Emotrack.pl przeprowadził pierwsze w Polsce badanie jakościowe emocji, jakie zawierają wypowiedzi Internautów dotyczące banków. Bank Nordea ma jedną z najniższych na rynku liczbę negatywnych komentarzy.
Emotrack.pl to projekt agencji interaktywnej Think Kong i firmy Zetema, to pierwsze w Polsce badanie jakościowe emocji w Sieci oparte na językowej analizie tysięcy wpisów i komentarzy Internautów. Na podstawie przeprowadzonego badania oceniono wizerunek największych polskich banków.
Analizie poddano 100 000 wypowiedzi na temat banków, które znalazły się w Internecie w okresie ostatnich dwóch lat, łącznie zbadano wydźwięk informacji z prawie 7 000 serwisów internetowych.
Najwięcej komentarzy w sieci dotyczyło mBanku (18%) oraz PKO BP (16%), posty dotyczące pozostałych uwzględnionych w badaniu banków jednostkowo stanowiły mniej niż 10%. Wśród nich znalazły się między innymi: BZ WBK, ING, Pekao, Millennium, City Bank, Nordea Bank Polska. Badając wydźwięk publikowanych w Internecie wpisów, autorzy wyliczyli, że 38% wszystkich komentarzy na temat banków ma charakter negatywny. Analizie poddano również stosunek negatywnych komentarzy do ogólnej liczby wzmianek i tu okazuje się, że Klienci banków o posiadanych przez siebie produktach częściej mówią dobrze. Najgorętszym tematem w sieci są kredyty, o których Internauci wypowiedzieli się łącznie 31 946 razy, przy czym 70% wypowiedzi miało charakter pozytywny. Jeszcze lepiej jest, jeśli chodzi o ocenę kont bankowych i lokat, 72% umieszczonych w Internecie wypowiedzi o kontach zawierało pozytywne aspekty, a o lokatach dobrze wyrażano się aż w 80% ze wszystkich opublikowanych postów.
Jeśli chodzi o ocenę poszczególnych banków to najwięcej negatywnych informacji publikowanych przez Internautów dotyczyło mBanku i PKO BP. Najłaskawsi Internauci byli dla Multibanku, Inteligo, BZ WBK oraz Nordea. Wszystkie z wymienionych banków miały stosunek negatywnych komentarzy do ogólnej liczby wzmianek na poziomie niższym niż 35%. Bank Nordea miał 3-krotnie więcej pozytywnych niż negatywnych postów dotyczących kredytów oraz 5-krotnie więcej dobrych opinii o lokatach. Internauci docenili też konto osobiste w Nordea wypowiadając się o nim pozytywnie ponad 500 razy.
Źródło: Nordea Bank Polska