Mało banków odważyło się sięgnąć po platformę YouTube jako kanał komunikacji z klientami. Bank Millennium zdecydował się na ten krok z wielki obawami, jednak wizerunkowo odniósł duży sukces. YouTube to bardzo niedoceniony kanał komunikacyjny wśród instytucji finansowych. Czy Millennium wyznaczy nowy trend?
Hubert Urbański wręczył w czwartek nagrody dla zwycięzców konkursu na najlepszą reklamę nowego konta internetowego Banku Millennium. Autor najlepszej reklamy wyjechał z banku nowiutkim autem, a pozostali laureaci otrzymali nagrody pieniężne. Całość promocji i konkurs odbył się na serwisie Youtube, a użytkownicy miel nadsyłać swoje amatorskie reklamy konta internetowego Banku Millennium. Cieszą się zwycięzcy, cieszy się i bank, który odwiedziło na kanale YouTube 600 tys. użytkowników, a blisko 100 tysięcy oddało głos na najlepszą reklamówkę. Taki wynik zapewnił trzecie miejsce wśród konkursów na platformie YouTube przeprowadzonych przez instytucję finansową… na świecie. Statystyki wprawiły w zdumienie samych twórców konkursu.
Dlaczego można uznać konkurs Millennium za sukces? W branży finansowej liczą się wyniki i liczba założonych kont, jednak kwestia wizerunku przy tak ciasnym rynku będzie miała z każdym rokiem coraz większe znaczenie. Bank Millennium sięgając po YouTube zrobił duży krok w komunikacji na linii bank – klient. Były obawy o zainteresowanie, bo jak wybrać 10 najlepszych filmów, jeśli tylko np. 8 będzie nadesłanych… Tymczasem użytkownicy nakręcili ponad 400 reklam konkursowych, z których większość wyglądała naprawdę profesjonalnie. Najwidoczniej jest duże grono użytkowników Internetu, którzy chcą aktywnie brać udział w tego typu akcjach. Pozostaje pytanie, który bank jako następny zechce spróbować swoich sił na YouTube? Millennium zaryzykował i opłaciło się wizerunkowo. Ciekawe tylko czy przełoży się to na liczbę nowo założonych kont internetowych.
Na rozdaniu nagród nie zabrakło przedstawicieli firmy MasterCard. Nowe konto internetowe Banku Millennium ma w pakiecie kartę zbliżeniową. MasterCardowi marzy się zrobienie z Polski drugiej Japonii, bo karty zbliżeniowe niewątpliwie będą przebojem najbliższych lat. Walka z gotówką to jednak najpoważniejsze wyzwanie stojące przed organizacją. Banki już chcą mieć technologię bezstykową w swojej ofercie. Pozostaje tylko zachęcić sklepy aby inwestowały w infrastrukturę.
Bank zyskał dodatkowo tanią bazę pomysłów. Pieniądze wydane na nagrody dla użytkowników to cena za 400 unikalnych pomysłów reklamowych, do których prawa nabył bank. Wygrał film SuperHubert, parodiujący telewizyjną twarz banku. Kto wie, może w najbliższych miesiącach Hubert Urbański będzie miał kolejną rolę do odegrania, do której scenariusz napisał miłośnik YouTube. Bank Zachodni WBK miał platformę internetowa, gdzie użytkownicy wymieniali się pomysłami na usprawnienie banku i komentowali je nawzajem. Bank zyskał wtedy nie tylko bazę ciekawych pomysłów, ale i duże uznanie wśród klientów, którzy dostali szansę na wypowiedzenie się na głos.
Banki zmieniają wizerunek, bo jako siermiężne instytucje finansowe nie mają szans na pozyskanie młodych klientów i odebrania konkurencji użytkowników skłonnych do migrowania. Portale społecznościowe i blogi to kanały komunikacji, na których pierwsze próby już były. Alior Bank próbuje teraz nawet rozdawać pieniądze przez Facebooka, a Bank Pocztowy zaczął prowadzić bloga. O potencjale YouTube mówiło się od dawna, jednak nikt nie odważył się na akcję w takim wymiarze. Czy się opłaciło? 600 tys. użytkowników odwiedzających kanał. Wystarczy to przeliczyć na liczbę potencjalnych klientów.
Źródło: PR News