PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościObniżka ceny mieszkania najskuteczniej przekona do kupna

Obniżka ceny mieszkania najskuteczniej przekona do kupna

Nieruchomości 16.02.2012 (12:49)
Kredyty

Najefektywniejszym narzędziem sprzedaży jest dziś upust cenowy. Mieszkanie możemy kupić nawet kilkanaście procent taniej.

Wzrost podaży na rynku deweloperskim spowodował, że walka o klienta stała się jeszcze ostrzejsza. Rosnąca konkurencyjność zmusza firmy deweloperskie do poszukiwania nowych sposobów sprzedaży.

Już od kilku kwartałów deweloperzy stosują świadomą politykę cenową. W związku z tym oferowane wcześniej tradycyjne bonusy zastępowane są możliwością tańszego zakupu nieruchomości.

Z rzadka można się jeszcze spotkać z prezentami w formie gratisowej komórki lokatorskiej czy garażu, ale typowe prezenty w postaci sprzętu AGD, czy wycieczki wyeliminowały inne bonusy. Może być to wartość dodana wynikająca z sąsiedztwa VIP-a, albo wyszukana koncepcja inwestycji.  

Nie mniej, elastyczna polityka cenowa, która jest udziałem większości firm deweloperskich jest teraz najskuteczniejszym instrumentem sprzedaży. Większa sprzedaż wygenerowana dzięki rabatom udzielanym klientom to sposób na uwolnienie zainwestowanego kapitału w projektach ukończonych. A w rozpoczynanych inwestycjach określona liczba podpisanych umów daje deweloperom możliwość uzyskania w bankach niższych marż kredytowych.  

Kupujesz? Targuj się

W drodze indywidualnych negocjacji w zależności od rodzaju inwestycji można uzyskać nawet dziesięć procent rabatu. Powszechną skłonność deweloperów do negocjowania cen próbuje już nawet wykorzystać część osób poszukujących w Warszawie mieszkań w celach inwestycyjnych. Oferują absurdalnie niskie sumy za mieszkania znajdujące się w tych rejonach miasta, gdzie podaż jest największa.    

Deweloperzy, którzy chcą przyspieszyć sprzedaż doskonale wiedzą, jaka cena w przypadku danej inwestycji będzie dla kupujących atrakcyjna i obniżają stawki do takiego poziomu. Wystarczy dokładnie przeszukać oferty, aby znaleźć mieszkania w ulgowych cenach. Na Osiedlu Lazurowa na Bemowie deweloper sprzedaje gotowe, wykończone mieszkania w cenie ok. 6 800 zł/mkw. Biorąc pod uwagę, że średnia cena mieszkań deweloperskich w mieście wg danych Emmerson wynosi 8 500 tys. zł/mkw., jest to ciekawa propozycja. Tym bardziej, że w cenie jest już wykończenie, za które trzeba byłoby wyłożyć dodatkowo co najmniej 500-600 zł za metr kwadratowy.

W inwestycji PBM Południe Development przy Batalionów Chłopskich do wzięcia jest wykończony lokal dwupokojowy o metrażu 57 mkw. i trzypokojowy o powierzchni 72 mkw. Dodatkowym plusem przy zakupie takiego lokum jest nie tylko wyeliminowanie kłopotliwego remontu, ale i możliwość sfinansowania całości poniesionych kosztów kredytem.

Nawet 14 proc. mniej

Z analiz Home Broker wynika, że często zdarzają się na rynku nowych mieszkań obniżki sięgające jednej dziesiątej stawki wywoławczej. Takie zniżki deweloperzy oferowali w największych miastach w kraju (Gdańsku, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu) pod koniec minionego roku.  
Z największymi upustami wiąże się oczywiście sprzedaż największych mieszkań. Różnice między średnimi stawkami ofertowymi i transakcyjnymi w tym przypadku sięgają nawet ponad 14 proc. Na mieszkania dwu i trzypokojowe zniżki wynoszą ok. 8,5 proc.

W poszczególnych miastach sytuacja wygląda inaczej. Na mieszkania dwu lub trzypokojowe najłatwiej wynegocjować zniżkę, nawet kilkunastoprocentową, we Wrocławiu i Gdańsku. Najtrudniej zbić cenę takich lokali w Łodzi i Poznaniu. W tych miastach można wywalczyć u dewelopera jedynie 2-4 proc.

Szczególnie trudno jest uzyskać duży rabat w rozpoczynanych inwestycjach. Lokale wprowadzane do sprzedaży na wczesnym etapie realizacji projektów oferowane są często w niższych cenach od tych będących już na rynku. Dlatego, w tym przypadku 5 procentowy rabat to maksimum. 

Jednym ze sposobów na obniżenie ceny mieszkań deweloperskich są też internetowe zakupy grupowe. Inwestycje biorące udział w programie prezentowane są na stronie internetowej oferującej możliwość kupna lokali przez większą grupę osób. Deweloperzy określają wtedy dokładną wysokość upustu, jakiego mogą udzielić.  

O ile taniej na wtórnym?

W przypadku używanych mieszkań, różnica między ceną ofertową a transakcyjną sięgała pod koniec minionego roku w największych miastach nawet 12,5 proc. Zdaniem analityków Metrohouse, najmniejsze różnice między stawką ofertową a transakcyjną notowane są w Warszawie (4,5 proc.) i Łodzi (5,4 proc.). Większe zniżki kupujący na rynku wtórnym mogą uzyskać w Gdańsku (6,4 proc.), Poznaniu (6,7 proc.), we Wrocławiu (7,5 proc.) i w Krakowie (8,4 proc.). Kupując lokal z drugiej ręki najwięcej wynegocjować można w Gdyni (12,5 proc.).

Oferta cenowa rynku używanych mieszkań stabilizuje się. Zmniejszenie się dysproporcji między cenami ofertowymi a transakcyjnymi z kilkunastu do kilku procent oznacza, że ceny ofertowe są coraz bardziej realne. Według obliczeń Szybko.pl różnica między ceną ofertową, a transakcyjną liczona razem dla Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania i Gdańska wynosiła w ubiegłym roku tylko ok. 5 proc.

Źródło: Prestige Public Relations

deweloperzy kredyt hipoteczny kredyty mieszkaniowe nieruchomości 2012-02-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: deweloperzy kredyt hipoteczny kredyty mieszkaniowe nieruchomości

Sprawdź także:

a 0 Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon
16.06.2025 (18:21)

Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon

Wedbush Financial Services (WFS), grupa kapitałowa świadcząca usługi finansowe i spółka-matka Wedbush Securities …

a 0 OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią
16.06.2025 (18:17)

OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią

Średnia cena obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce w drugim kwartale 2025 roku wyniosła 674 zł. To niemal …

a 0 Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance
16.06.2025 (18:14)

Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance

Insurtech Balcia Insurance zapytał przedstawicieli pokolenia Z, jaki jest ich stosunek do ubezpieczeń, a także …

a 0 Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”
16.06.2025 (18:09)

Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”

Bank Credit Agricole zdobył 96 proc. punktów, dzięki czemu znalazł się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, …

a 0 Blik Płacę Później w SGB Mobile
16.06.2025 (08:13)

Blik Płacę Później w SGB Mobile

Już od lipca usługa BLIK Płacę Później będzie dostępna dla pierwszych użytkowników Banków Spółdzielczych SGB w …

a 0 Finał Programu TalentowiSKO
16.06.2025 (08:10)

Finał Programu TalentowiSKO

W Warszawie odbyła się uroczysta Gala Programu TalentowiSKO Banków Spółdzielczych Grupy BPS, podczas której …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców