PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNowy wymiar programów lojalnościowych – zbieranie punktów jest passé

Nowy wymiar programów lojalnościowych – zbieranie punktów jest passé

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Wiadomości 02.08.2016 (13:07)

Czas programów lojalnościowych polegających na żmudnym zbieraniu punktów i odroczonych benefitach powoli odchodzi do lamusa. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych systemów, oferujących klientom unikalne korzyści tu i teraz. Firmy walczą nie tylko o pozyskanie nowych klientów, ale także, jeśli nie przede wszystkim, o utrzymanie ich przy sobie jak najdłużej. W końcu – lojalność się opłaca. Dla obu stron.


Od kilku dni wiadomo, że osoby korzystające z programu lojalnościowego Payback nie będą mogły tak, jak dotychczas, wymieniać punktów na nagrody rzeczowe w sklepach Empik, czy zbierać punkty, kupując rzeczy przez Allegro. Zarówno Empik, jak i Allegro wycofują się z tego programu. BZ WBK również zdecydowało się na zawieszenie wydawania kart lojalnościowych, ponieważ chce zmienić formę współpracy z operatorem programu. Z czym to się wiąże? Z wyliczeń portalu Cashless.pl wynika, że, aby za zebrane punkty Payback otrzymać telefon Samsung Galaxy Trend Plus o wartości 400 złotych, należy wydać 100 000 złotych na paliwo i zbierać te punkty przez dwadzieścia lat. Programy lojalnościowe, w których nie wiadomo kiedy i jaką nagrodę otrzymamy za uzbierane punkty, nie są już dla konsumentów atrakcyjne bo chcą oni natychmiastowych benefitów za wydane pieniądze.

Lojalność się opłaca


Jednym z najpopularniejszych sposobów na powracalność klientów są programy lojalnościowe. Niestety, pewne formy tego typu usług znudziły się już konsumentom i są na wyczerpaniu. Sklepy najczęściej oferują karty stałego klienta lub zachęcają do zbierania punktów czy pieczątek. Wymierna korzyść z promocji jest w takich przypadkach odroczona w czasie. Nagroda, którą możemy otrzymać, jest często dalece niewspółmierna do wydanych na wszystkie punkty pieniędzy, a także czasu, który upływa od rozpoczęcia zbierania punktów do momentu odebrania nagrody. Według badań przeprowadzonych przez Colloquy, amerykańskie gospodarstwa domowe posiadają członkostwa w średnio 29 programach lojalnościowych, ale są aktywne tylko w 12 z nich. Jednocześnie, badanie wykazuje, że zainteresowanie programami lojalnościowymi rośnie: liczba osób, które korzystają z tego typu systemów zwiększyła się o 26% w ciągu ostatnich dwóch lat. Dzieje się to jednak za sprawą nowoczesnych programów lojalnościowych, które dają wymierne korzyści, tu i teraz.

W ostatnim czasie również i w Polsce pojawiło się kilka innowacyjnych programów lojalnościowych, które zwalniają klientów z konieczności pamiętania o zaoferowanych promocjach i nie zmuszają do bycia wiernym tylko jednej marce czy firmie. Kupony rabatowe dla klientów, zwrot pieniędzy za zakupy, czy automatyczne naliczanie promocji już na poziomie terminala płatniczego to dziś nowy wymiar programów lojalnościowych.

  1. Kupony, promocje i gazetki promocyjne w jednym miejscu

Prostym sposobem zdobywania benefitów jest wyszukiwanie kuponów rabatowych oferowanych przez sklepy. Najczęściej nie mamy jednak czasu, aby przeglądać gazetki promocyjne czy strony internetowe każdego sklepu z osobna. Żeby rozwiązać ten problem, zespół z Poznania stworzył dedykowaną aplikację o nazwie Qpony, która w jednym miejscu zbiera wszystkie najciekawsze rabaty zniżki i promocje z wielu obszarów handlu i usług. W portfolio aplikacji znajduje się wiele popularnych sklepów i firm usługowych. Z zalet aplikacji mogą zatem skorzystać zarówno mieszkańcy dużych miast, jak i mniejszych miejscowości.

  • Promocje podzielone są na 9 kategorii, które usprawniają wyszukanie konkretnych produktów ze zniżkami. Poza rabatami, aplikacja zbiera w jednym miejscu gazetki promocyjne największych supermarketów.

  • Najważniejszym ułatwieniem dla klientów jest geolokalizacja, dzięki której użytkownik może dostawać wyłącznie kupony rabatowe dedykowane jego okolicy. Ta funkcja może być zachęcająca zarówno dla konsumentów, ale także dla firm, które chcą nawiązać współpracę z aplikacją.

