PKO Bank Polski przedstawił wyniki po I kwartale 2012 roku. Zysk banku wyniósł miliard złotych, o 129 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dzięki kampanii z Szymonem Majewskim na konta osobiste największego banku w Polsce zdecydowało się 465 tys. nowych klientów.
Instytucje publikują wyniki po pierwszym kwartale 2012 roku. Gigant rynku – PKO BP – podał w poniedziałek, że w pierwszych trzech miesiącach 2012 r. zarobił miliard złotych. W analogicznym okresie ubiegłego roku osiągnął zysk w wysokości 871 mln zł. Drugi największy bank – Pekao SA, w pierwszym kwartale br. zarobił 711 mln zł, a trzeci BRE Bank może pochwalić się wynikiem 330 mln zł.
465 tys. nowych klientów w ciągu 12 miesięcy
W marcu minął rok od wprowadzenia do oferty nowych kont osobistych. Bank podał, że w tym czasie otworzył w sumie 820 tys. kont, z czego 465 tys. należy do nowych klientów. Na koniec pierwszego kwartału bank prowadził 5,5 mln rachunków plus 674 tys. kont Inteligo. To niewiele więcej niż rok temu. Ale trzeba pamiętać, że jeszcze do niedawna PKO Bank Polski z kwartału na kwartał notował odpływ klientów. Zmiana oferty zahamowała ten negatywny trend.
– W 2011 r. nastąpiło odwrócenie trendu z lat wcześniejszych – mówił niedawno w rozmowie z PRNews.pl Tomasz Marszałł, dyrektor Departamentu Marketingu PKO Banku Polskiego. – Do dziś otworzyliśmy osiemset tysięcy kont z nowej oferty. Banki, które do tej pory czerpały od nas klientów garściami, stały się teraz źródłem klientów dla nas – mówił Marszałł.
Na kłopoty: Majewski
Twarzą kampanii reklamowych PKO BP – także dotyczących oferty kont osobistych – jest znany prezenter telewizyjny Szymon Majewski. – Szymon, wbrew pierwszym nie zawsze pozytywnym opiniom, okazał się być trafionym pomysłem – pracuje na rzecz banku i przynosi korzyści – mówił dyrektor marketingu PKO Banku Polskiego.
Bank nie ujawnił, jaką kwotę przeznaczył na gażę dla Majewskiego. W ubiegłym roku Puls Biznesu podał, że Majewski za udział w reklamach zarobi rekordowe 3,3 mln zł w ciągu dwóch lat. Mimo początkowych kontrowersji, pomysł zatrudnienia znanej osobowości był strzałem w dziesiątkę – w ciągu roku konto założyło 465 tys. nowych klientów. W dużym uproszczeniu, opierając się na danych PB, można założyć, że koszt pozyskania jednego klienta w przeliczeniu na gażę Majewskiego wyniósł zaledwie 3,5 zł.
PKO sprzeda agenta rozliczeniowego eService?
Jak podaje PAP, bank przymierza się także do sprzedaży agenta rozliczeniowego eService. Taką informację potwierdziły dwa źródła agencji. Według ekspertów wartość spółki może wynieść 150-200 mln USD. Nie jest wykluczone, że PKO BP utworzy joint venture z innym podmiotem w zakresie działania spółki eService.
Obecnie spółka eService należy w całości do PKO Banku Polskiego. Działa od 1999 r. i zajmuje się m.in. autoryzacją i rozliczeniem płatności dokonywanych za pomocą kart. Firma zatrudnia 175 pracowników w centrali i kilkudziesięciu przedstawicieli handlowych w całej Polsce.
Źródło: Bankier.pl