Organizacja Visa Inc., szczycąca się długoletnim sponsoringiem igrzysk olimpijskich, ogłosiła jego przedłużenie na okres kolejnych ośmiu lat.
Organizacja Visa zachowa tym samym prawa przysługujące jej od 1986 r. pozostając wyłącznym sponsorem olimpijskim z sektora usług płatniczych. Karty Visa będą jedynymi kartami akceptowanymi na czterech kolejnych igrzyskach olimpijskich następujących po igrzyskach w Londynie w 2012 r., Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Soczi w 2014 r., Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro w 2016 r., Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w 2018 r. oraz Igrzyskach Olimpijskich w 2020 r.
Ogłoszenie przedłużenia sponsoringu nastąpiło na uroczystej ceremonii podpisania umowy przez prezesa Visa Inc. Group, Ruperta Keeleya, oraz prezesa Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, Jacquesa Rogge, jaka odbyła się w Moskwie.
W okresie ostatnich dwunastu igrzysk olimpijskich, sponsoring przyniósł organizacji Visa umocnienie światowej pozycji jej marki, wzrost wartości transakcji z użyciem kart Visa, rozszerzenie zakresu akceptacji na nowych rynkach, oraz zwiększenie popularności jej produktów i usług.
Nowa umowa umożliwia organizacji Visa zapewnienie dodatkowych korzyści swoim instytucjom członkowskim oraz użytkownikom wydawanych przez nie kart – w tym rozszerzenie sieci placówek przyjmujących karty, wyłączne programy dla akceptantów kart związane z igrzyskami olimpijskimi, oraz programy marketingowe Visa dla banków członkowskich, umożliwiające im zaoferowanie swoim klientom wyjątkowych doświadczeń.
„Igrzyska olimpijskie zapewniają olbrzymi, ogólnoświatowy rozgłos oraz możliwość dotarcia do praktycznie każdej grupy konsumentów” – powiedział Antonio Lucio, szef marketingu w Visa Inc. „Dla organizacji Visa, jej instytucji członkowskich i partnerów, igrzyska olimpijskie to również gwarancja zwiększenia skali działania i obrotów. Uniwersalną atrakcyjność praw marketingowych, wynikających ze sponsorowania igrzysk, dobrze ilustruje zwiększona aktywność naszych instytucji członkowskich z okazji Igrzysk Olimpijskich Pekin 2008, kiedy to 573 spośród nich, w 41 krajach, realizowało programy związane z igrzyskami olimpijskimi”.
Prezes MKOl Jacques Rogge powiedział: „Nasze partnerstwo z organizacją Visa jest odzwierciedleniem wspólnego zaangażowania na rzecz przyszłości młodzieży i sportu, przyszłości igrzysk olimpijskich oraz popularyzacji tak cenionych przez nas ideałów i wartości olimpijskich. W imieniu MKOl, 205 krajowych komitetów olimpijskich z całego świata oraz samych sportowców, chciałbym podziękować organizacji Visa, jej instytucjom członkowskim oraz partnerom za podjęte zobowiązania obejmujące okres do igrzysk olimpijskich w 2020 r.”.
Niezmiennie rosnąca popularność igrzysk olimpijskich daje organizacji Visa możliwość realizacji zintegrowanych kampanii marketingowych. Na przestrzeni lat, wraz z ewolucją strategii biznesowej Visa zmieniały się również formy, w jakich organizacja wykorzystuje sponsoring olimpijski dla rozwoju swojej działalności.
Jak wspomina Antonio Lucio, „we wczesnym okresie sponsoringu olimpijskiego, nagłaśnialiśmy naszą wyłączność na płatności kartami w obiektach olimpijskich. Obecnie wykorzystujemy sponsoring do promocji korzyści jakie płatności kartami Visa dają w stosunku do gotówki i czeków, oraz do wsparcia rozwoju infrastruktury płatniczej w krajach goszczących igrzyska olimpijskie”.
„Nasze przygotowania do Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Vancouver są już w pełnym toku, zaawansowane są również prace planistyczne związane z Igrzyskami Olimpijskimi Londyn 2012 – obecnie zaś cieszy nas perspektywa , jaką niosą ze sobą Zimowe Igrzyska Olimpijskie Soczi 2014. Oczekujemy owocnej współpracy z partnerami z Rosji, z Komitetem Organizacyjnym Soczi 2014 oraz MKOl na rzecz rozwoju idei olimpijskiej i światowego sukcesu Zimowych Igrzysk Olimpijskich Soczi 2014” – stwierdził Antonio Lucio, szef marketingu w Visa Inc.
Zaangażowanie organizacji Visa w rozwój ruchu olimpijskiego, krajowych komitetów olimpijskich, reprezentacji narodowych oraz poszczególnych sportowców stało się ważnym czynnikiem zapewniającym trwanie i sukces igrzysk olimpijskich. Liczne programy realizowane przez organizację Visa na całym świecie udzieliły wsparcia reprezentacjom olimpijskim i sportowcom przygotowującym się do udziału w igrzyskach. Visa to także pierwszy światowy partner olimpijski, który zainicjował programy marketingowe związane z miastami goszczącymi igrzyska olimpijskie.
Organizacja Visa zachowuje również wyłączne prawa w swojej kategorii w relacjach z 205 krajowymi komitetami olimpijskimi oraz reprezentacjami narodowymi na całym świecie. Prawa te dotyczą reklamy i promocyjnego użycia znaków i wizerunków igrzysk olimpijskich oraz znaków krajowych komitetów olimpijskich i Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.
Źródło: Visa