Jacek Kalisz, członek zarządu odpowiedzialny w Nordea Banku za bankowość detaliczną, chciałby, żeby obsługa klientów indywidualnych przynosiła połowę przychodów spółki. – Ten cel uda nam się osiągnąć w ciągu kilku lat – mówił Jacek Kalisz na wczorajszym spotkaniu z dziennikarzami.
Bank ma 300 tys. klientów detalicznych. W tej liczbie są także ci, którzy zaciągnęli w Nordea jedynie kredyt hipoteczny albo kupili w banku jednostki funduszy inwestycyjnych. Jacek Kalisz nie zdradził, ile bank prowadzi rachunków. Przyznał tylko, że liczba kont nie jest dla niego satysfakcjonująca, choć w tym roku ma się zwiększyć o 30 proc. w porównaniu z końcem 2004 r. Według szacunków „Rzeczpospolitej” na koniec pierwszego kwartału tego roku było ich około 40 tys.
Nordea Bank wykonał już pierwszy krok, którego konsekwencją będzie wzrost liczby klientów detalicznych. Bank wprowadził specjalny system lojalnościowy. Nordea zamierza dalej odświeżać swoją ofertę, na jesieni chce wprowadzić kartę kredytową. Planuje powiększyć sieć sprzedaży głównie w największych miastach Polski. Nordea Bank ma 43 własne placówki – podaje dziennik.