Konsekwentnie i od lat prowadzona przez PKO Bank Polski edukacja finansowa kierowana do dzieci oraz ich rodziców przynosi efekty. Coraz więcej najmłodszych oszczędza i korzysta z produktów bankowych. Najpopularniejsze z nich to: konto bankowe oraz karty przedpłacone – wynika z sondy przeprowadzonej wśród czytelników portalu Bankomania. PKO Konto Dziecka oraz karta przedpłacona są bezpłatne–a w specjalnej ofercie–Śmigacze PKO Junior.
W badaniu sondażowym prowadzonym na portalu informacyjno-edukacyjnym PKO Banku Polskiego Bankomania.pkobp.pl, udział wzięło kilkuset rodziców dzieci do 16. roku życia. Pytania dotyczyły nawyków finansowych najmłodszych: ile wynosi ich kieszonkowe, na jakie cele oszczędzają i z jakich produktów bankowych korzystają.
Kieszonkowe, będące podstawą oszczędzania dzieci, jest już normą. Wśród najmłodszych – do 5. roku życia 46% otrzymuje 5 zł tygodniowo, 46% dzieci w wieku 9-12 lat dostaje 10 zł, a 43% nastolatków mających od 13 do 16 lat – może liczyć na dofinansowanie wyższe niż 15 zł w tygodniu. Na jakie cele najczęściej oszczędzają dzieci uczestników sondy? Dla 73% młodych ludzi w wieku 9-12 lat oraz 67% nastolatków od 13. do 16. roku życia najczęstszym celem odkładania swoich pieniędzy są sprzęty oraz gadżety elektroniczne (np. komputer, telefon, gry). Do popularnych należą także: akcesoria sportowe (np. rolki, rower, deska) – zwłaszcza wśród dzieci do 5 lat, czy modna odzież, na której najbardziej zależy 39% młodzieży do 16. roku życia.
Aż 65% ankietowanych czytelników Bankomanii przyznaje, że nawet ich najmłodsze dzieci – do 5. roku życia mają konto bankowe. Posiada je także: 64% dzieci w wieku 6-8 lat oraz 81% tych mających 9-12 lat i 73% nastolatków od 13. do 16. roku życia. PKO Konto Dziecka ma już ponad 160 tys. dzieci w Polsce. Oprocentowanie środków wynosi 2,5 proc. w skali roku (do kwoty 2500 zł oraz 0,5 proc. od nadwyżki ponad 2500 zł, oprocentowanie zmienne), a kapitalizacja odsetek naliczana jest tygodniowo. Z przeprowadzonej sondy wynika, że drugim co do popularności produktem bankowym wśród dzieci są karty z których korzysta najczęściej, bo 43% osób w wieku 9-12 lat oraz 35% nastolatków mających od 13 do 16 lat.
Do 22 listopada, w specjalnej ofercie PKO Junior każdy, kto otworzy PKO Konto Dziecka, za 0 zł może nabyć atrakcyjną kartę PKO Junior z wizerunkiem postaci z kreskówek. Młodzi klienci mają do wyboru postaci Cartoon Network, takie jak Ben 10, Johnny Bravo, Dexter, czy Atomówki.
Można nimi dokonywać płatności zbliżeniowych, w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz wypłacać środki z bankomatu. Wszystkie urządzenia PKO Banku Polskiego rozpoznają karty PKO Junior, wyświetlają przyjazny dzieciom komunikat oraz atrakcyjną grafikę.
W promocyjnej cenie będzie też można kupić Śmigacze PKO Junior, tj. brelok za 6 zł lub maskotkę Żyrafkę za 10 zł. Liczba produktów jest ograniczona, szczegóły na: http://www.pkobp.pl/junior/karty-pko-junior/smigacz-pko-junior/.
PKO Bank Polski od lat prowadzi konsekwentną edukację finansową najmłodszych i ich rodziców. Szkolne Kasy Oszczędności mają już 80 lat, a po rewitalizacji stały się najnowocześniejszym i kompleksowym programem wpierającym oszczędzanie, zdobywanie wiedzy o finansach i przedsiębiorczości uczniów w wieku 5-13 lat. Pomagają w tym: serwis sko.pkobp.pl oraz Szkolneblogi.pl a także materiały edukacyjne pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i kuratoriów oświaty dostępne m.in. na www.pkobp.pl/sko.
Inną propozycją jest PKO Junior – innowacyjna forma nauki zarządzania swoim budżetem, którą tworzą nie tylko konkretne produkty, jak konto i karta a także serwis internetowy www.junior.pkobp.pl . Edukację wspierają też działania komunikacyjne, m.in. portal Bankomania, czy wydawnictwa papierowe i mobilne – „Bankomania” https://bankomania.pkobp.pl/ oraz magazyn dla dzieci „Brawo Bank” https://bankomania.pkobp.pl/bankodzieci/#&category=62139.