Nowoczesne, przejrzyste i multimedialne – tak prezentują się nowe serwisy internetowe Grupy Kapitałowej Kruk – największego podmiotu w branży zarządzania wierzytelnościami.
Dotychczas nową oprawę zyskały serwisy Kruk S.A. (www.Kruksa.pl) i ERIF BIG S.A. (www.erif.pl), a już wkrótce zmienione będą też strony internetowe pozostałych spółek (Kancelarii Prawnej RAVEN, Kruk International i Biura Detektywistycznego Kruk).
– Nasza grupa i jej oferta powiększały się niemal z miesiąca na miesiąc. W pewnym momencie doszliśmy do wniosku, że rozwijanie dotychczasowych serwisów www powoduje, że stają się one coraz bardziej skomplikowane – twierdzi Iwona Słomska, dyrektor ds. Marketingu i PR Kruk S.A. – Zauważyliśmy również, że z naszych serwisów coraz częściej korzystają nie tylko wierzyciele, ale także dłużnicy. Dlatego rozbudowaliśmy serwis o sekcję dla dłużników. Znajdą w niej m.in. dostęp on-line do informacji o swoim zadłużeniu, porady jak mądrze pożyczać pieniądze oraz wskazówki jak rozwiązać problem zadłużenia, gdy sprawa trafi już do firmy windykacyjnej – dodaje Iwona Słomska.
W efekcie zmian powstały serwisy o wyraźnie oddzielonych blokach funkcjonalnych. Flashowe menu zawiera najważniejsze informacje o spółkach, ofercie, a także część poświęconą konsumentom i blok poradnikowy. Proste menu o intuicyjnej nawigacji pozwala na łatwe poruszanie się pomiędzy elementami, a użycie zakładek i bloków pozwala w każdym momencie przejść do innej części strony bez konieczności długotrwałego wyszukiwania i nawigowania po kolejnych podmenu.
Po zmianach serwisy zyskały też wiele multimedialnych funkcji, między innymi system banerowy czy galerię multimedialną pozwalającą na umieszczanie na stronie filmów korporacyjnych czy reklamowych bez zbytniego obciążania łącza użytkownika. Strony grupy mają rozwinięty system kontaktu oraz zadawania pytań, poprzez który zarówno klienci, jak i dłużnicy mają możliwość porozumienia się z pracownikami Grupy Kruk.
Rozwinięty został również obszar „Praca” z możliwością on-linowego złożenia aplikacji oraz zapisania się na subskrypcję informacji ciekawych dla internauty.
Zarówno na stronie firmy Kruk, jak i ERIF zachowany został spójny układ strony, a różnią się one kolorystyką i pojedynczymi elementami funkcjonalnymi. Tak będzie również w przypadku kolejnych stron. – Chcemy, aby jednoznacznie kojarzyły się one z naszą grupą, ale jednocześnie wskazywały, że każda spółka ma inny charakter i specyfikę działalności – mówi Iwona Słomska.
Za przygotowanie koncepcji oraz realizację projektu odpowiadała spółka Ideo. To pierwszy w historii tej firmy projekt dla branży zarządzania wierzytelnościami. Administrowanie zawartością odbywa się poprzez autorski system CMS Edito.
Źródło: Kruk S.A.