PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNinja potknął się przy zamiataniu pod dywan

Ninja potknął się przy zamiataniu pod dywan

Wiadomości 27.02.2013 (11:59)

Przelewy natychmiastowe to świetna sprawa, pod warunkiem, że działają. W Alior Sync w walentynkowe popołudnie nie zadziałały. Ale nie jest to na tyle bulwersujące, by pisać o tym artykuł. Prawdziwą wpadką jest to, jak w kryzysowej sytuacji zachował się bank.

Przelewy natychmiastowe zlecone w piątek w godzinach popołudniowych w Alior Sync wychodziły z banku, ale nie trafiały do adresatów. Problem pojawił się na styku bank – Blue Media, która jest operatorem błyskawicznych płatności. Wysłane pieniądze klientów zostały zamrożone na cały weekend i wróciły na konta dopiero w poniedziałek po południu.

Jednak najbardziej bulwersuje to, że bank nie poinformował klientów o usterce. Jeżeli ktoś dokładnie nie monitoruje swojego rachunku, nawet do dziś może żyć ze świadomością, że zrealizował ważny przelew, podczas gdy pieniądze nigdy nie dotarły do odbiorcy.

W poniedziałek na rachunkach zaskoczeni klienci mogli zobaczyć odbite piątkowe przelewy wychodzące.

Źródło: konto klienta Alior Sync, foto: Bankier.pl

Jeżeli jesteś właścicielem ROR-u w Syncu i korzystałeś z przelewów błyskawicznych w Walentynki, lepiej sprawdź dokładnie stan konta, bo może się okazać, że w lutym tak naprawdę nadal nie zapłaciłeś za czynsz, prąd, kablówkę czy ratę kredytu.

Największe problemy mogą mieć przedsiębiorcy. Walentynki to czternasty dzień miesiąca, a wiele faktur w rozliczeniach firmowych wystawiana jest na przełomie miesiąca z 2-tygodniowym terminem płatności. Tym bardziej że jak wynika z badań, przelewy natychmiastowe używane są najczęściej właśnie do regulowania tego rodzaju zobowiązań. Alior Sync i Blue Media nie mogły sobie zatem wybrać gorszego dnia na taką awarię.

Bank sprawę zamiótł pod dywan. Ani w skrzynce wiadomości systemu transakcyjnego, ani na stronie internetowej, ani nawet na Facebooku, który w przypadku Synca jest jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, informacja o usterce nie została opublikowana. A przecież niektórzy klienci, myśląc, że zlecone przelewy dawno dotarły do celu, mogą przez to zaniedbanie w komunikacji ponieść wymierne szkody.

Bank o usterce wie, bo w odpowiedzi na nasze pytania przysłał swoje oficjalne stanowisko. „14 lutego 2013 r., w godzinach 16:00 – 19:00, Klienci Alior Sync nie mieli możliwości realizacji przelewów natychmiastowych ze swoich rachunków. Przyczyną takiej sytuacji były problemy po stronie operatora – firmy Blue Media. Wszyscy Klienci, których przelewy nie zostały zrealizowane, otrzymali zwrot środków z datą efektywną. Jeśli w związku z brakiem możliwości realizacji dyspozycji Klienci ponieśli dodatkowe koszty, będziemy takie sytuacje rozpatrywać w standardowym trybie reklamacyjnym” – pisze w e-mailu przedstawiciel Alior Sync.

Nie do końca wiadomo, po czyjej stronie rzeczywiście leży przyczyna usterki, bo Blue Media twierdzi, że pieniądze w ogóle nie zostały przekazane na jej konto. W tym samym czasie przelewy natychmiastowe w innych bankach, które obsługuje operator, działały bez zarzutu. Zresztą kto zawiódł, to sprawa mniejszej wagi. Usterki się zdarzają i ze świecą szukać banku, który jest bezawaryjny. Ale po sposobie radzenia sobie z niestandardowymi sytuacjami i poważnym traktowaniu klientów można rozpoznać instytucje najlepsze, bo prawdziwa bankowość to nie „stówka za konto”, ale przede wszystkim bezpieczeństwo, wiarygodność i solidność.

Alior Sync postanowił sprawę przemilczeć i ograniczyć się do lakonicznego stwierdzenia, że jeżeli klienci zorientują się, bank rozpatrzy ich ewentualne roszczenia w standardowym postępowaniu reklamacyjnym.

A przecież wystarczyłoby w systemach transakcyjnych klientów, których problem dotknął, umieścić wiadomość o awarii i zapewnić, że środki wrócą na konta. Może nawet przeprosić za usterkę? Szczególnie w stosunku do klientów, którzy od razu zorientowali się, że pieniądze nie dotarły do celu, a nie ma ich w Syncu, banku docelowym, ani nie przyszły w pierwszych poniedziałkowych sesjach Elixira. Osoby przesyłające większe sumy mogły naprawdę najeść się strachu.

Informacji brakło nawet na bankowym fanpageu, który wydaje się idealnym narzędziem do gaszenia tego typu ognisk zapalnych. Bank ma też numery telefonów swoich klientów – skoro dzwonienie z ofertami marketingowymi to nie problem, czy wysłanie krótkiego SMS-a, o tym że miała miejsce awaria, to zbyt wygórowane oczekiwania?

Zamiast tego Sync postanowił świadomie sprawę przemilczeć. Wiele innych instytucji robi podobnie, ale od banku wywodzącego się z rodziny o wyższej kultury bankowości, oczekuje się więcej.

2013-02-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Regina Stawnicka

Regina Stawnicka

Manager PR, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce…

Monika Charamsa

Monika Charamsa

Monika Charamsa CEO NCS Sp. z o.o.,…

Hubert Kifner

Hubert Kifner

Head of Financial Services / Employee Practice…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców