PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNowy wymiar programów lojalnościowych – zbieranie punktów jest passé

Nowy wymiar programów lojalnościowych – zbieranie punktów jest passé

Wiadomości 02.08.2016 (13:07)

Czas programów lojalnościowych polegających na żmudnym zbieraniu punktów i odroczonych benefitach powoli odchodzi do lamusa. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych systemów, oferujących klientom unikalne korzyści tu i teraz. Firmy walczą nie tylko o pozyskanie nowych klientów, ale także, jeśli nie przede wszystkim, o utrzymanie ich przy sobie jak najdłużej. W końcu – lojalność się opłaca. Dla obu stron.


Od kilku dni wiadomo, że osoby korzystające z programu lojalnościowego Payback nie będą mogły tak, jak dotychczas, wymieniać punktów na nagrody rzeczowe w sklepach Empik, czy zbierać punkty, kupując rzeczy przez Allegro. Zarówno Empik, jak i Allegro wycofują się z tego programu. BZ WBK również zdecydowało się na zawieszenie wydawania kart lojalnościowych, ponieważ chce zmienić formę współpracy z operatorem programu. Z czym to się wiąże? Z wyliczeń portalu Cashless.pl wynika, że, aby za zebrane punkty Payback otrzymać telefon Samsung Galaxy Trend Plus o wartości 400 złotych, należy wydać 100 000 złotych na paliwo i zbierać te punkty przez dwadzieścia lat. Programy lojalnościowe, w których nie wiadomo kiedy i jaką nagrodę otrzymamy za uzbierane punkty, nie są już dla konsumentów atrakcyjne bo chcą oni natychmiastowych benefitów za wydane pieniądze.

Lojalność się opłaca


Jednym z najpopularniejszych sposobów na powracalność klientów są programy lojalnościowe. Niestety, pewne formy tego typu usług znudziły się już konsumentom i są na wyczerpaniu. Sklepy najczęściej oferują karty stałego klienta lub zachęcają do zbierania punktów czy pieczątek. Wymierna korzyść z promocji jest w takich przypadkach odroczona w czasie. Nagroda, którą możemy otrzymać, jest często dalece niewspółmierna do wydanych na wszystkie punkty pieniędzy, a także czasu, który upływa od rozpoczęcia zbierania punktów do momentu odebrania nagrody. Według badań przeprowadzonych przez Colloquy, amerykańskie gospodarstwa domowe posiadają członkostwa w średnio 29 programach lojalnościowych, ale są aktywne tylko w 12 z nich. Jednocześnie, badanie wykazuje, że zainteresowanie programami lojalnościowymi rośnie: liczba osób, które korzystają z tego typu systemów zwiększyła się o 26% w ciągu ostatnich dwóch lat. Dzieje się to jednak za sprawą nowoczesnych programów lojalnościowych, które dają wymierne korzyści, tu i teraz.

W ostatnim czasie również i w Polsce pojawiło się kilka innowacyjnych programów lojalnościowych, które zwalniają klientów z konieczności pamiętania o zaoferowanych promocjach i nie zmuszają do bycia wiernym tylko jednej marce czy firmie. Kupony rabatowe dla klientów, zwrot pieniędzy za zakupy, czy automatyczne naliczanie promocji już na poziomie terminala płatniczego to dziś nowy wymiar programów lojalnościowych.

  1. Kupony, promocje i gazetki promocyjne w jednym miejscu

Prostym sposobem zdobywania benefitów jest wyszukiwanie kuponów rabatowych oferowanych przez sklepy. Najczęściej nie mamy jednak czasu, aby przeglądać gazetki promocyjne czy strony internetowe każdego sklepu z osobna. Żeby rozwiązać ten problem, zespół z Poznania stworzył dedykowaną aplikację o nazwie Qpony, która w jednym miejscu zbiera wszystkie najciekawsze rabaty zniżki i promocje z wielu obszarów handlu i usług. W portfolio aplikacji znajduje się wiele popularnych sklepów i firm usługowych. Z zalet aplikacji mogą zatem skorzystać zarówno mieszkańcy dużych miast, jak i mniejszych miejscowości.

  • Promocje podzielone są na 9 kategorii, które usprawniają wyszukanie konkretnych produktów ze zniżkami. Poza rabatami, aplikacja zbiera w jednym miejscu gazetki promocyjne największych supermarketów.

