Wpłata pocztowa zamknięta jest formą zastępczej obsługi kasowej prowadzonej na rzecz klientów. W ramach tej usługi, wpłaty gotówkowe klientów przyjmowane są przez bank za pośrednictwem Poczty Polskiej w postaci:
• pakietów – jest to utarg w formie banknotów, albo
• wpłat vendingowych – jest to utarg w formie bilonu, zamkniętego w kasecie.
Wpłata pocztowa zamknięta realizowana jest w złotych.
Klienci sami wskazują miejscowości lub nazwy urzędów pocztowych (obecnie Poczta Polska dysponuje siecią około 8,5 tys. placówek), w których zainteresowani są usługą. Mogą również indywidualnie ustalać miejsce i godzinę wpłat. W przypadku wybranych urzędów pocztowych klienci mają możliwość korzystania z tego typu usług przez 7 dni w tygodniu, 24h / dobę (w pozostałych placówkach, zgodnie z godzinami ich pracy).
Wpłacone środki dostępne są na rachunkach klientów w BRE Banku już w następnym dniu roboczym. Poczta Polska nie pobiera od klientów BRE żadnych dodatkowych opłat za tę usługę.