Drugi rok z rzędu PKO Bank Polski otrzymał specjalne wyróżnienie i tytuł „The Best of The Best” w konkursie na najlepszy raport roczny ogłaszanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków. Otrzymują je przedsiębiorstwa i banki, które w ciągu ostatnich trzech lat trzy razy zdobyły nagrodę główną w konkursie. Statuetkę odebrał Bartosz Drabikowski, wiceprezes Zarządu Banku podczas uroczystej gali w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Wyróżnienie jest dowodem najwyższej jakości raportów rocznych Banku. Kapituła konkursu doceniła jego wartość użytkową dla inwestorów GPW, zastosowanie standardów MSSF/MSR oraz publikację w Internecie (www.raportroczny2013.pkobp.pl) podkreślając najwyższą jakość we wszystkich tych obszarach.
Uznanie zdobyła także wartość wizerunkowa naszego sprawozdania finansowego – jego kompletność i spójność oraz jasna i logiczna prezentacja danych (m.in. strategii i prognoz z uwzględnieniem ryzyka, stosowania zasad ładu korporacyjnego).
Kapituła konkursu doceniła nie tylko, jakość naszego sprawozdania finansowego, ale także wartość wizerunkową raportu rocznego. Uznanie zyskała kompletność i spójność oraz jasna i logiczna prezentacja danych (m.in. strategii i prognoz z uwzględnieniem ryzyka, stosowania zasad ładu korporacyjnego).
W prestiżowym konkursie „The Best Annual Report” PKO Bank Polski bierze udział regularnie od 7 lat. W raporcie Banku za 2013 rok znalazły się, m.in. sprawozdania z zakresu realizacji inwestorskich i komunikacyjnych, informacje o wynikach finansowych i działaniach rynkowych. Wszystko po to, aby umożliwić ocenę bieżącej sytuacji spółki i prawidłową wycenę jej walorów. Celem konkursu The Best Annual Report – organizowanego przez Instytut Rachunkowości i Podatków już od dziewięciu lat – jest promowanie raportów rocznych o największej wartości użytkowej dla akcjonariuszy i inwestorów, czyli takich, na podstawie których można podejmować decyzje inwestycyjne przy stosunkowo minimalnym ryzyku. Zwiększa to bezpieczeństwo rynku kapitałowego w Polsce. Przedsięwzięcie ma charakter edukacyjny.
W tym roku wersja marketingowa Raportu Rocznego za 2012 r. otrzymała Srebrną Szpaltę w konkursie organizowanym przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej, w kategorii wydawnictwo jednorazowe. Celem konkursu jest promowanie wysokich standardów poprzez wyróżnienie najlepszych projektów.