Badanie, przeprowadzone przez Novemetrie Institute oraz European Financial Management & Marketing Association (EFMA) we współpracy z firmami Capgemini, HP i Microsoft, pokazuje, że usługi bankowści elektronicznej zyskały sobie zaufanie europejskich użytkowników sieci. Jednakże wciąż pozostaje wiele do zrobienia.
Podczas badania przeprowadzono rozmowy z 30 dyrektorami europejskich banków i z ponad 1000 osobami korzystającymi z internetowych usług finansowych. Pytani przypisywali większy poziom satysfakcji korzystaniu ze stron internetowych (57%) niż wizytom w fizycznych oddziałach (35%), czy też posługiwaniu się usługami telefonicznymi (29%). Tłumaczyli to łatwością dostępu, niższymi kosztami, a nawet lepszą jakością porad i wiedzą na temat profilu klienta.
Z drugiej strony badanie pomogło wskazać pewne słabe punkty bankowości online. Należy do nich elektroniczny dialog przez pocztę elektroniczną z doradcami bankowymi. Około trzy czwarte klientów nie zna adresu e-mail szefa obsługi klienta swojego banku i tylko 3% przebadanych osób regularnie komunikuje się ze swoim opiekunem drogą elektroniczną. Niektórzy twierdzą wręcz, że banki są nadal w epoce kamienia łupanego, gdy chodzi o posługiwanie się pocztą elektroniczną. Klienci nie wiedzą, do kogo adresować pocztę, a banki niechętnie podają swoje adresy.
Jednakże głównym punktem zapalnym, wywołującym krytykę klientów, jest fakt, że bank w sieci nie oferuje żadnych nowych, korzystniejszych usług. Banki przetransferowały szereg podstawowych usług do internetu, ale czy to oznacza, że zrobiły wszystko, co mogły, by zaspokoić potrzeby klientów w sieci? Dla bankowców Internet stał się jednym z wielu kanałów dystrybucji, nie zmienionym możliwymi przecież innowacjami produkowo-usługowymi. To tylko podzbiór dostępnego katalogu produktów.
Użytkownicy bywają sfrustrowani, że nie oddalili się zbyt daleko od fizycznych oddziałów. Mimo olbrzymich sum pieniędzy zainwestowanych w nowe systemy, banki nie spożytkowały Internetu do przekształcenia swojego modelu działania. Po prostu pomogło im to obciąć koszty.
Sprawdź także:
03.01.2025 (09:13)
– informacja prasowa
„Na planie serialu dzwoni do mnie telefon. Odbieram w przerwie zdjęć – przedstawia się facet i mówi, że dzwoni z banku"
„Na planie serialu dzwoni do mnie telefon. Odbieram w przerwie zdjęć – przedstawia się facet i mówi, że dzwoni z …
03.01.2025 (08:44)
– informacja prasowa
KIR przypomina - Trzech Króli bez Elixir
Poniedziałek 6 stycznia to dzień wolny od pracy, co oznacza, że system rozliczeniowy Elixir, obsługujący przelewy …
02.01.2025 (09:12)
– informacja prasowa
Osoby najlepiej wykształcone padają najczęściej ofiarą oszustów
Ruszyły poświąteczne wyprzedaże, a wraz z nimi aktywność cyberprzestępców. Jak wynika z danych CERT Polska, na …
02.01.2025 (09:09)
– informacja prasowa
E-commerce 2025 – trendy, które zrewolucjonizują handel online
Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania …
02.01.2025 (09:04)
– informacja prasowa
Bartosz Drabikowski i Adam Żelezik w nowym zarządzie Vinci S.A.
Rada nadzorcza Vinci S.A., spółki inwestycyjnej, której jedynym akcjonariuszem jest Bank Gospodarstwa Krajowego, …
02.01.2025 (09:01)
– informacja prasowa
Co czwarty Polak zrealizował swoje plany finansowe w 2024 roku
Co czwarty Polak nie tylko wyznaczył sobie cele finansowe na 2024 rok, ale także w pełni je zrealizował – wynika z …