  1. Natychmiastowy zwrot za zakupy w sieci

Program lojalnościowy umożliwiający zwrot pieniędzy za zakup jest o wiele bardziej zrozumiały pod względem osiągania pieniężnych korzyści i jest zarazem zdecydowanie bardziej korzystny. Na takiej zasadzie działa Refunder, który pomimo, że został niedawno wprowadzony, wypłacił już osobom korzystającym z niego ponad 6 milionów złotych zwrotu. Polska jest drugim po Szwecji krajem, w którym dostępny jest Refunder. Wynika to z faktu, że polski rynek e-commerce wyróżnia bardzo duża dynamika wzrostu, a zakupy w sklepach i serwisach internetowych realizuje już 48% polskich internautów. – podkreśla Eva-Lotta Wojtasik, Market Analyst & Business Developer w Refunder.pl.

  • Usługa świadczona przez Refunder daje możliwość zarabiania na zakupach zrobionych online w ponad 500 sklepach takich, jak: Zalando, Douglas, RTV Euro AGD czy Empik.

  • Z Refundera korzysta ponad 150 tysięcy użytkowników, z czego blisko 10 tysięcy to polscy konsumenci. Robiąc zakupy w Internecie, możemy zyskać kilkuprocentowy zwrot w postaci „żywej gotówki” prosto na nasze konto bankowe.

Jak to działa?

  • By zacząć korzystać z Refundera, wystarczy się zarejestrować za darmo używając adresu e-mail lub konta na Facebooku.

  • Aby nie przegapić żadnego zwrotu, należy zainstalować wtyczkę, która na poziomie wyszukiwarki wskaże sklepy, które współpracują z Refunderem.

  • Za każdy zarejestrowany zakup Refunder otrzymuje prowizję, którą dzieli się 50/50 z członkiem, który dokonał zakupu. Prowizja brutto waha się pomiędzy 1 a 20%.

  • Po sfinalizowanej transakcji, pieniądze trafią na nasze konto Refunder, a po zebraniu 45 złotych, możemy je wpłacić na konto bankowe lub na konto PayPal.

  1. Karta płatnicza zamiast kart stałego klienta

Z myślą o wyeliminowaniu konieczności posiadania kilkunastu kart lojalnościowych powstał system ZenCard. To program lojalnościowy nowej generacji, w którym jedyne, co musi zrobić klient to zapłacić swoją kartą płatniczą. Kartę lojalnościową zastępuje w tym przypadku karta dowolnego banku. Dla klientów, korzystanie z profitów płynących z bycia członkiem tego programu jest banalnie proste. Z perspektywy handlowców, przyłączenie do programu może zwiększyć atrakcyjność sklepu. Jak dokładnie działa Zencard?

  • W momencie, gdy klient płaci za zakupy platforma oblicza należną zniżkę i automatycznie uwzględnia ją rozliczając transakcję. Program działa zarówno w przypadku sklepów internetowych, jak i stacjonarnych.

  • Klient, który robiąc zakupy w sklepie internetowym dokona rejestracji w systemie Zencard, zostanie nagrodzony przy okazji kolejnych zakupów, nie musząc wprowadzać żadnych kodów rabatowych.

  • W sklepach stacjonarnych natomiast działanie Zencard opiera się na kartach płatniczych, nie zaś kolejnych plastikowych kart lojalnościowych. Płacąc za pośrednictwem terminala płatniczego, system automatycznie informuje klienta o dostępnych rabatach i bierze je po uwagę przy rozliczeniu płatności.

Znane dotychczas systemy lojalnościowe nie odpowiadają już w wystarczającym stopniu na rosnące potrzeby i oczekiwania dzisiejszych konsumentów. Coraz więcej z nich, kupując różne produkty, kieruje się zasadą Smart Shoppingu, czyli inteligentnych zakupów.

Programy lojalnościowe są więc z ich punktu widzenia atrakcyjne, jednak muszą mieć odpowiednią formułę. Zbieranie punktów i długi okres oczekiwania na odebranie nagrody nie są już wystarczająco zachęcające. W ostatnich latach można zaobserwować umacnianie pozycji takich systemów, które gwarantują klientom natychmiastowe korzyści oraz nie wymagają od klientów podejmowania żadnych dodatkowych czynności poza dokonaniem zakupu w sklepie.

Refunder.pl

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
2016-08-02
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 mBank zamyka punkty usług maklerskich. Zostanie tylko jedna placówka
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
26.02.2021 (13:45)

mBank zamyka punkty usług maklerskich. Zostanie tylko jedna placówka

mBank poinformował klientów, że z dniem 1 marca zamknie większość punktów usług maklerskich Biura maklerskiego. Do …

a 0 Alior Bank zakończył czwarty kwartał 2020 r. zyskiem netto w wysokości 120,3 mln zł
26.02.2021 (11:46) – informacja prasowa

Alior Bank zakończył czwarty kwartał 2020 r. zyskiem netto w wysokości 120,3 mln zł

Alior Bank wypracował 911,4 mln PLN przychodów i zakończył czwarty kwartał 2020 r. zyskiem netto w wysokości 120,3 …

a Kariera w finansach 0 Niepokojące wyniki badań: Pandemia głównie pogrąża młodych, zamożnych i dobrze wykształconych Polaków
26.02.2021 (09:36) – informacja prasowa

Niepokojące wyniki badań: Pandemia głównie pogrąża młodych, zamożnych i dobrze wykształconych Polaków

Przeszło czterech na dziesięciu Polaków twierdzi, że ich zdrowie psychiczne ucierpiało w czasie pandemii. Głównie …

a 0 Do OLX Group dołącza obido, platforma dla deweloperów mieszkaniowych
26.02.2021 (08:37) – informacja prasowa

Do OLX Group dołącza obido, platforma dla deweloperów mieszkaniowych

OLX Group nabyła obido, serwis łączący deweloperów mieszkaniowych z potencjalnymi klientami. – Obido wpisuje się …

a Analizy 0 W 2020 roku kredyty dostawali posiadacze gotówki
26.02.2021 (08:34) – informacja prasowa

W 2020 roku kredyty dostawali posiadacze gotówki

Ubiegły rok był niecodzienny pod wieloma względami. Paradoksem na rynku kredytów mieszkaniowych było to, że …

a 0 KNF ustanowiła kuratora w Krakowskim Banku Spółdzielczym
26.02.2021 (06:37) – informacja prasowa

KNF ustanowiła kuratora w Krakowskim Banku Spółdzielczym

Komisja Nadzoru Finansowego w dniu 24 lutego 2021 r. jednogłośnie zdecydowała o ustanowieniu z dniem 1 marca 2021 …

PRNews.pl

Zobacz również

(Nie)porozumienie z nowymi pracownikami Banku Pekao

(Nie)porozumienie z nowymi pracownikami Banku Pekao

„Mówi się o zwolnieniach grupowych”, „kiedy nas…

Straszą włamaniem na konto. Trwa atak na klientów banków

Straszą włamaniem na konto. Trwa atak na klientów banków

Trwa masowy atak na klientów mBanku, Banku…

Zmiany limitow przelewów Blik i ekspresowych w mBanku

Zmiany limitow przelewów Blik i ekspresowych w mBanku

mBank wprowadza zmiany. Koniec ze zlecaniem przelewów…

KNF: Getin Noble Bank ma lepszą niż Idea Bank sytuację kapitałową i płynnościową

KNF: Getin Noble Bank ma lepszą niż Idea Bank sytuację kapitałową i płynnościową

Getin Noble Bank ma lepszą niż Idea…

Kryptowaluta Facebooka – Europejski Bank Centralny chce mieć ostatnie słowo

Kryptowaluta Facebooka – Europejski Bank Centralny chce mieć ostatnie słowo

Europejski Bank Centralny życzy sobie prawa veta…

Who is who

Joanna Skoczylas

Joanna Skoczylas

PR Manager – rzecznik prasowy, Grupa Generali…

Dorota Szostek-Rustecka

Dorota Szostek-Rustecka

Dyrektor Biura Prasowego, Citi Handlowy Dorota Szostek-Rustecka…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Sergiusz Rześki:

Nie tylko przy upadłości umarzają długi. Mogą to też zrobić przed jak się …

nie, 28 lut 2021 (16:16) • 10 najważniejszych rzeczy, które powinieneś wiedzieć o upadłości konsumenckiej

Beata Mnich:

Należę do programu oddłużającego splacamswojedlugi.pl który pomaga wyjść z zadłużenia. Osoby tam pracujące …

sob, 27 lut 2021 (20:04) • Jak nie odziedziczyć długów? – poradniki Rzecznika Finansowego

Good News:

Witam, mieszkam w Louisville w stanie Kentucky, chcę bardzo podziękować medallion Financial Investments …

sob, 27 lut 2021 (13:58) • Alior Bank zawiązuje dodatkowe rezerwy w związku z epidemią koronawirusa

Zbigniew Adamski:

do 10 000 zł to podpucha równie dobrze mogliby dać 7% do 5 …

śr, 24 lut 2021 (17:29) • Pekao proponuje klientom Idea Banku lokatę na 3 proc. Ale stawia kilka warunków

Alior Loans:

Ahoj. Chcete se zbavit financních potíží? Nebo potrebujete pujcku k rozšírení svého podnikání? …

wt, 23 lut 2021 (19:56) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców