PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PROdpowiedzialny biznes w walce o zaufanie

Odpowiedzialny biznes w walce o zaufanie

Marketing i PR 20.01.2011 (08:06)

Nie od dziś wiadomo, że  Polacy to naród  dość nieufny. Zaufanie mamy co najwyżej do siebie i najbliższej rodziny, jednak już do całej reszty podchodzimy z dużą rezerwą. Według badań CBOSu z 2010 roku, 72 proc. społeczeństwa uważa, że w kontaktach z innymi należy zawsze zachowywać ostrożność.

Nie mówiąc już o dużych przedsiębiorstwach, które w dobie kapitalizmu prędzej kojarzą się z wyzyskiem i złym traktowaniem pracowników, niż z instytucjami, budzącymi zaufanie. Jak w takiej sytuacji firmy mogą budować zaufanie społeczne?  

Na ratunek przychodzi koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu. Chodzi oczywiście o popularną w ostatnich latach koncepcję CSR (Corporate Social Responsibility), a więc konkretne działania, które powinny charakteryzować każdą współczesną firmę. CSR jest często kojarzony z działaniami marketingowymi przedsiębiorstw, jednakże należy podkreślić, że firmy, które myślą o długofalowym rozwoju nie wykorzystują koncepcji społecznie odpowiedzialnego biznesu jedynie do celów promocyjnych, a raczej skupiają się na tworzeniu i realizacji strategii opartych na szeroko pojmowanej odpowiedzialności społecznej. CSR to przejaw dobrowolnego uwzględniania interesów i potrzeb środowiska, w którym firma funkcjonuje, a także z troski o swój własny wizerunek. Jednym słowem chodzi o czynienie dla innych dobra, wynikającego zarówno z realnej troski, ale także dlatego, że to się po prostu wizerunkowo opłaca. Poniżej prezentujemy kilka głównych, biznesowo-odpowiedzialnych sposobów, jakimi firmy mogą próbować walczyć o zaufanie konsumentów. 

Od zaufania pracowników…


To, czy dana firma zacznie być postrzegana jako godna zaufania, zależy w pierwszej kolejności od tego, jak traktuje swoich własnych pracowników, a przez to, jak jest przez nich postrzegana. Firmie stosującej wyzysk i inne praktyki, ewidentnie godzące w etykę pracowniczą, bardzo ciężko będzie pozytywnie zaistnieć w świadomości konsumentów. Anna Cygan, koordynatorka projektu Społecznie Odpowiedzialna Uczelnia podkreśla, jak ważne jest właściwe podejście pracodawcy do kwestii odpowiedniego traktowania pracowników: „Niezadowoleni, czy co gorsza, upokarzani pracownicy, prędzej czy później oznajmią światu (najczęściej poprzez media) prawdę o tym, jak są lub byli traktowani w swojej firmie. Liczne przykłady, także z polskiego podwórka, pokazują, że taka sytuacja praktycznie zawsze ma fatalny wpływ na zaufanie i postrzeganie przez konsumentów, a w rezultacie na niekorzystny wizerunek firmy. Zadowolony pracownik to najlepsza wizytówka odpowiedzialnego pracodawcy. Bo niby jak mieliby zaufać nam klienci, skoro nie ufają nam nasi pracownicy?” – tłumaczy Anna Cygan. 

…do zaufania społecznego

Jeśli firma jest już pozytywnie postrzegana przez samych pracowników, wtedy tak naprawdę można zacząć myśleć o działaniach skierowanych na zewnątrz. Te pozwolą dopełnić wizerunku firmy zaufanej społecznie. Obowiązkiem firmy, która pragnie funkcjonować w świadomości konsumentów jako odpowiedzialna, jest wychodzenie naprzeciw i odpowiadanie konkretnym problemom społecznym. W ten sposób prowadzona działalność gospodarcza powinna w jak największym stopniu maksymalizować pozytywne efekty społeczne, jednocześnie minimalizując skutki negatywne. Swoim zaangażowaniem, przykładowo poprzez aktywizację bezrobotnych, firmy mają szansę przyczynić się do rozwiązywania wielu istotnych problemów, takich jak bezrobocie, przestępczość czy wykluczenie społeczne.

Anna Cygan podkreśla również ogromną różnorodność środków i narzędzi, dzięki którym firmy mogą realizować zasady odpowiedzialnego biznesu: „Praktycznie każde przedsiębiorstwo może wybrać formy działań CSR-owych, odpowiednie do swojej wielkości, strategii i branży. Można tu wymieniać wiele przykładów, chociażby firm z przemysłu spożywczego, dla których najbardziej naturalnym rozwiązaniem jest dokarmianie niedożywionych dzieci, czy firm z branży alkoholowej lub tytoniowej, wspierających odpowiednio trzeźwość za kierownicą i różnego typu akcje ekologiczne. Możliwości w tym temacie wydają się nieograniczone. Więcej można o nich przeczytać na naszej stronie internetowej www.spolecznieodpowiedzialni.pl, do czego serdecznie zachęcam wszystkich zainteresowanych tematyką społecznej odpowiedzialności w biznesie.”

Jak widać, każda firma dysponuje szeregiem narzędzi, dzięki którym może budować swój pozytywny wizerunek. Jednak nawet największe wydatki na speców od reklamy i marketingu nie będą w stanie pomóc, jeśli firmie nie uda się zbudować zaufania społecznego. A w tym celu można zrobić tylko jedno – coś dla innych.

Źródło: VanguardPR

csr 2011-01-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: csr

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Marcin Jaworski

Marcin Jaworski

Menedżer ds. komunikacji i analiz. Rzecznik prasowy.…

Łukasz Piasta

Łukasz Piasta

Dyrektor, Komunikacja Korporacyjna & Usługi Finansowe Łukasz…

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek Dyrektor ds. Marketingu i PR…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców