Grupa BEST uruchamia usługę dla mikro przedsiębiorców oraz małych i średnich firm. Payhelp to pierwsze na polskim rynku rozwiązanie w pełni on-line pozwalające odzyskiwać pieniądze z niezapłaconych faktur.
Payhelp to platforma on-line, za pomocą której przedsiębiorcy mogą rozpocząć proces odzyskiwania pieniędzy z niezapłaconych faktur. Po zarejestrowaniu przeterminowanej faktury na stronie www.payhelp.pl natychmiast naliczane są odsetki za nieterminową płatność, równolegle ruszają działania zmierzające do odzyskania pieniędzy – w pierwszej kolejności na drodze polubownej, a w razie potrzeby także na drodze sądowej. Pieniądze odzyskane przez Payhelp trafiają wprost na konto przedsiębiorcy. Usługa została uruchomiona przez Grupę BEST, jednego z liderów rynku windykacyjnego w Polsce.
– Stworzyliśmy Payhelp, by pomóc mikro i małym przedsiębiorcom odzyskiwać pieniądze z niezapłaconych faktur. Z badań wynika, że problem opóźniających się płatności dotyczy około 90% małych i średnich firm. Co dziesiąta firma nie odzyskuje należnych im pieniędzy w ogóle, a ponad 20% przedsiębiorców skarży się, że opóźnienie płatności dotyczy nawet połowy ich faktur – mówi Jacek Zawadzki, członek Zarządu BEST S.A.
– Dzięki Payhelp, nawet najmniejsze firmy mogą łatwo skorzystać ze skali i wieloletniego doświadczenia Grupy BEST w odzyskiwaniu pieniędzy. Dotychczas współpraca z firmą windykacyjną zaczynała się od wielu formalności, co wymagało czasu i mogło zniechęcać właścicieli firm. Barierą była także obawa przed wysokimi kosztami dochodzenia należności czy pogorszeniem relacji z kontrahentami. Obecnie proces zgłoszenia zaległej faktury i przekazania nam sprawy zajmuje nie więcej niż dwie minuty. Nie wymagamy podpisywania żadnych dokumentów. Przedsiębiorca od razu dokładnie wie, ile zapłaci za całą usługę, a sama płatność także odbywa się on-line, jak w sklepie internetowym – informuje Jacek Zawadzki.
Skorzystanie z usług Payhelp to koszt 5-8% wartości brutto zgłaszanej faktury, jednak nie mniej niż 70 zł. W tej kwocie zawierają się wszystkie opłaty, włącznie z ewentualnym zgłoszeniem i prowadzeniem sprawy w e-sądzie. Do Payhelp można zgłosić faktury opiewające nawet na niewielkie kwoty – nie ma minimalnego limitu, od jakiego świadczona jest usługa. W przypadku faktur o wartości powyżej 50 tys. zł brutto koszty usługi są negocjowane indywidualnie. Do Payhelp można zgłosić faktury, które są przeterminowane o nie więcej niż 10 miesięcy.
– Z naszego doświadczenia wynika, że około 50% spraw kończy się na etapie polubownym, zwykle po około 30-40 dniach. Jeśli do tego czasu pieniądze nie trafią na rachunek naszego klienta, możemy skierować sprawę do e-sądu. Opłata sądowa i wsparcie dedykowanego prawnika są zapewnione w ramach jednej, początkowej opłaty. Skuteczność działań na etapie sądowym wynosi zwykle około 40%. Działania w sądzie kończymy uzyskaniem nakazu zapłaty, który pozwala na skierowanie sprawy do komornika – mówi Maciej Skrzos, jeden z twórców Payhelp.
Sprawy prowadzone w ramach usługi Payhelp obsługiwane są przez doświadczony zespół około 120 konsultantów we własnym call center Grupy BEST, przy wsparciu kilkudziesięciu prawników. Firma prowadzi łącznie około 2 mln spraw. Dotychczas odzyskała należności o wartości około 1 mld zł. Grupa BEST w ciągu ostatnich 5 lat mocno inwestowała w rozwój technologii automatyzacji procesów windykacyjnych, dzięki czemu obecnie jest liderem technologicznym w branży i może proponować usługi dla indywidualnych klientów, oferując przy tym atrakcyjne ceny.
Źródło: BEST S.A.