Nationale-Nederlanden we współpracy z Sollers Consulting wdrożyło nowoczesne i innowacyjne rozwiązania informatyczne, które będą wykorzystywane m.in. w jednym ze strategicznych kanałów sprzedaży – bancassurance. Systemy TIA i RIFE dają zupełnie nowe możliwości współpracy z bankami oraz innymi partnerami przy dystrybucji produktów ubezpieczeniowych.
– Bancassurance jest istotnym elementem naszej strategii. Z myślą o tym kanale zainwestowaliśmy w nowoczesną platformę IT oraz pakiet produktów, dzięki którym nasza współpraca z instytucjami partnerskimi będzie szybsza i bardziej elastyczna oraz zapewni klientom jakość usług na najwyższym poziomie. Wdrożone rozwiązania pozwolą nam jeszcze lepiej sprostać wymaganiom dotyczącym sprzedaży polis, oferowanych zarówno we współpracy z bankami, jak i samodzielnie poprzez własną sieć dystrybucji – mówi Michał Hucał, Członek Zarządu Nationale-Nederlanden.
Platforma technologiczna TIA i RIFE, wdrożona przez Nationale-Nederlanden, pozwala na szybkie dostosowanie do konkretnych oczekiwań partnera (np. banku) oraz wspiera sprzedaż ubezpieczeń oferowanych jako samodzielny produkt.
Portal sprzedażowy RIFE i system centralny TIA mają zastosowanie przy oferowaniu produktów ubezpieczeniowych obejmujących ochronę życia i zdrowia, a w niedalekiej przyszłości również polis majątkowych. Responsive Integrable Front End (RIFE) to nowoczesne i kompleksowe narzędzie do sprzedaży ubezpieczeń, pozwalające na szybkie i elastyczne wdrożenie nowych produktów oraz umożliwiające zaadaptowanie ich do bardzo konkretnych potrzeb firmy. Uruchomienie RIFE oraz TIA w Nationale-Nederlanden trwało pół roku.
– Jest to kolejne udane wdrożenie prowadzone przez Sollers Consulting na rynku polskim i jednocześnie pierwsze wdrożenie front-endu RIFE. Szybkie wdrożenie było możliwe dzięki temu, że przyszliśmy do Nationale-Nederlanden nie tylko z wiedzą na temat wdrażania rozwiązań IT, ale również z wiedzą na temat rynku bancassurance – mówi Piotr Pastuszka, Manager w Sollers Consulting. – Dzięki temu mogliśmy podejmować szybkie decyzje odnośnie tego, jak powinna być skonfigurowana platforma Banca, aby w sposób precyzyjny odpowiadać potrzebom i specyfice rynku bancassurance –dodaje.
Platforma przystosowana jest do działania we wszystkich tradycyjnych kanałach dystrybucji Nationale-Nederlanden.
– InsureTech oraz rynek bancassurance jest dla nas bardzo ważnym strategicznie obszarem. Równolegle skupiamy się także na rozwoju własnej sieci przedstawicieli, dlatego im także zapewniamy nowoczesne rozwiązania IT, które wyposażają naszych przedstawicieli w nowe technologie i pomagają oferować obecnym i przyszłym klientom Nationale-Nederlanden usługi najwyższej jakości – dodaje Anna Grzelońska, Członek Zarządu Nationale-Nederlanden.
Nationale-Nederlanden