„Z analizy firmy Info-Ekspert, monitorującej rynek cen aut nowych i używanych wynika, że wśród aut klasy średniej i niższej najbardziej na wartości traciły auta marki Daewoo, która już zniknęła z naszego rynku. Przy czym dotyczyło to tylko najdroższych wersji aut z silnikiem 1,6 i dobrze wyposażonych wersji SE i SX. Pozostałe modele nie znalazły się już ani w zestawieniu najbardziej tracących na wartości aut, ani tych tracących najmniej. Na drugim biegunie, czyli wśród aut tracących najmniej, prym wiedzie Audi A3, które w zależności od wersji traci na wartości zaledwie 16-23 proc.” – czytamy w „Gazecie Prawnej”.
Według tego zestawienia niebagatelne znaczenie mają dla samochodu dodatkowe elementy wyposażenia. Przy sprzedaży takiego samochodu za kilka lat, przy porównywalnej do tych samych roczników cenie, kupującego będzie zachęcało bogate wyposażenie. Ponadto kupujący nowy samochód na kredyt muszą pamiętać o tym, że ryzykowny jest dla nich zakup samochodu na długi okres kredytowania przy niskiej wpłacie własnej. Takie rozwiązanie może prowadzić do tego, że po sprzedaży samochodu w okresie kredytowania zostanie jeszcze kilka tysięcy do zapłaty kredytodawcy.
Więcej na temat w „Gazecie Prawnej”, w artykule Marcina Jaworskiego pt. „Cena nowego auta po roku spada nawet o 41 proc.”
