Takie osoby są przez banki szczególnie pożądane. „- Chodzi o ludzi mających miesięczny dochód rzędu kilku tysięcy złotych i jednocześnie aktywnie korzystających z różnych usług” – ocenia Mateusz Ostrowski, analityk Open Finance. „Szefowie nowo powstających instytucji nie ukrywają, że zamierzają podbierać klientów innym instytucjom finansowym. – Naszą ofertę będziemy kierować do osób, które korzystają z usług bankowych i są w stanie docenić ich wysoką jakość – powiedział w rozmowie z ‚Parkietem’ Paweł Miller, prezes Allianz Banku. Skłonienie klienta bankowego do zmiany instytucji, w której posiada konto, wcale nie jest łatwe. Mimo to Alior i Allianz zamierzają w ciągu trzech lat zdobyć w sumie około 1,2 mln klientów.”, czytamy w „Parkiecie”.
„Inne instytucje finansowe nie zamierzają jednak oddawać pola bez walki. Na razie ich przedstawiciele wypowiadają się o nowych graczach z pewnym lekceważeniem […]. Mimo to przygotowują kampanie, które mają budować lojalność klientów.”, pisze gazeta.
Oprócz zwiększonych nakładów na reklamę, banki rozpoczynają wprowadzanie programów lojalnościowych. „Pierwszy krok postawił tu ING Bank Śląski, oferując program, w ramach którego klienci zdobywają punkty, które mogą następnie wymieniać na nagrody. W najbliższym czasie z podobnym programem ruszy Multibank […]. W pierwszych dniach maja program lojalnościowy zaproponuje również Bank Zachodni WBK, a najpóźniej w drugiej połowie roku – Inteligo w ramach współpracy z Erą.”, czytamy dalej.
W kwietniu Grupa Carlo Tassara uzyskała zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku w Polsce. Nowy bank będzie działał pod nazwą Alior Bank. W perspektywie 3 lat bank zamierza pozyskać od 2 do 4 % udziałów w rynku oraz zdobyć około milion klientów. Docelowo bank planuje otwarcie 200 oddziałów oraz ponad 400 agencji. Będzie to bank uniwersalny, obsługujący wszystkie segmenty rynku w ramach dwóch pionów biznesowych: detalicznego i korporacyjnego. Kapitał własny banku wynosi 1,5 miliarda PLN. Alior Bank jest największą od 30 lat tego typu inwestycją w Europie oraz jedną z największych bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce.
Więcej szczegółów w „Parkiecie”.