PZU wprowadza zmiany do swojej dotychczasowej oferty poszerzając ją o nowe pakiety oraz dodatkowe zniżki. Pojawiają się propozycje dla młodych kierowców, których wcześniej nie było, a także usługa door to door, która obejmuje pakiet świadczeń dla posiadaczy samochodów osobowych po zajściu kolizji.
– Wzbogacamy naszą ofertę, bo chcemy być bardziej atrakcyjni cenowo i jakościowo. Nowe produkty i nowe zniżki pozwalają dostosować naszą ofertę do potrzeb, oczekiwań i możliwości kierowców. Szczególną uwagę warto zwrócić na opcję door to door, która zdejmuje z głowy kierowcy wszystkie nieprzyjemne obowiązki związane ze skutkami kolizji – mówi Katarzyna Lewandowska, Dyrektor ds. Produktów Komunikacyjnych w PZU.
Na uwagę zasługuje z pewnością nowe ubezpiecznie AC od wszystkich ryzyk – all risks. Takiego ubezpiecznia nie posiada zdecydowana większość ubezpieczycieli w Polsce, a i w ofercie PZU taka propozycja znajduje się po raz pierwszy. Ubezpiecznie obejmuje wszystkie rodzaje szkód – uszkodzenie, zniszczenie lub utratę pojazdu, jego części lub wyposażenia, niezależnie od ich przyczyny, za wyjątkiem wymienionych w umowie wyłączeń. Przy czym ilość wyłączeń odpowiedzialności również się zmniejszyła i sprowadza się do takich, które są oczywiste, np. szkody spowodowane umyślnie, w stanie nietrzeźwości, przez kierowcę nie posiadającego prawa jazdy, kradzież pojazdu niezabezpieczonego, użycie pojazdu jako narzędzia w przestępstwie. Ubezpiecznie obejmuje zatem wiele nowych zdarzeń, które do tej pory nie były ubezpieczone.
Przykład 1: Kierowca przewoził swoim pojazdem rowery na bagażniku dachowym. Zawadził o gałąź podczas parkowania na polu campingowym. Uszkodził rowery, bagażnik, ale również dach samochodu. Wielu ubezpieczycieli zanim wypłaci odszkodowanie będzie ustalać, czy uszkodzenie pojazdu nastąpiło wskutek nagłego działania siły mechanicznej w chwili zetknięcia pojazdu z przedmiotem pochodzącym z zewnątrz pojazdu. Ale czy rowery pochodzą z zewnątrz pojazdu? Są przewożone na bagażniku, co prawda zewnętrznym, ale zamocowanym do pojazdu w sposób trwały, wiec po zamontowaniu stanowiącym z pojazdem integralną całość. Mając AC w PZU nie trzeba się o to martwić, gdyż taka szkoda jest jednym z wielu pechowych zdarzeń, objętych zakresem ubezpieczenia.
Nową propozycją PZU jest także możliwość wyboru wariantów ubezpieczenia AC w zależności od rodzaju części zamiennych, które zostaną użyte do określenia wysokości odszkodowania. PZU wprowadził wariant serwisowy, w którym do naprawy wykorzystywane są wyłącznie części oryginalne oraz wariant optymalny, gdzie do naprawy używane są także – niegorsze jakościowo – części alternatywne. Wszechobecne dotychczas na rynku warianty warsztat i kosztorys, często sprowadzają sprawę do następującego wyboru: warsztat to naprawa z użyciem nowych części i w dobrym (droższym) warsztacie, wycena to naprawa z użyciem tanich części (być może używanych) i w tańszym warsztacie (lub samodzielnie). Ten drugi wariant jest tańszy, ale przeznaczony dla zaradnych kierowców. Wariant serwisowy i optymalny w PZU nie zmuszają do tak skrajnych wyborów – w obu wariantach klient ma prawo naprawić pojazd przy użyciu nowych części i w dowolnie wybranym warsztacie, różnica sprowadza się do wyboru producenta (a często tylko dostawcy) części.
Nowością w ofercie PZU jest także usługa door to door. Jest to pakiet świadczeń dla posiadaczy samochodów osobowych, który obejmuje m.in.: organizację oraz pokrycie kosztów odbioru uszkodzonego pojazdu oraz dostarczenia tego pojazdu do Sieci Naprawczej PZU, organizację naprawy ubezpieczonego pojazdu w warsztacie Sieci Naprawczej PZU, organizację oraz pokrycie kosztów wynajmu pojazdu zastępczego na cały czas naprawy uszkodzonego pojazdu. Co istotne, pojazd zastępczy przysługuje klientowi na cały okres naprawy. Nie ma zatem limitów czasowych ani kwotowych. PZU Pomoc odbiera uszkodzony pojazd i podstawia pojazd zastępczy w miejsce wskazane przez klienta. Zwrot pojazdu zastępczego i odbiór naprawionego odbywają się w warsztacie Sieci Naprawczej PZU.
Przykład 2: Kierowca ma kolizję. Zgłasza ją do PZU Pomoc. Na infolinii ustala warsztat, w którym dokonana zostanie naprawa i termin, w jakim ma się odbyć. W ustalonym terminie PZU odbiera uszkodzony samochód z miejsca, w którym się on znajduje i jednocześnie podstawia samochód zastępczy zgodnie z dyspozycją klienta. Po zakończeniu naprawy klient odbiera swoje auto w warsztacie i jednocześnie pozostawia tam samochód zastępczy.
Na ciekawą propozycję w PZU mogą też liczyć młodzi kierowcy, szczególnie ci ostrożni i uważni za kierownicą. Często ubezpieczyciele ustalają dodatkowe zwyżki składek dla młodych właścicieli pojazdów, z racji znacznie większej szkodowości w tej grupie. PZU premiuje tych, którzy samodzielnie zapracowali na swoją zniżkę za bezszkodowość, dlatego niejeden młody kierowca, który martwi się, że nie nabył jeszcze maksymalnej zniżki, będzie pozytywnie zaskoczony zaproponowaną przez PZU ceną ubezpieczenia.
Przykład 3: Właściciel pojazdu ma 23 lata, posiada 30% zniżki bonus-malus w OC i w AC, mieszka w Warszawie. Samochód: Seat Ibiza 1.4, produkcja 2000 r. Wartość pojazdu w tym roku: ok. 10 800 zł,. Przy zakupie pakietu OC/AC/NNW może zaoszczędzić nawet 33% ceny ubezpieczenia.
Inną zmianą w cenach ubezpieczeń jest wprowadzenie 10% zniżki za ubezpieczenie odpowiedzialności cywielnej OC przy zakupie pakietu ubezpieczeń w PZU (OC, AC, NNW).
Poszerzenie i wzbogacenie oferty jest zgodne z realizowaną przez PZU filozofią dopasowania ochrony ubezpieczeniowej do zróżnicowanych potrzeb użytkowników pojazdów, zapewnienia pełnej ochrony oraz szybkiej i fachowej pomocy dla każdego i w każdej sytuacji. Oprócz odszkodowania produkty PZU SA zapewniają pomoc w nieprzewidzianych i trudnych sytuacjach związanych z użytkowaniem samochodu. Autorski system pomocy stanowi wsparcie techniczne, medyczne, informacyjne i organizacyjne dla potrzebujących kierowców i pasażerów.
Źródło: PZU