Opracowując pod koniec 2007 roku strategię rozwoju dla EMPARK Mokotów Business Park, jego właściciele nie tylko zakładali wzmocnienie pozycji obiektu na warszawskim rynku nieruchomości biurowych, ale zdecydowali również o odświeżeniu jego wizerunku. Wystawa, która ma właśnie miejsce w budynku Taurus, jednym z dziewięciu biurowców wchodzących w skład Emparku, idealnie wpisuje się w nową koncepcję zarządzania kompleksem biurowym.
„Przejmując zarządzanie Emparkiem obiecaliśmy sobie, iż uczynimy to miejsce wyjątkowym i niepowtarzalnym. Uważamy, że przy odrobinie chęci czas spędzany w pracy można efektywnie połączyć z korzystaniem z dobrodziejstw kultury i sztuki. Aby umocnić pozycję Emparku jako miejsca przyjaznego i z klimatem, z myślą o naszych najemcach rozpoczęliśmy kilka inspirujących projektów, które przełamują tradycyjne podejście do zarządzania powierzchniami biurowymi. Jednym z takich przedsięwzięć jest wystawa designu, która zmienia sposób patrzenia na wnętrza, także te biurowe” – mówi Karol Bartos, Asset Manager, European Private Equity, Heitman.
Przestronne wnętrze Taurusa umożliwiło ciekawą aranżację salonu według pomysłów uzdolnionych projektantów, którzy codziennym przedmiotom nadali zupełnie nową wartość. Trzon wystawy stanowią produkty marki Qubus, czyli porcelana wykorzystująca
z przymrużeniem oka znane motywy z kultury pop i kultury wysokiej, Malafor, czyli siedziska – obiekty i Puff-Buff, czyli lampy inaczej (dmuchane i pompowane). Całość to mieszanka starego z nowym, przedmioty z odzysku o zmienionej funkcji, zabawa konwencjami, swoisty misz – masz i eklektyzm stylistyczny.
Wystawa powstała we współpracy z Magazynem Praga, który stanowi tzw. concept store. Miesza się w nim nowe ze starym, drogie z tanim, jednostkowe z masowym. Pracownia zajmuje się promowaniem młodych polskich projektantów, a także wirtuozów designu. Unikalne, często pojedyncze produkty są dostępne również w sprzedaży (www.magazynpraga.pl).
„W ramach projektu „Galeria Emparku” realizujemy działania, dzięki którym biurowiec zyskuje nowe funkcje. Pierwszym takim wydarzeniem w Emparku był happening teatralny „Kuglarze” w wykonaniu Stowarzyszenia Ogrody Teatru. Współpraca z Magazynem Praga to kolejna inicjatywa związana z kulturą i sztuką bliżej człowieka. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak nasi najemcy przyjmą ten nowy pomysł” – dodaje Karol Bartos.
Wystawa potrwa do 11 lipca br.