Przeprowadzka została połączona z kompleksowym odnowieniem infrastruktury technicznej, wprowadzeniem najnowszej technologii i zastosowaniem rozwiązań wykorzystujących synergie operacyjne i technologiczne z pozostałymi spółkami Inter Partner Assistance na świecie, głównie w Paryżu i Brukseli.
Zmiana siedziby jest konsekwencją intensywnego wzrostu Inter Partner Assistance Polska SA, która w okresie dwóch lat między czerwcem 2005 i lipcem 2007 zwiększyła obroty o 87%, liczbę obsługiwanych spraw assistance o 106%, a liczbę pracowników o 49%.
W związku z zaawansowaniem technologicznym firmy oraz jej modelem działania 24h, przeprowadzka została przygotowana jako projekt działania antykryzysowego. Przewidywała trzy scenariusze, jeden podstawowy i dwa zapasowe na wypadek problemów technicznych. Zgodnie ze scenariuszem podstawowym, w obu siedzibach Inter Partner Assistance w czasie przeprowadzki współistniały dwie równoległe platformy assistance, stara i nowa, każda z nich zdolna do obsługi pełnego ruchu operacyjnego.
W trwającym ponad pół roku projekcie IPA Polska wykorzystała metodologię procesową AXA Way (Six Sigma) oraz wiedzę w zakresie zarządzania antykryzysowego (crisis management). Szefem projektu był dyrektor ds. jakości i Black Belt AXA Way (Six Sigma). Wsparcie zewnętrzne zapewnił IBM, jako gwarant najwyższego poziomu bezpieczeństwa, zwłaszcza w obszarze „Disaster-Recovery”.
Nowy adres Inter Partner Assistace Poska SA:
Inter Partner Assistance Polska SA
Warsaw Trade Tower
ul. Chłodna 51
00-867 Warszawa
VII piętro
Podstawowe kanały komunikacji z IPA Polska, w tym dotychczasowe numery telefonów do obsługi kontraktów handlowych, numery recepcji i faksów pozostają nie zmienione. W czasie przeprowadzki zachowana była pełna ciągłość operacyjna firmy.