W ramach strategii wzmacniania rozpoznawalności marki, PayU S.A. zmienia wygląd i funkcjonalność serwisów płatnościowych należących do grupy. Nowe, ujednolicone logotypy, według wspólnej zasady identyfikacji wizualnej zostały zaimplementowane w serwisach: www.PayU.com.pl, www.Platnosci.pl oraz na stronie www.PayU.pl.
Celem wprowadzenia zintegrowanej komunikacji marketingowej jest wzmocnienie rozpoznawalności marki, która w dobie coraz powszechniejszego korzystania z płatności online staje się dla konsumentów gwarantem bezpieczeństwa pieniędzy. Wzmacniając swoją markę w ich oczach, PayU S.A. chce ułatwić Merchantom (sklepom czy serwisom internetowym) przekonanie ich Klientów do elektronicznej formy realizowania płatności. – Zmiany layoutu miały przede wszystkim na celu ujednolicenie wizerunków stron należących do PayU S.A. Szukaliśmy jednej silnej klamry, która swoim znakiem zepnie wszystkie nasze serwisy. Mam nadzieję, że zaproponowane zmiany, będą doskonałym, wizualnym uzupełnieniem tego, czym zajmują się serwisy PayU S.A. – profesjonalnym i łatwym w obsłudze narzędziem płatniczym, a jednocześnie gwarantem bezpieczeństwa dokonywanych za jego pomocą operacji finansowych – mówi Maciej Szmigiel, Manager Platnosci. Zmianom wizualnym towarzyszy poprawa funkcjonalności i użyteczności stron.
Zasadnicza zmiana nastąpiła w ramach strony głównej spółki www.PayU.com.pl, która prezentuje się teraz jako strona-bramka do serwisów płatnościowych: Platnosci, Płacę z Allegro oraz PayU. Zmianie uległ cały układ strony, zminimalizowana została liczba zakładek. Zdaniem Marcina Jabłońskiego, Członka Zarządu PayU S.A. – Rozwiązanie to zwiększy użyteczność strony – umożliwi intuicyjną i łatwą nawigację osobom, które znajdują się na niej po raz pierwszy. Wielu naszych Klientów to ludzie bez wcześniejszego doświadczenia w handlu w Internecie i przejrzyste przekazanie im wiedzy na temat rozwiązań płatniczych i zasad ich funkcjonowania jest dla nas priorytetem.
Każda ze stron spółki, przybrała nowy, ujednolicony layout. Stworzone zostały również nowe logotypy oddające charakter każdego z nich. W serwisie Platnosci reorganizacji uległy także zakładki oraz układ tekstu. Wyraźnie oddzielona została część związana z mikropłatnościami. Zdaniem Marcina Jabłońskiego – Nowa odsłona serwisu przyczyni się do wzmocnienia jego znajomości wśród grupy docelowej, a tym samym wzrostu dynamiki współpracy ze sklepami internetowymi i osobami sprzedającymi przez Internet. Planowane jest również stworzenie stron Platnosci oraz PayU.com.pl w angielskiej wersji językowej.
Źródło: QXL Poland sp. z o.o.