W związku z pracami związanymi ze zmianą systemu, w dniach 7-9 października korzystanie z usług Lukas Banku będzie ograniczone.
Wraz z nowym systemem bankowym wprowadzony zostanie nowy, bardziej funkcjonalny dostęp do obsługi konta przez internet poprzez LUKAS e-Bank.
Najważniejsze zmiany:
Płatności
• Stosowane dotychczas zlecenia jednorazowe i okresowe zostaną zastąpione przez przelewy z datą przyszłą.
• Informacje ze zleceń okresowych zostaną przeniesione na listę odbiorców płatności z możliwością wykorzystania ich do realizacji przyszłych przelewów. Lista odbiorców będzie dostępna dla użytkownika w placówkach, LUKASlinii oraz LUKAS e-Banku.
• Klienci składający przelewy z datą przyszłą będą mieli możliwość blokady odpowiedniej kwoty na swoim koncie do dnia realizacji przelewu. Dzięki temu w dniu przelewu na koncie nie zabraknie środków na jego realizację.
Lokaty
• Zlecenia założenia lokaty zostaną zastąpione dyspozycjami założenia lokaty z datą przyszłą. Dla każdej nowej lokaty klient będzie składał oddzielną dyspozycję założenia lokaty z podaniem daty, kiedy lokata ma być założona.
Karty VISA Electron i VISA Business Electron
• Klienci zyskają możliwość ustalenia własnego dziennego limitu wypłat z bankomatów. Ponadto będzie można zamienić limit dzienny na tygodniowy lub miesięczny.
• Bank umożliwi również czasową blokadę karty na życzenie klienta.
Opłaty i prowizje
• Klienci uzyskają możliwość wyboru dnia naliczania opłat okresowych (np. opłaty za prowadzenie konta).
• Jeżeli klient nie zapewni na koncie środków wystarczających na pokrycie opłat i prowizji związanych z jego obsługą, bank pobierze brakującą kwotę powodując przekroczenie dostępnego salda.
• Z bezpłatnych comiesięcznych wyciągów do Konta Standard, Lokata, Wygodnego, Podróżnego i LUKAS e-Konta PRO będą mogli odtąd korzystać jedynie posiadacze tych kont. Wyciągi zamówione przez współposiadaczy będą odpłatne.
• Zasady dotyczące odpłatności za wyciągi do Konta Biznes pozostają bez zmian.
• Zawieszone zostaną na dwa miesiące opłaty za dodatkowy wyciąg do konta.
Placówka
• Podczas identyfikacji w placówce klient będzie podawał pełne hasło, a nie tak jak dotychczas tylko 3 wybrane cyfry. Rozwiązanie to ułatwi klientowi identyfikację w placówce.
LUKAS e-Bank
• Posiadacz konta z dostępem do LUKAS e-Banku będzie miał możliwość nadania takiego dostępu również pełnomocnikowi.
• Klient posiadający więcej niż jedno konto będzie mógł zdecydować, do którego z nich chce mieć dostęp przez LUKAS e-Bank. Opłaty za dostęp naliczane będą dla poszczególnych rodzajów kont zgodnie z tabelą opłat i prowizji.
• Ponadto LUKAS e-Bank umożliwi wkrótce klientom (po zgłoszeniu odpowiedniej dyspozycji) dostęp do informacji o innych posiadanych przez niego produktach np. Stabilna Ochrona, ANTIDOTUM, LUKAS Fundusz Inwestycyjny Otwarty, kredyt mieszkaniowy.
• Nie będzie już konieczna „aktualizacja salda” w LUKAS e-Banku. Dane będą aktualizowane na bieżąco.
LUKASlinia
• Klienci, którzy korzystają z usług LUKASlinii, oprócz dotychczas ustanawianego limitu pojedynczej operacji, będą mieli także możliwość określenia limitu dziennego dla transakcji przeprowadzanych w kanale telefonicznym, co zwiększy bezpieczeństwo tych transakcji.
• Osoby posiadające kilka kont z dostępem do LUKASinii, będą posługiwać się odtąd wyłącznie jednym telekodem dla wszystkich kont, dzięki czemu ich obsługa przez telefon stanie się jeszcze sprawniejsza.
• Rozbudowana zostanie funkcjonalność automatycznego serwisu telefonicznego (IVR), dzięki czemu wiele operacji będzie można wykonać przez telefon samodzielnie.