tras, które przez 20 lat przygotowało opis ponad dwóch milionów planów podróży wysyłanych nieodpłatnie turystom. Proponowane trasy zawierały sugerowane przystanki, atrakcje turystyczne, polecane hotele i restauracje, a także informacje o punktach naprawy i sprzedaży opon. Ze względu na duże zainteresowanie, stworzono przewodnik po najpopularniejszych szlakach. W ten sposób powstał pierwszy przewodnik turystyczny firmy, nazwany Zielonym Przewodnikiem Michelin.
Dziś marka Michelin jest znana na całym świecie, a jej symbol – Ludzik Michelin jest rozpoznawalny dla co najmniej 70%* mieszkańców państw, w których Michelin jest obecny. Ta duża rozpoznawalność francuskiego producenta opon w dużej mierze wiąże się z ponad stuletnią tradycją wspierania rozwoju ruchu turystycznego.
*Badanie rozpoznawalności Ludzika Michelin przeprowadzone przez TNS Sofres w 2008 roku w 11 krajach Ameryki Północnej, Europy i Azji.
Zielony Przewodnik Michelin jest stworzony z myślą o podróżujących, którzy pragną odkrywać kulturalne i naturalne dziedzictwo poszczególnych regionów, miast i krajów w sposób oryginalny i twórczy. Występuje on w 9 wersjach językowych. W polskiej wersji Zielony Przewodnik Michelin doczekał się 21 pozycji wydanych przez Wydawnictwo Bezdroża. Czerwony Przewodnik Michelin jest pierwszym przewodnikiem kulinarnym na świecie – numerem jeden zarówno pod względem ilości sprzedaży, jak też historii i reputacji. W tegorocznej edycji Przewodnika po miastach europejskich „Main Cities of Europe” znalazły się 32 polskie restauracje, w tym 17 z Krakowa i 15 z Warszawy. www.michelin.pl
Źródło: Hill & Knowlton Poland