Bank uruchomił serwis informacyjny, który poza odmienioną oprawą graficzną, układem menu i zmianą języka komunikacji, pozwala na szybsze wyszukiwanie informacji na stronie oraz łatwe dokonywanie zakupów bezpośrednio ze stron prezentujących ofertę.
Nowy wygląd i funkcjonalność
Serwis pkobp.pl został opracowany zgodnie ze światowymi trendami w budowie funkcjonalnych witryn internetowych, ale również na podstawie doświadczeń użytkowników korzystających ze strony. Analiza ruchu w poszczególnych sekcjach strony pozwoliła na maksymalnie intuicyjne rozmieszczenie treści. Na stronie głównej wyeksponowano najczęściej wyszukiwane informacje, dzięki czemu klienci mogą szybko odnaleźć interesujące ich tematy, w tym m.in. kursy walut czy wyszukiwarkę bankomatów. Serwis internetowy pkobp.pl jest jednym z najważniejszych kanałów komunikacji z klientami. W obecnej formie staje się również atrakcyjnym kanałem sprzedaży produktów.
Witrynę zaprojektowano w technologii Responsive Web Design (RWD), która pozwala na automatyczne dostosowanie serwisu do ekranu monitora, niezależnie z jakiego urządzenia korzystają klienci. Oznacza to, że nie jest konieczne przesuwanie ekranu czy powiększanie niewidocznych fragmentów tekstu, by zobaczyć pełną zawartość serwisu na komputerze, tablecie czy smartfonie.
– Projektując serwis braliśmy pod uwagę dotychczasowe zachowania użytkowników, opinie i sugestie klientów oraz najnowsze trendy rynkowe w projektowaniu stron internetowych. Wdrożona nowa architektura informacji i skrócone ścieżki zakupowe prowadzą do szybszego wyszukiwania produktów i stron informacyjnych, które prezentowane są bezpośrednio na stronie głównej – co znacznie przyspiesza poruszanie się po całym serwisie. Zależało nam na zaprojektowaniu nowego układu strony, ale również czytelnej formy prezentacji informacji i ergonomii, dzięki czemu korzystanie z serwisu jest bardziej intuicyjne i wygodniejsze. Portal informacyjny to kolejny element odnowienia obecności PKO Banku Polskiego w kanałach cyfrowych, po nowym iPKO w październiku 2014 roku, IKO w 2015 roku i aplikacji Junior wdrożonej w czerwcu br. – podkreśla Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.
Kluczowe funkcje serwisu pkobp.pl:
- automatyczne dopasowanie również do ekranu telefonu lub tabletu,
- odświeżona szata graficzna zgodna z najnowszymi trendami,
- skrócone ścieżki zakupowe i szybszy dostęp do najważniejszych informacji,
- wyszukiwarka bankomatów w telefonie – wystarczy otworzyć stronę pkobp.pl w swoim telefonie, aby sprawdzić dostępne bankomaty w pobliżu,
- intuicyjna porównywarka kont, dzięki której klienci mają szybki dostęp do najważniejszych funkcji w wyszukiwarce,
- wygodna porównywarka kont ułatwiająca wybór danego produktu,
- prostsze logowanie do serwisów transakcyjnych, dzięki czemu w szybki sposób można zalogować się bezpośrednio z głównej strony klikając „Zaloguj” i wybranie iPKO lub iPKO biznes. Przycisk „Pozostałe serwisy” pozwala wybrać inne serwisy, jak np. PKO Junior.
Serwis pkobp.pl w czołówce najlepszych
Strona internetowa pkobp.pl cieszy się rosnącą popularnością, z roku na rok wzrasta liczba użytkowników korzystających regularnie z witryny. Według badania Gemius/PBI przeprowadzonego w czerwcu br., PKO Bank Polski znalazł się w czołówce właścicieli witryn TOP 20, z których korzysta najwięcej internautów. Jak wynika z badania stronę PKO Banku Polskiego odwiedziło 6,25 mln polskich internautów (rozumianych jako realnych użytkowników), którzy wykonali 387,8 mln odsłon, co stanowi aż 24,5% całego zasięgu wśród internautów.