Zdaniem, cytowanej przez magazyn, Katarzyny Nowakowskiej z Andersen Business Consulting doradcy są „bardzo dobrą instytucją dla początkujących klientów, którzy nadal boją się banków”. Jej zdaniem konkurencja między doradcami jest korzystna dla konsumentów, bo wymusza niższe ceny i wyższą jakość usług. – Zdarza się, że niektóre produkty, np. kredyty hipoteczne są tańsze u doradców niż w bankach – mówi Katarzyna Nowakowska.
– Expander jest liderem dynamicznie rozwijającego się segmentu rynku jakim jest doradztwo finansowe. W przyszłym roku mamy zamiar tę pozycję umocnić – mimo coraz bardziej intensynwej konkurencji, wkrótce także ze strony podmiotów zagranicznych. Na tym rynku sposobem na dynamiczny rozwój jest stałe podnoszenie jakości usług i poszerzanie oferty produktowej. Nasze wyniki za ostatni rok pokazują, że skutecznie realizujemy tę strategię – mówi Małgorzata Zbierada, Prezes Zarządu Expandera.
W pierwszych 10 miesiącach tego roku wartość kredytów udzielonych za pośrednictwem Expandera sięgnęła 1,26 mld zł. To o 96 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W całym roku 2005 roku wolumen udzielonych kredytów powinien sięgnąć 1,5 mld zł, a na rok 2006 planowany jest dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży. Udział Expandera w całym rynku kredytów hipotecznych zbliża się do 10 proc.
Expander dysponuje siecią 30 oddziałów (z czego 9 to placówki partnerskie), a klientów obsługuje 130 doradców finansowych. – Nasi doradcy stale podnoszą swoje kwalifikacje. Na początku października tego roku pierwszych 10 doradców zdobyło międzynarodowe ceryfikaty European Financial Guide przyznawane przez Europejską Akademię Planowania Finansowego. W tej chwili kolejna grupa doradców ubiega się o to wyróżnienie – mówi Małgorzata Zbierada.
Oferta Expandera obejmuje m.in. kredyty hipoteczne, produkty inwestycyjne i ubezpieczenia 41 instytucji finansowych. Usługi doradców finansowych są bezpłatne dla klientów.