PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeNowa strategia Banku Millennium na lata 2022-2024. „Inspirują nas ludzie”
Bank Millennium

Bank Millennium

Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem oferującym swoje usługi wszystkim segmentom rynku poprzez sieć oddziałów, sieci indywidualnych doradców i bankowość elektroniczną.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-millennium

Nowa strategia Banku Millennium na lata 2022-2024. „Inspirują nas ludzie”

Informacje 06.12.2021 (10:15) informacja prasowa
Bank Millennium

Zgodnie z nową strategią na lata 2022 – 2024 Bank Millennium planuje sprostać rosnącym, post-pandemicznym oczekiwaniom klientów i akcjonariuszy. Do 2024 roku bank zamierza osiągnąć 2 mld zł zysku netto (bez kosztów związanych z portfelem walutowych kredytów hipotecznych) i współczynnik ROE (bez ww. kosztów) na poziomie ok. 14%. Takie wskaźniki efektywności i inteligentny wzrost biznesu będą możliwe dzięki dalszemu zwiększaniu liczby aktywnych klientów do ponad 3 mln w 2024 roku oraz doskonaleniu efektywnej kosztowo, skalowalnej platformy operacyjnej (wskaźnik koszty/dochody na poziomie poniżej 37%  w 2024).

fot. Amverlly / Shutterstock

– W nowej strategii do 2024 roku zakładamy inteligentny wzrost wykorzystujący kluczowe kompetencje naszych pracowników i mocne strony organizacji, dalszy postęp technologiczny oraz pozytywne możliwości rynkowe. Chcemy utrzymać wysoką wydajność operacyjną i wzmocnić akwizycję klientów w oparciu o wypracowane w ostatnich latach lokomotywy wzrostu – sprzedaż kont osobistych, kredytów gotówkowych i hipotecznych. Kluczowe wartości naszych działań pozostają bez zmian. Są to klientocentryzm, przyśpieszona cyfryzacja, w której centrum jest aplikacja mobilna ułatwiająca klientom codzienne bankowanie oraz zaangażowanie na rzecz społeczeństwa i środowiska, w tym dążenie do neutralności klimatycznej – powiedział Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium. – Patrząc w przyszłość jestem optymistą. Bank Millennium jest w pełni gotowy na wyzwania przyszłości.

Strategia na lata 2022-2024 zakłada rozwój biznesu, przekładający się na rosnącą rentowność, uwzględniający zmienione lub zintensyfikowane przez Covid-19 preferencje klientów. Po zagregowaniu, nowe cele strategiczne układają się w trzy filary rozwoju:

  1. Wzrost liczby aktywnych klientów

Bank planuje dalsze, znaczące zwiększenie liczby aktywnych klientów do poziomu ponad 3 mln w 2024 roku. Oznacza to wzrost o około 100 tys. netto rocznie i oczekiwany udział w rynku nowych kont osobistych na poziomie ok. 9%. W związku z rosnącą bazą klientów oraz rozwojem bankowości elektronicznej dąży do osiągnięcia:

– 90% aktywnych klientów korzystających z kanałów cyfrowych (dziś 83%) – wzrost o 500 tys., z 2,2 mln w 2021 roku do 2,7 mln w 2024 roku;

– 99% wszystkich transakcji odbywających się cyfrowo/zdalnie;

– 80% sprzedaży produktów realizowanej cyfrowo/samoobsługowo w pełni lub częściowo

– oraz utrzymania pozycji lidera w Net Promoter Score oferując klientom oczekiwany przez nich poziom usług – wygodę transakcji i prostych sprzedaży, stanowiących większość codziennych interakcji z bankiem oraz wysoką jakość usług wspieranych doradztwem podczas powitania klientów i przy złożonych transakcjach (np. sprzedaży kredytów hipotecznych).

– Nasze obecne możliwości obsługi klientów są zdecydowanie większe niż cztery lata temu, kiedy ogłaszaliśmy poprzednią strategię. Po pierwsze, jesteśmy dziś znacznie większym Bankiem. Mamy 2,7 mln aktywnych klientów (1,6 razy więcej niż 4 lata temu) i 83% z nich aktywnie korzysta z kanałów cyfrowych (wcześniej 71%); mamy około 80 mld złotych kredytów ogółem (1,55 razy więcej niż w 2017 roku); a nasze łączne przychody (przychody bankowe netto) powinny przekroczyć w tym roku 3,5 mld zł (o 75% więcej niż 4 lata temu) – dodał Joao Bras Jorge.

  1. Wzrost całego biznesu wspierany przez innowacyjne rozwiązania spełniające oczekiwania klientów

Bank planuje dalszą cyfryzację modelu sprzedaży i obsługi, wykorzystując zmianę preferencji klientów wywołaną przez Covid. Planuje rozwijać cyfrowe możliwości w całym banku, aby przekroczyć oczekiwania klientów (szczególnie w zakresie: codzienna bankowość, consumer finance, hipoteki, bankowość rodzinna, bankassurance, inwestycje). Mobile będzie podstawowym kanałem sprzedaży „prostych” produktów i obsługi klienta. W oddziałach skupi się na pozyskiwaniu klientów, bardziej wyrafinowanych produktach, edukacji klientów i wprowadzaniu klientów do bankowości elektronicznej.

W bankowości detalicznej bank planuje poprawić doświadczenia klientów np.: w zakresie kredytów hipotecznych, dzięki nowemu, kompleksowemu procesowi cyfrowemu/hybrydowemu, który zapewni solidną i szybszą weryfikację i decyzję; w pożyczkach gotówkowych wykorzysta nowe możliwości wynikające z PSD2; oraz w zakresie inwestowania, zaoferuje nowe, samoobsługowe narzędzia cyfrowe i usługi zdalne.

W mikrobiznesie planuje opracować nowe rozwiązanie w zakresie samoobsługowych pożyczek dla klientów, a także nowe usługi związane z rejestracją firmy i codzienną bankowością.

W bankowości korporacyjnej stawia sobie za cel aktywne wspieranie klientów w ich programach inwestycyjnych, w ramach zielonej transformacji wspieranej przez programy publiczne.

  1. Wzrost rentowności i wydajności

Bank będzie dążyć do powtarzalnego wzrostu rentowności i efektywności. W 2024 roku w porównaniu z 2021 rokiem, wykorzystując wzrosty rynku (bank zakłada, że wszystkie segmenty biznesu urosną powyżej 10% rocznie), środowisko nowych stóp procentowych oraz zdobywanie większych udziałów przez Bank Millennium, zamierza osiągnąć 50% wzrost całkowitych przychodów (suma przychodów głównych segmentów biznesowych przed korektami konsolidacyjnymi), głównie dzięki bankowości detalicznej.

Sprostanie wyzwaniom związanym z kredytami hipotecznymi w walutach obcych

W obecnym horyzoncie Strategii bank będzie nadal zajmować się hipoteką walutową i jest na dobrej drodze do zmniejszenia ekspozycji w wartościach bezwzględnych i względnych. Dąży do obniżenia ekspozycji do ~7% całkowitego portfela kredytowego z ~14% obecnie. Chce rozwiązać to wyzwanie na drodze polubownych ugód, których liczba odnotowana od początku br. przewyższa liczbę nowych pozwów. W ciągu najbliższych 12 miesięcy będzie dążył do utrzymania takiego tempa.

Dalsze zaangażowanie na rzecz środowiska i społeczeństwa integralną częścią strategii

W działania na rzecz środowiska, w tym finansowanie energooszczędnych inwestycji, bank aktywnie angażuje się od lat. Postępuje zgodnie z polityką środowiskową. Grupa Banku Millennium nie udziela finansowania dla nowych kopalni węgla oraz inwestycji w energetykę opartą na źródłach węglowych, z wyłączeniem nowych inwestycji związanych z redukcją zanieczyszczeń. Kilka lat temu bank podjął decyzję o znacznej redukcji ekspozycji finansujących branżę węglową. W wyniku tego w portfelu ekspozycje zaangażowane w wydobycie węgla oraz węglowodorów są bliskie zeru, a branże bezpośrednio powiązane z wydobyciem są dziś nieznaczące (na koniec 3kw. br. ekspozycja Grupy Banku Millennium stanowiła 0,96% portfela przedsiębiorstw oraz 0,27% całego portfela Grupy).

W 2022 roku bank planuje obniżenia własnych emisji CO2e o 50% w porównaniu z 2020 rokiem, osiągnięcie neutralności klimatycznej w zakresie własnych emisji (na poziomie 1 i 2) do 2027 roku, a pełnej neutralności (w zakresie 3) do roku 2050. Będzie też wspierać klientów korporacyjnych w podejmowanych przez nich działaniach dekarbonizacyjnych, w rozwijaniu ich planów inwestycyjnych związanych z pakietem funduszy europejskich, zwłaszcza zielonych finansów. Planuje wdrożenie produktów wspierających zrównoważony rozwój przedsiębiorstw (projekty z zakresu efektywności energetycznej i gospodarki o obiegu zamkniętym).

Bank będzie kontynuował program edukacji finansowej Fundacji Banku Millennium skierowany do dzieci i ich rodziców, ponad trzydziestoletnią tradycję mecenatu kultury oraz wspieranie społecznych inicjatyw pracowników na rzecz ich lokalnego otoczenia.

Źródło: Bank Millennium

2021-12-06
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców