Serwis dysponuje już prawie 3 tysiącami ogłoszeń firm z szerokiego spektrum branż, a liczba ta wciąż rośnie. Największą popularnością cieszy się sektor usług dla firm oraz Internet i telekomunikacja.
Web 2.0 -> Biznes 2.0
Wszyscy musimy umieć odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Liczne internetowe społeczności to przecież także rynek dla usług i produktów. Rynek klientów coraz bardziej wymagających, ale lojalnych, jeśli traktować ich poważnie. mBank od swoich początków prowadzi biznes 2.0… Intercon, jako dostawca rozwiązań informatycznych także dobrze czuje się w nowej epoce i spełnia oczekiwania swojego wymagającego klienta:
Narzędzia informatyczne, wykorzystane do zbudowania serwisu mikrofirmy.pl są dla użytkownika przezroczyste, maksymalizują wygodę korzystania z serwisu, jego bezpieczeństwo oraz biznesową funkcjonalność.
W szerokim zakresie wykorzystano metodę AJAX, czyli asynchroniczny JavaScript i XML. AJAX to, najprościej rzecz ujmując, nowe spojrzenie na istniejące technologie, takie ich połączenie i wykorzystanie, które zwiększa użyteczność serwisu i ułatwia korzystanie z formularzy i zakładek. To właśnie zastosowanie AJAX-a pozwoliło na bardzo efektowny i funkcjonalny zabieg, czyli umożliwienie użytkownikom spersonalizowanie strony głównej serwisu, poprzez dowolne układanie zakładek z informacjami.
Głównymi elementami serwisu są katalog firm oraz tablica ogłoszeń drobnych, zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Narzędzia komunikacyjne, takie jak forum dyskusyjne, będą służyć tworzeniu społeczności wokół serwisu.
Prawdziwa siła serwisu mikrofirmy.pl polega jednak na tym, że jest platformą wymiany informacji biznesowych pomiędzy firmami, uwiarygodnionymi przez bank, z którego usług korzystają. Użytkownikiem serwisu można się stać, tylko będąc posiadaczem rachunku biznesowego w mBanku.
Użytkownik loguje się do serwisu przy pomocy tego samego loginu i hasła, które służy mu do identyfikacji w serwisie transakcyjnym mBanku. Może korzystać z informacji dotyczących swojej działalności, zgromadzonych właśnie tam – np. danych adresowych, kontaktowych i identyfikacyjnych firmy. A może skorzystać z tych danych w celu przygotowania np. swojej wizytówki, którą umieści w katalogu mikrofirmy.pl.
Możliwość szerszej prezentacji firmy jest dostępna dla klientów korzystających z rozszerzonego pakietu usług.
Technologiczne rozwiązania, zastosowane w serwisie zostały w całości opracowane i wykonane przez firmę Intercon. Firma dostarczyła także kompletny projekt graficzny dla rozwiązania.
Serwis mikrofirmy.pl jest zarządzany przy pomocy systemu startWeb – wykorzystywanego m.in. do zarządzania portalem mBanku.
Integracja z systemem transakcyjnym banku została oparta o autorskie rozwiązanie Interconu, wykorzystywane już przez mBank do obsługi wniosków internetowych.