Wiosną Szymon Midera, ówczesny prezes Banku Pocztowego, zapowiadał debiut nowej platformy na wrzesień. Nie uda się jednak dotrzymać tego terminu. Envelo Bank pojawi się na rynku najprawdopodobniej dopiero w przyszłym roku.
Envelo Bank to nowa marka Banku Pocztowego przygotowana dla klientów preferujących elektroniczne kanały obsługi. Ma łączyć tradycyjną bankowość z usługami pocztowo-kurierskimi. Klienci Envelo Banku będą mogli m.in. zamawiać usługi kurierskie, kupować ubezpieczenia czy opłacać w uproszczony sposób rachunki od dostawców mediów. Na razie nie podano jednak szczegółów. Z zapowiedzi wynika, że dużą rolę w projekcie ma odegrać nowoczesna aplikacja mobilna.
Wiosną Szymon Midera, ówczesny prezes Banku Pocztowego zapowiedział, że Envelo Bank pojawi się na rynku we wrześniu 2016 roku. Tego terminu nie uda się jednak dotrzymać. Sławomir Zawadzki, p.o. prezesa Banku Pocztowego podczas czwartkowego spotkania prasowego powiedział, że projekt jest kontynuowany, debiut powinien nastąpić w ciągu kilku miesięcy, jednak już raczej nie w tym roku.
Pocztowy to jeden z ostatnich banków, które nie udostępniają klientom aplikacji mobilnej. W tym jednak przypadku bankowość mobilna nie jest kwestią priorytetową. Instytucja ta obsługuje bowiem w głównej mierze klientów korzystających z tradycyjnych kanałów dostępu. Bank prowadzi ponad 860 tys. ROR-ów, ale ma tylko 157 tys. aktywnych użytkowników bankowości internetowej. – Marka Banku Pocztowego sprawdza się na tradycyjnych rynkach, ale jest ograniczeniem rozwoju w kontekście ludzi młodych. Klienci przenoszą się do internetu, dlatego nowy bank uruchamiamy pod brandem cyfrowym – mówił Midera.
Nie wiadomo, czy opóźnienie w debiucie Envelo Banku ma związek z jego odejściem. Midera był mocno zaangażowany w projekt cyfrowego banku. Przepracował w Pocztowym 8 lat, z czego ostatnie półtora roku na stanowisku szefa zarządu. Odszedł w czerwcu podając jako oficjalny powód wygaśnięcie kadencji. Nieoficjalnie mówi się, że na jego odejście wpływ miały powyborcze zmiany w zarządzie Poczty Polskiej, która jest głównym udziałowcem Pocztowego.