Z początkiem 2011 roku ruszyła nowa odsłona strony internetowej PZU. Zmiana polegała na odświeżeniu wyglądu portalu oraz dodaniu nowych funkcjonalności, użytecznych z punktu widzenia klientów i osób odwiedzających www.pzu.pl
Prace nad nową stroną internetową PZU trwały blisko rok, a jej poprzednia wersja działała od 2005 roku. Projekt przebudowy zakładał uporządkowanie istniejącej treści, tak aby użytkownicy odwiedzający stronę bez trudu mogli znaleźć informacje o ofercie PZU, procedurze likwidacji szkody czy zakupie ubezpieczenia. Strona zyskała zupełnie nową szatę graficzną i wizualizację opartą na dużej ilości kolorowych zdjęć. Prosty układ graficzny portalu umożliwia wygodną nawigację i jest przyjazny dla klientów.
Serwis podzielony został na trzy części:
- Wybierz produkt – poświęconą ofercie produktów i usług świadczonych przez PZU;
- Obsługa i pomoc – zawierającą informacje o procedurach obsługowych z zakresu likwidacji szkód i roszczeń oraz obsługi klienta;
- Grupa PZU – dostarczająca najważniejsze i ustandaryzowane informacje o Grupie PZU, np. wiadomości o poszczególnych spółkach, działalności CSR i sponsoringu, czy sekcja relacji inwestorskich.
– Nowy portal doskonale odzwierciedla proklienckie podejście PZU – mówi Wojciech Pronobis, Dyrektor Zarządzający ds. Marketingu w Grupie PZU. – Cały serwis zaprojektowano tak, aby był jak najbardziej przyjazny użytkownikom i odpowiadał na ich potrzeby. Funkcjonalności, które spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów, zostały oparte na najnowocześniejszej technologii. Strona jest też dużo lepiej opracowana pod kątem pojawiania się w wyszukiwarkach. Nowy portal www.pzu.pl w odświeżonej szacie graficznej, zgodnej z naszą aktualną identyfikacją wizualną, stanowi teraz znakomitą wizytówkę naszej firmy.
Założenia architektury informacji, funkcjonalności i wyglądu graficznego nowej strony PZU powstały w oparciu o wyniki badań klientów „user experience”
i „eye tracking”. Wśród nowych funkcjonalności www.pzu.pl znalazły się:
- Nowoczesny system nawigacji na stronie głównej;
- Widoczna i dynamiczna forma prezentacji notowań akcji PZU;
- Mapa google wszystkich placówek PZU;
- Rotacyjny system prezentacji oferty;
- Słownik pojęć ubezpieczeniowych;
- Spis FAQ
– Dodatkowym ułatwieniem dla użytkowników jest wyszukiwarka globalna z opcją podpowiedzi produktów oraz filtrownica – mówi Dariusz Maciołek, odpowiedzialny z projekt Kierownik Zespołu Interaktywnego PZU. – Filtrownica ułatwia klientowi wybór interesujących go kategorii ubezpieczeń (np. „dla rodziny”, „podróże”), co pozwala na szybkie określenie jego potrzeb i oczekiwań co do konkretnego produktu. Do dyspozycji zainteresowanych jest instrukcja wideo zawierająca wskazówki jak korzystać z filtrownicy.
Jakość nowego portalu PZU została doceniona przez kapitułę Programu Certyfikacyjnego Użyteczna Strona, która przyznała www.pzu.pl certyfikat „Użyteczna strona”. Badanie certyfikacyjne składało się z 310 testów funkcjonalnych, dostępności w wyszukiwarkach i badania scenariuszowego z użytkownikami. Certyfikat „Użyteczna strona” jest określany mianem najbardziej miarodajnego wskaźnika użyteczności strony www. Wyróżnienie ma charakter edukacyjny i jest skierowane do firm, przedsiębiorstw i instytucji publicznych dbających o poprawę użyteczności własnych serwisów internetowych. Program jest akredytowany przez IAB Polska i prowadzony pod patronatem Ministerstwa Gospodarki.
Nowa odsłona strony PZU została zaprojektowana przez firmę K2 Internet.
Źródło: PZU