  • Najważniejszym ułatwieniem dla klientów jest geolokalizacja, dzięki której użytkownik może dostawać wyłącznie kupony rabatowe dedykowane jego okolicy. Ta funkcja może być zachęcająca zarówno dla konsumentów, ale także dla firm, które chcą nawiązać współpracę z aplikacją.

  1. Natychmiastowy zwrot za zakupy w sieci

Program lojalnościowy umożliwiający zwrot pieniędzy za zakup jest o wiele bardziej zrozumiały pod względem osiągania pieniężnych korzyści i jest zarazem zdecydowanie bardziej korzystny. Na takiej zasadzie działa Refunder, który pomimo, że został niedawno wprowadzony, wypłacił już osobom korzystającym z niego ponad 6 milionów złotych zwrotu. Polska jest drugim po Szwecji krajem, w którym dostępny jest Refunder. Wynika to z faktu, że polski rynek e-commerce wyróżnia bardzo duża dynamika wzrostu, a zakupy w sklepach i serwisach internetowych realizuje już 48% polskich internautów. – podkreśla Eva-Lotta Wojtasik, Market Analyst & Business Developer w Refunder.pl.

  • Usługa świadczona przez Refunder daje możliwość zarabiania na zakupach zrobionych online w ponad 500 sklepach takich, jak: Zalando, Douglas, RTV Euro AGD czy Empik.

  • Z Refundera korzysta ponad 150 tysięcy użytkowników, z czego blisko 10 tysięcy to polscy konsumenci. Robiąc zakupy w Internecie, możemy zyskać kilkuprocentowy zwrot w postaci „żywej gotówki” prosto na nasze konto bankowe.

Jak to działa?

  • By zacząć korzystać z Refundera, wystarczy się zarejestrować za darmo używając adresu e-mail lub konta na Facebooku.

  • Aby nie przegapić żadnego zwrotu, należy zainstalować wtyczkę, która na poziomie wyszukiwarki wskaże sklepy, które współpracują z Refunderem.

  • Za każdy zarejestrowany zakup Refunder otrzymuje prowizję, którą dzieli się 50/50 z członkiem, który dokonał zakupu. Prowizja brutto waha się pomiędzy 1 a 20%.

  • Po sfinalizowanej transakcji, pieniądze trafią na nasze konto Refunder, a po zebraniu 45 złotych, możemy je wpłacić na konto bankowe lub na konto PayPal.

  1. Karta płatnicza zamiast kart stałego klienta

Z myślą o wyeliminowaniu konieczności posiadania kilkunastu kart lojalnościowych powstał system ZenCard. To program lojalnościowy nowej generacji, w którym jedyne, co musi zrobić klient to zapłacić swoją kartą płatniczą. Kartę lojalnościową zastępuje w tym przypadku karta dowolnego banku. Dla klientów, korzystanie z profitów płynących z bycia członkiem tego programu jest banalnie proste. Z perspektywy handlowców, przyłączenie do programu może zwiększyć atrakcyjność sklepu. Jak dokładnie działa Zencard?

  • W momencie, gdy klient płaci za zakupy platforma oblicza należną zniżkę i automatycznie uwzględnia ją rozliczając transakcję. Program działa zarówno w przypadku sklepów internetowych, jak i stacjonarnych.

  • Klient, który robiąc zakupy w sklepie internetowym dokona rejestracji w systemie Zencard, zostanie nagrodzony przy okazji kolejnych zakupów, nie musząc wprowadzać żadnych kodów rabatowych.

  • W sklepach stacjonarnych natomiast działanie Zencard opiera się na kartach płatniczych, nie zaś kolejnych plastikowych kart lojalnościowych. Płacąc za pośrednictwem terminala płatniczego, system automatycznie informuje klienta o dostępnych rabatach i bierze je po uwagę przy rozliczeniu płatności.

Znane dotychczas systemy lojalnościowe nie odpowiadają już w wystarczającym stopniu na rosnące potrzeby i oczekiwania dzisiejszych konsumentów. Coraz więcej z nich, kupując różne produkty, kieruje się zasadą Smart Shoppingu, czyli inteligentnych zakupów.

Programy lojalnościowe są więc z ich punktu widzenia atrakcyjne, jednak muszą mieć odpowiednią formułę. Zbieranie punktów i długi okres oczekiwania na odebranie nagrody nie są już wystarczająco zachęcające. W ostatnich latach można zaobserwować umacnianie pozycji takich systemów, które gwarantują klientom natychmiastowe korzyści oraz nie wymagają od klientów podejmowania żadnych dodatkowych czynności poza dokonaniem zakupu w sklepie.

Refunder.pl

2016-08-02
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców