Strategia kampanii zakłada wykorzystanie edukacyjnych form reklamy, takich jak artykuły sponsorowane na portalach CXO i E-gospodarka oraz zakładki ze szczegółową prezentacją oferty, zamieszczone na serwisach finansowych Bankier.pl i Money.pl. Ważnym elementem kampanii jest wykorzystanie targetowanych e-mailingów, jako narzędzia bezpośredniego dotarcia do grupy celu. Wizerunkowy cel kampanii będzie realizowany poprzez bannery w formacie doublebillboard i expand.
Strona docelowa (landing page) kampanii jest dostępna pod adresem http://www.promocja.factorinbank.pl/. W obszerny i przyjazny sposób wyjaśnia zasady działania faktoringu, wraz z licznymi przykładami wziętymi z rzeczywistości biznesowej. Ze względu na specyfikę usługi, jako główny element call-to-action zastosowano gwarancję promocji.
“- Klienci z reguły potrzebują czasu, aby dokładnie przeanalizować ofertę faktoringową, dlatego zdecydowaliśmy się wykorzystać gwarancję promocji. Uprawnia ona do skorzystania z oferty promocyjnej nawet do kilku miesięcy po upływie czasu jej obowiązywania, dzięki wysłaniu formularza kontaktowego w trakcie trwania kampanii. To pierwsze wykorzystanie tego narzędzia w kampanii internetowej B2B. Dotychczas certyfikaty gwarancji stosowano w kampaniach skierowanych do klientów indywidualnych” – mówi Małgorzata Woźniakowska z agencji interaktywnej MindChili.
Do monitorowania i analizy wyników kampanii oprócz narzędzi dostarczanych przez Gemius i Google Analytics został zastosowany autorski system MCeffect pozwalający precyzyjnie ocenić koszt pozyskania klienta.
Akcja promocyjna wspierana jest poprzez linki i boksy sponsorowane w wyszukiwarkach Google, Onet oraz Wirtualna Polska. Za planowanie mediów odpowiedzialny jest dom mediowy ACR. Kampania potrwa do połowy grudnia 2006 r.