Nagrodę główną zdobył Jerzy Skakun. Autor otrzymał 7 tysięcy zł od firmy AMS. Jego plakat zostanie pokazany w lipcu i w sierpniu 2005 r. w kampanii ogólnopolskiej na citylightach AMS. Wyróżniona praca autorstwa Anny Kmity otrzymała Nagrodę Specjalną Izby Wydawców Prasy – 5 tysięcy zł.
16 czerwca 2005 r. w warszawskiej Królikarni odbył się wernisaż wystawy pokonkursowej Galerii Plakatu AMS, podczas którego podano wyniki 3. edycji konkursu. Podczas Wieczoru Plakacistów pokazano 32 prace konkursowe i zaprezentowano prace nagrodzone i wyróżnione.
Jury przyznało pięć wyróżnień.
Otrzymali je:
1. Anna Kmita
2. Bartłomiej Bałut
3. Krzysztof Malczewski
4. Jerzy Rojkowski
5. Marcin Sosiński
Wręczono też nagrody dodatkowe. AMS we współpracy ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych przygotował staże w trzech agencjach reklamowych dla wytypowanych przez jury laureatów. Staże odbędą się w agencjach Doug Faber Family, J. Walter Thompson i Gruppa 66 Ogilvy. Nagroda ta jest kolejnym elementem w działaniach Galerii Plakatu AMS, który służy zbliżaniu środowiska akademickiego i agencji reklamowych.
Jury pod przewodnictwem prof. Macieja Buszewicza z warszawskiej ASP oceniło 398 prac.
Liczba prac nadsyłanych do kolejnych edycji konkursu systematycznie rośnie ( w 1. edycji było ich 130, w 2. edycji – 300). Rekordowa liczba zgłoszeń w tej edycji świadczy o dużym zainteresowaniu Galerią Plakatu AMS, tym bardziej, że równolegle odbywały się trzy inne, ważne dla młodych grafików konkursy.
„Autor pracy nagrodzonej odwrócił hasło konkursowe, komunikując w swoim plakacie: „Nie czytaj gazet – bądź głupszy”. Praca wykorzystuje motyw wydzieranki z gazet, którą zwykle posługują się osoby piszące anonimy. Pomysł polega na zaskoczeniu odbiorcy paradoksalnym, nieoczekiwanym przekazem. Bardzo oszczędny od strony graficznej plakat Anny Kmity przedstawia prasę jako źródło wiedzy o świecie. Autorka w powściągliwy, dyskretny sposób namawia do sięgania po prasę” – mówi Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS, komisarz konkursu.